Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی اعلام کرد :  طی سه روز آینده طی ساعات بعد ازظهر در ارتفاعات جنوبی استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان رشد ابر گاهی بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 امروز (۴ مهر) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر به تدریج از بعد ازظهر رشد ابر و بارش پراکنده در سواحل آغاز می‌شود، همچنین از شنبه بعد ازظهر (۶ مهر) برای ارتفاعات شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش در این مناطق تا روز یکشنبه (۷ مهر) تداوم دارد، از بعد ازظهر یکشنبه گستره بارش به استان خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی نیز می‌رسد همچنین روز دوشنبه (۸ مهر) بارش پراکنده در سواحل غرب دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

از بعد ازظهر روز یکشنبه (۷ مهر) برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و شمال یزد وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 آسمان تهران فردا (۵ مهر) صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۶ مهر) نیز صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 4729363 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارش باران کاهش دما شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آتش نشانی اربعین حسینی اربعین 98 محسن حاجی میرزایی محسن هاشمی عملیات امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیروز حناچی آتش سوزی دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۱۰ اردیبهشت ماه تا ۲۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد. بر این اساس بارش هفته اول (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت) در نوار ساحلی خزر و شمال شرق کشور در محدوده نرمال با گرایش به کمتر از آن و در سایر مناطق کشور بیشتر از نرمال است. همچنین بارش انباشته در بخش عمده‌ای از استان‌ها در حاشیه زاگرس از آذربایجان غربی تا بوشهر و جنوب فارس با احتمال ۷۵ درصد بیش از ۱۰۰ میلیمتر است.

بارش هفته دوم در استان‌های نوار شمالی و امتداد غرب کشور نرمال با گرایش به بیش از آن و در سایر مناطق متمایل به کمتر از نرمال است. در هفته‌های سوم و چهارم بارش کشور در محدوده نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته برای استان‌ها در شمال غرب، امتداد زاگرس و غرب البرز با احتمال حدود ۵۰ درصد فراتر از ۵۰ میلیمتر برآورد می‌شود. در هفته‌های پنجم و ششم بارش کشور در محدوده نرمال تا کمتر از آن خواهد بود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشورمیانگین دمای هوای هفته اول (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت) در شمال غرب، نیمه غربی البرز و نوار شمالی کشور ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است همچنین، بیشترین افزایش (۳ تا ۵ درجه) در شمال غرب رخ می‌دهد و برای سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال است.

دمای هفته دوم در نوار شرقی، نوار ساحلی خزر ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال، در امتداد غرب کشور و مناطق واقع در شمال دریای عمان و خلیج فارس بین ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال است و بیشترین کاهش (۳ تا ۵ درجه) در جنوب غرب کشور رخ می‌دهد. دمای هوا برای سایر مناطق در محدوده نرمال پیش‌بینی می‌شود.

در هفته سوم دمای هوا در شمال غرب، شرق زاگرس میانی و نیمه جنوبی کشور (به‌جز جنوب غرب) ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور نرمال خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای کشور در هفته چهارم تا یک درجه بیش از نرمال و برای هفته‌های پنجم و ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • پیش بینی هواشناسی؛ بارش شدید باران در 15 استان کشور، از امروز تا جمعه
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چهار روز آینده/ بارش باران و رعد و برق در این نقاط
  • لرستان بارانی می‌شود
  • رگبار باران در تهران از چهارشنبه/ افزایش دما تا ۵ روز آینده
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی