Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:21:56 GMT

مسئولان وضعیت تولید آرد یاسوج را بررسی کردند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۳۴۷۳

مسئولان وضعیت تولید آرد یاسوج را بررسی کردند

جمعی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله صنعت، معدن و تجارت، شرکت غله و تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت استان به منظور بررسی وضعیت کیفیت تولید آرد، بهداشت محیط کارخانه‌های آرد، وزن کیسه‌های آرد، چگونگی نگهداری گندم و آرد از کارخانه‌های آرد شهر یاسوج بازدید کردند.

جمعی از مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله صنعت، معدن و تجارت، شرکت غله و تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت استان به منظور بررسی وضعیت کیفیت تولید آرد، بهداشت محیط کارخانه‌های آرد، وزن کیسه‌های آرد، چگونگی نگهداری گندم و آرد از کارخانه‌های آرد شهر یاسوج بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا_ابوالحسن صداقت کیش، مدیرکل غله و خدمات استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: اداره غله و خدمات بازرگانی استان در مقاطع مختلف از کارخانه‌های آرد و نانوایی‌های استان دارد که شرایط لازم و استانداردهای کمی و کیفی باید لحاظ شود و تاکنون بصورت نسبی در زمینه کمی و کیفی رعایت کردند.

وی اظهارکرد: ۸۰ درصد گندم ذخیره در استان از تولید استان است، استان گندم استان از کیفیت بالایی برخوردار است و مشکلی ندارد.

وی اظهارکرد: سالانه ۷۶۰۰ تن گندم بین کارخانه‌های استان توزیع می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون ۴۶ هزار تن گندم بین این کارخانه‌های توزیع شده است.

50درصد کیفیت نان بستگی به کیفیت آرد دارد

"اسماعیل رحمانی"، رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان بویراحمد گفت: ۵۰ درصد کیفیت نان استان بستگی به کیفیت آرد دارد که متاسفانه واحدهای نانوایی استان در انتخاب آرد خود اختیار ندارند و بصورت اجباری باید از آرد استان خریداری کند در حالی که در سراسر کشور تامین آرد نانوایی‌ها آزاد است.

وی در خصوص پایین بودن کیفیت نان افزود: علت پایین بودن کیفیت نان شهرستان بویراحمد آرد، عوامل نانوایی و دستگاه خبازی و قیمت نان است.

رحمانی بیان کرد: از مراحل اولیه تا مرحله تولید نان شهرستان مشکلات عدیده ای دارد که باید چاره اندیشی شود.

بازرسی های نامحسوس از کارخانه های آرد ادامه دارند

همچنین "براتعلی صالحی"، مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: سعی می کنیم بازرسی‌ها را ادامه دهیم و بصورت نامحسوس و موردی نیز از کارخانه‌های تولید آرد استان نظارت داشته باشیم.

وی افزود: کارخانه های آرد استان هم اکنون وضعیت بهداشتی خوبی دارند اما در صورت تخلف با متخلفان برخورد می شود و نتیجه را برای روشنگری به مردم اعلام می کنیم.

توقف تولید کارخانه‌هایی که مسایل بهداشتی را رعایت نکردن

"روح الله باقری فرد"، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: هفته ای یک یا دو بار از کارخانه های آرد استان بصورت نامحسوس بازدید خواهیم داشت و تذکرات لازم در خصوص بهداشت، کیفیت گندم و سیلوهای ذخیره گندم و خط تولید آرد داده می شود که آرد با کیفیت تولید کنند.

وی افزود: طی ۶ ماهه امسال بالغ بر ۱۵ بازرسی از کارخانه های آرد استان داشته ایم که تخلفات آنچنانی مشاهده نشده است اما یکی از مسایل مهم کارخانه های آرد مسایل بهداشتی است که کارخانه های متخلف در این زمینه از سوی معاونت دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی تذکرات لازم داده شد و حتی تولید کارخانه‌هایی که مسایل بهداشتی را رعایت نکردن متوقف شده است.

"شهرام باقری"، مدیرعامل کارخانه آرد باقری نیز در رابطه با ناراضی بودن مردم از کیفیت نان گفت: ناراضی بودن مردم از کیفیت نان شهرستان بعلت نوع ماشین آلات نانوایی ها و فرآیند تولید آرد، تبدیل به خمیر و نان است که باید آموزش های لازم در این زمینه مجموعه نانوایان داده شود.

مردم نان سفید بدون سبوس می خواهند

همچنین "محمد نجفی"، مدیر کنترل کیفیت کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج گفت: متاسفانه مردم استان نان سفید می خواهند در حالی که نان سیاه ناشی از سبوس آرد که دارای فیبر و ویتامین هاست و ارزش غذایی بیشتری دارد.

وی افزود: سبوس آرد شیراز را می گیرند و سفید است و با قیمت پایین هم عرضه می شود در حالی که هر کیلوگرم سبوس گندم  ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان به گاوداری‌ها بفروش می رسد. اگر آرد سفید تحویل نانوایی‌ها بدهیم به نفع ما کارخانه هاست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند

دادستان زنجان پس از به خط کردن مسئولان استانی برای نجات سه پل تاریخی و ساماندهی بستر زنجانرود، استاندار زنجان را مجبور کرد تا ۱۵ خرداد به مسئولان استانی فرصت دهد که وضعیت ظاهری این پل تاریخی را ساماندهی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، 10 فروردین امسال بود که این رسانه ، گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از 100 ساله منتشر کرد و روی خط خروجی رفت؛ همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کرد؛ اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند. عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

در ادامه، دادستان زنجان 29 فروردین ماه، بعد از رژه نیروهای مسلح زنجان، استاندار و مسئولان استانی را به خط کرد و همگی از حاشیه زنجانرود و سه پل تاریخی زنجان (میربهاءالدین، حاج محمد و سردار) بازدید کردند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

حال این روزها، به دستور استاندار زنجان،‌ لایروبی زنجانرود و ساماندهی وضعیت وخیم پل میربهاءالدین و دو پل تاریخی دیگر در حال انجام است که خود استاندار زنجان هم با استوری در اینستاگرام از روند کار اجرایی در این حوزه اشاره کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • ببینید | گزارش جالب یک فرش‌فروش خوش‌ذوق از بررسی کیفیت فرش توسط دو گربه!
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار