Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح جامع اراک که توسط شورای عالی شهرسازی تصویب شده اظهار کرد: متاسفانه براساس اطلاعات واصله، پیشنهادات ارائه شده توسط استان در این جلسه مورد توجه قرار نگرفت و در طرح تهیه شده ملاحظات و آینده شهر اراک مورد بی توجهی واقع شد و در واقع تصویب آن خلاف مصلحت شهروندان اراکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح جامع شهر اراک که تقدیم مجلس شده است، گفت: گفت: مطالبات شهروندان اراکی نسبت به طرح جامع و مراتب گلایه‌مندی آنها از طریق سوال از وزیر راه دنبال می‌شود و در چارچوب مقدورات قانونی این موضوع را تا پایان پیگیری می کنیم.

کریمی با بیان اینکه طرح جامع، آینده بلندمدت شهر اراک را شکل می‌دهد و با توجه به جمعیت 600 هزار نفری مرکز استان، این شهر محل رجوع شهرستان‌ها و در واقع پیشانی استان محسوب می‌شود، افزود: اگر مشکلاتی در این شهر ایجاد شود فقط گریبانگیر شهروندان اراکی نخواهد بود و مردم استان را متاثر می کند.

وی عدم پیش‌بینی مناطق مناسب برای توسعه آینده شهر اراک را یکی از عمده مشکلات طرح جامع اراک دانست و گفت: اراضی منطقه قنات ناصری، ولی‌آباد، صالح‌آباد، بخش‌هایی از اراضی شمال کمربندی شمالی و ادامه شهرک هجرت و پردیس، مناطقی برای توسعه شهر اراک محسوب می‌شوند، اما عملا در طرح دیده نشده اند. اینکه مردم را از توسعه دور کنیم و آنان را به شهر امیرکبیر و یا مهاجران هدایت کنیم، ظلم و اجحاف است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان تراکم پیش‌بینی شده در طرح کم است و مناطق مجاز برای بلندمرتبه سازی نیز محدود دیده شده که این امر آینده عرضه مسکن در شهر اراک را به مخاطره می‌اندازد، گفت: اگر به روند میزان عرضه مسکن در دو دهه اخیر توجه کنیم می‌بینیم که حجم عرضه مسکن در اراک کم بوده است و همین امر اراک را به یک مرکز استان گرانقیمت در کشور تبدیل کرده است و حتی در مواقعی گران‌ترین مرکز استان در کشور بوده است در حالی که در برخی شهرها اراضی دولتی به محدوده شهرها اضافه می‌شود، اما در قبال اراک این امر انجام نمی‌گیرد و تاکنون موردی نبوده که یک تعاونی یک قطعه زمین دولتی دریافت و اقدام به ساخت مسکن مناسب کند.

وی تاکید کرد: گرانی بسیار زیادی در حوزه مسکن در اراک مشهود است و این واقعیت تلخ مردم را آزار می‌دهد که آینده را نیز متاثر می‌کند و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. وزیر راه و شهرسازی باید در مجلس پاسخگوی سوالات و وضعیت کنونی باشد.

کریمی با اشاره به مناطق موسوم به 90 هکتاری اراک گفت: تراکم پایینی برای این مناطق که از مناطق بلاتکلیف اراک است در طرح جامع در نظر گرفته شده است و مشکلاتی در مسیر اخذ پروانه با شهرداری داشته‌اند که متاسفانه به احذ پروانه و ساخت و ساز منجر نشده است. دیگر مشکل موجود شبکه معابر است. اراک مشکل اساسی در شبکه معابر دارد به طوری که شبکه‌ای جهت ساماندهی عبور و مرور ترافیک شهری در اختیار نیست.

وی تصریح کرد: مردم دو شهر کرهرود و سنجان که مستقل بودند، امروز نسبت به وضعیت کنونی خود به شدت گلایه‌مند هستند چراکه از حوزه کلانشهر اراک خدماتی دریافت نمی کنند و از طرفی بعد از سال‌ها ادغام با اراک، هنوز در کالبد شهر اراک جای نگرفته‌اند. در واقع راه ادغام، وجود معابر و شبکه عریضی است تا به شبکه اصلی اراک وصل شود و بلوار غدیر در سنجان تا انتهای محدوده قانونی، بلوار کرهرود و بلوار رودخانه باید ادامه یابند و اگر در طرح جامع دیده شوند تا حد زیادی پیوستگی کالبدی این دو شهر با اراک را فراهم می‌کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معبر 58 متری در طرح جامع اراک حذف شده ولی هیچ جایگزین مشخصی برای آن ارائه نشده است، افزود: پیشنهادات مطرح شده در حد تعریض معابر و شبکه‌های فرعی بافت مرکزی شهر اراک است. البته این تعریض مفید است، اما راهگشا نیست و می‌توان پروژه‌ای در قالب معبر زیرزمینی از میدان ولیعصر تا انتهای خیابان امام خمینی(ره) که به کمربندی متصل می‌شود اجرایی کرد که سهل‌الوصول‌ترین و کم‌هزینه‌ترین پروژه اتصال شرقی و غربی و جایگزین مناسبی برای 58 متر قلمداد می‌شود و نیازی به تملک هم ندارد و باید در طرح جامع حتما دیده شود.

کریمی تاکید کرد: این مطالبات در قالب سوال از وزیر مطرح و روند گلایه‌مندی خود را به وزارتخانه و دولت اعلام می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح جامع اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۰۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌تواند به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی بکند. این اتفاق خوش یمنی بود و باعث مسرت و شادابی هواداران سرخابی شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، محمد مومنی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال  درباره واگذاری سرخابی‌ها و پیامد‌های این اتفاق اظهار کرد: اتفاق خوش یمنی بود و باعث مسرت و شادابی هواداران سرخابی شد و این را به فال نیک می‌گیریم. امیدوارم مشکلات مالی و جاری باشگاه‌ها برطرف شود و ساختار باشگاه‌ها در حالت مناسبی قرار بگیرد. این اتفاق می‌تواند به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی بکند.

او ادامه داد: کار به نحوی پیش خواهد رفت که با برنامه‌ریزی، از اتلاف هزینه‌ها جلوگیری خواهد شد. امیدوارم سرخابی‌ها بتوانند به دو باشگاه تبدیل شوند و رشته‌های ورزشی مختلفی را بتوانند پوشش دهند و در ورزش بانوان و رشته‌های دیگر دستی بر آتش داشته باشیم و نسبت به الان شرایط فراگیرتری را شکل دهیم و یک باشگاه به تمام معنا و حرفه‌ای را رقم بزنیم تا مردم از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

مومنی در پاسخ به این سوال که باتوجه واگذاری استقلال و پرسپولیس آینده سرخابی‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: آینده دو باشگاه منوط به این است که در برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم خوب عمل کنیم و اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای مسائل فرهنگی، زیربربنایی و اجتماعی طرح و عملیاتی کنیم.

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و این در ابعاد مختلف می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و توسعه ورزش را در همه ابعاد شکل دهد. برنامه‌ریزی و کار‌های فرهنگی که وزارت ورزش و جوانان انجام می‌دهد، توانسته شرایط موفقیت‌آمیزی را صورت دهد و تلاش شده است افراد مختلفی را دور هم جمع کنند و این باعث می‌شود ورزش ما سود ببرد و در آینده اتفاقات خوبی را رقم بزند.

دیگر خبرها

  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • عده‌ای با پُز روشنفکری مانع تحقق جوانی جمعیت هستند/این قشر به آیندگان ظلم می‌کنند
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!