Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: برای نخستین بار حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد در نیمه نخست سال با افزایش چشمگیری، از مرز ۲ میلیون تن گذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش رضوانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اینکه میزان تخلیه و بارگیری کالا در 6 ماهه اول سال جاری در بندرامیرآباد ۲ میلیون و ۲۵ هزار تن بوده است اظهار کرد: برای نخستین بار است که این بندر در این بازه زمانی ، این میزان حجم از تخلیه و بارگیری کالا را با رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ۲۵ کیلومتر شبکه ریلی داخلی بندرامیرآباد و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن را از مزایای ویژه این بندر توصیف کرد و ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال حمل ریلی نیز با ورود ۳۸۸ واگن ، از رشد ۶ برابری نسبت به همین مدت در سال گذشته برخوردار بوده است.

مدیر بندرامیرآباد افزود: حجم تخلیه غلات و روغن خوراکی به عنوان بخش عمده ای از کالاهای اساسی را یک میلیون و ۴۷۰ هزار تن برشمرد که در مقایسه با  یک میلیون و ۲۳۴ هزار تن پارسال ۱۹ درصد رشد داشته است.

رضوانی با بیان اینکه در ماههای اخیر با برنامه ریزی صورت گرفته رشد رویه گمرکی صادرات از واردات پیشی گرفته است بیان کرد: رشد صادرات در 6 ماه گذشته ۷۹ درصد و رشد واردات ۱۷ درصد بوده است.

وی کشتی های ورودی به بندرامیرآباد را نیز ۴۹۰ فروند عنوان کرد که در مقایسه با ۳۷۷ فروند سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: در فروردین ماه، ۳۰ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیون و ۷۷۳ هزار دلار از طریق گمرک مرزی سرخس به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۷ درصد و از نظر ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.   علی‌اکبر کیانی علی آباد افزود: عمده کالا‌های صادراتی مصالح ساختمانی، موادغذایی و محصولات پتروشیمی بوده است.   وی ادامه داد: همچنین ترانزیت ورودی از کشور‌های روسیه و آسیای میانه (ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان) به مقاصد هند، چین، پاکستان، امارات با وزن ۸۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش یافته است.   به گفته او، عمده کالا‌های ترانزیتی حبوبات، گوگرد، مشتقات سوختی بوده که از طریق حمل ریلی و جاده‌ای مبادله شده است.   کیانی اعلام کرد: درمجموع ۱۸۰ هزار تن انواع کالا‌های صادراتی، وارداتی و ترانزیتی در فروردین امسال ازگمرک سرخس مبادله شده است.   بزرگترین گمرک و مرز ریلی خاورمیانه با حجم ۸۰ درصد از کل مبادلات و تبادلات کشور، در سرخس واقع شده است.

دیگر خبرها

  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار