Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:30:04 GMT

مکتب عاشورا در دفاع مقدس دوباره احیا شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۵۸۲۸

مکتب عاشورا در دفاع مقدس دوباره احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم زیارت عاشورا صبح پنجشنبه با حضور بسیجیان ادارات و حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی در محل نمازخانه تبلیعات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: این ایام یادآور ایثار و شهادت بزرگ مردانی است که در مکتب عاشورا قطعه ای از تاریخ را در این سرزمین رقم زدند که ماندگار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید رمز ماندگاری حماسه عاشورا را بعد از ۱۳۸۰ سال  جستجو کنیم چون این گونه حوادث در تاریخ زیاد بوده اما امروز خبری از آنها نیست.

نعمت اللهی تصریح کرد: بدون شک حوادث و تراژدی هایی در تاریخ از عاشورا عظیم تر بود اما باید پرسید چرا آنها ماندگار نشدند و امروز  این رویداد هر سال طرفداران بیشتری پیدا می کند که نماد آن در اربعین است.

عبرت و اشک دو رمز ماندگاری عاشورا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: دو رمز ماندگاری حادثه عاشورا «عبرت و اشک» است که با بررسی آن باید بتوان در زندگی از آن درس گرفت و آن را به کار بست.

وی گفت: عاشورا دانشگاهی بود که در یک طرف حق و طرف دیگر باطل بود و در کنار عبرت موضوع احساسی این حماسه هم مطرح است که در قالب اشک تجلی می کند.

نعمت اللهی افزود: انسان وقتی از راهی عبور می کند و حادثه ای می بیند از آن عبرت می گیرد و عبرت متعلق به انسانهای صاحب اندیشه است و اگر در حوادث دقت و تامل نکرده و عبرت نگیریم برای ما هم رخ می دهد و باید هزینه زیادی برای آن پرداخت کنیم.

عاشورا دانشگاه عبرت آموزی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی افزود: عاشورا دانشگاه عبرت و همه ابعاد آن یک درس است و به نوعی عبور از تاریکی به روشنایی، گذر از باطل به حق و بدی به خوبی است که اگر این اتفاقدر زندگی ما هم رخ دهد درس آموز است.

وی بیان کرد: عبرت مربوط به اندیشه و اشک ناشی از سوزش و احساس درونی است و در این میان بدون تاثر هرگز اشکی ریخته نمی شود و امام حسین(ع) هم شهید اشک است و می توان اذعان کرد که عبرت به عقلانیت عاشورا و اشک به احساس این حماسه بازمی گردد و این دو در کنار هم موجب ماندگاری حماسه حسینی می شود و اگر نبود این اشک و احساس شاید چنین مجالسی را در عاشورا نداشتیم.

نعمت اللهی با اشاره به ریشه های دفاع مقدس در حماسه عاشورا تصریح کرد: بعد از ۱۳۸۰ سال این دو نکته موجب می شود عاشورا بماند و بعدها عاشورای دیگری بنام دفاع مقدس رخ دهد.

مکتب عاشورا در دفاع مقدس دوباره احیا شد

وی افزود: جوانان ما زاییده همین اشکها و عبرت ها بودند و رزمندگان جبهه و جنگ هرگز امام خود را رها نکردند و در برابر استکبار مردانه ایستادند و باورهای عاشورایی زنده شد.

نعمت اللهی گفت: ما از شهادت و ایثار زیاد شنیده بودیم اما آن را ندیده و درک نکرده بودیم ولی دفاع مقدس به این موضوع لباس واقعیت پوشاند و آن را برای ما عینی کرد.

وی بیان کرد: مولود باورها سه چیز شامل مقصد، ارزشها و هدف است، گاهی ما غرق در ارزشها می شویم اما هدف نداریم، در عاشورا بسیاری در مسیر ارزشها آمده بودند و ظهر عاشورا عمر سعد هم نماز و قرآن می خواند اما چون بصیرت نداشتند در مقابل لشکر حسین ایستادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارداشت: در دفاع مقدس هم شهدای ما و رزمندگان مقصد و ارزشهای خود را مشخص کردند لذا به هدف رسیدند و هم دفاع مقدس و هم عاشورا میدان عبرت بود چون هر دو واقعه رهبر آسمانی داشتند و مکتب عاشورا در  دفاع مقدس احیا شد.

وی افزود: عاشورا با عبرت و اشک زنده است و اشک بدون عبرت و عبرت بدون اشک تاثیری ندارد زیرا اگر قرآن خواندن هم بدون تامل باشد فایده ای ندارد برای نمونه «شمر» جانباز جنگ صفین بود اما در برابر حسین ایستاد چون حکمت نداشت.


 این مراسم به همت پایگاه مقاومت تبلیغات اسلامی و بسیج ادارات استان قزوین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دعای زیارت عاشورا قرائت شد.

کد خبر 4729283

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین هفته دفاع مقدس هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر اربعین 98 شیراز شهرکرد گرگان استانداری سمنان اجلاس جاده ابریشم بیرجند دفاع مقدس جنگ تحمیلی بازگشایی مدارس سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ تفحص نمایند.

ویدئوی مربوط به این عملیات تفحص را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند