Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@23:51:17 GMT

واقعه عاشورا کامل‌ترین دانشگاه تاریخ است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۳۰۷۳

واقعه عاشورا کامل‌ترین دانشگاه تاریخ است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی در گردهمایی استادان بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ با عنوان دانشگاه عاشورایی، تولید اندیشه انقلابی که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی پسوند تولید فکر و اندیشه در بسته‌های مختلف را یدک می‌کشد.

وی افزود: فلسفه علم به انقلاب علمی یا غیر علمی در تولید علم تقسیم شده و جهش‌های انقلابی در تولید علم و نظریه‌های مربوط تعریف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی افراد بوروکراسی علمی را سرلوحه زندگی‌شان قرار می‌دهند، یعنی خیلی عادی به دانشگاه می‌روند و می‌آیند و در تولید علم و پژوهش نقش خاصی ندارند. برخی افراد نیز جهش‌های علمی و انقلاب‌های علمی ایجاد می‌کنند که بسیار کمک‌کننده کشورهای انقلابی است.

وی افزود: بلوک چپ و مارکسیست‌ها زمانی که از تولید علم و اندیشه صحبت می‌کنند باز برای رسیدن به اهداف سرمایه‌داری است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: کمونیست‌ها معتقد هستند هر فردی متناسب با طبقه اجتماعی می‌تواند تولید کند، برای همین به تولید علم صرفاً به هدفی از اهداف مادی می‌نگرند.

پورازغدی خاطرنشان کرد: انقلاب اجتماعی به تولید علم انقلاب منجر می‌شود. تولید علم، تقسیم به انقلابی و غیر انقلابی می‌شود.

وی اضافه کرد: واقعه عاشورا کامل‌ترین دانشگاه در طول تاریخ است؛ چراکه در نصف روز صدها بلکه هزاران درس را به جهان داده است. عاشورا حتی در هزاره دوم نیز باعث به وجود آمدن انقلاب‌های بسیاری نظیر یمن، ایران و عراق شده است. این انقلاب‌ها براساس تفکر عاشورایی به وجود آمده و پیش می‌رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشگاه عاشورایی به چه معناست؟ دانشگاه عاشورایی یعنی دانشگاهی که به عنوان نهاد علمی، جهادی فداکارانه و خط‌شکنانه برای تولید علم، مدیریت و صنعت در تمامی علوم ریاضی، انسانی، طبیعی و اجتماعی انجام دهد. دانشجویان انقلابی مانند دانشجویان شهید داریم؛ اما روی دانشگاه‌های انقلابی باید به طور ویژه کار کنیم.

وی با بیان اینکه فلسفه مادی علم با تولید علم انقلابی در تضاد است، گفت: با نگاه و فلسفه مادی به علم می‌توان علم انقلابی تولید کرد و توسعه‌سازی جدید انجام داد. مرز بین فلسفه مادی، علم و فلسفه الهی علم بسیار باریک است و خیلی‌ها تلاش کردند این مرز را نابود کنند؛ اما موفق نشدند.

وی ادامه داد: دانشگاه به دو بخش تبدیل می‌شود؛ دانشگاهی که بر دکترین وادادگان و انفعال پایه‌گذاری شده و دانشگاهی که بر دکترین تولدسازی بنا شده است.

رحیم‌پور ازغدی به صحبت‌های ترامپ در نشست سالیانه سازمان ملل در نیویورک اشاره کرد و گفت: ظاهر و باطن ترامپ و آمریکا یکی است. بارها دروغ‌های مختلف از آمریکا شنیدیم. امروز نیز در صحن سازمان ملل، ترامپ فقط دروغ‌های گذشته خود را تکرار کرد. این‌که دولت‌مردان گمان می‌کنند آمریکا یا اروپا و سایر هم‌پیمانان‌شان می‌توانند به ایران کمک کرده و مشکلات منطقه را حل کنند، گمانی خوش‌بینانه بیش نیست.

این تحلیلگر حوزه سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا سال‌ها سیاستش این بوده که بعد از هر انقلابی در کشور انقلاب‌کننده، جنگ داخلی یا خارجی به راه اندازد تا نیروهای تراز اول انقلابی از بین بروند؛ حالا اگر بعد از جنگ نیروها و انقلاب باقی ماند و سر جلو کدخدا فرو نیاورد، دکترین سازماندهی مجدد را جهت حساسیت‌زدایی مردم یعنی ملت و دولت به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

300 / 168 عاشورا استادان بسیجی رحیم پور ازغدی دانشگاه عاشورایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: عاشورا استادان بسیجی رحیم پور ازغدی دانشگاه عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه عاشورا با اشاره به اقدام ارزشمند سپاه استان در تجلیل از اساتید و مبلغان و مربیان روحانی گفت: از سپاه عزیز عاشورا و فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا برای برگزاری این مراسم قدردانی می‌کنم.

وی افزود: امروز روز گرامیداشت مقام و منزلت معلم و استاد است. شهید مطهری خدمات زیادی به جامعه ارائه داد. او فاصله حوزه و دانشگاه را کم کرد. از نگاه شهید مطهری معلمی از صفات خداوند و مظهر اسم هادی حق است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: معلم باید احترام شود. نظام آموزشی ما چه در آموزش و پرورش چه در دانشگاه و چه در حوزه باید معلم و استاد تکریم و تعظیم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزشی گفت: آنچه که معلمان و اساتید را استوار نگاه داشته عشق و علاقه آنهاست.

آیت الله آل هاشم افزود: دستگاه آموزشی ما نباید از بیرون دانشگاه خط بگیرد. دانشگاه جای زد و بند سیاسی نیست. اساتید دلسرد می‌شوند. از طرفی دستگاه تعلیم و تربیت به معنی اتم کلمه باید آموزش علم و تعلیم اخلاق را فراموش نکند.

وی با اشاره به تحولات دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا بر خلاف ادعای خود مبنی بر آزادی بیان، اساتید و دانشجویان معترض را سرکوب کرد.

وی در پایان عملیات وعده صادق را عملیات هوشمندانه سپاه و نیروهای مسلح عنوان کرده و افزود: ضربه ایران به همه ثابت کرد، تحولات غرب آسیا با اراده جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد. عملیات تنبیهی وعده صادق جایگاه ایران را در چشم ملت‌های منطقه ارتقا داد.

کد خبر 6094126

دیگر خبرها

  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست