Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه سفر به استان آذربایجان غربی اظهارداشت: مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر از اولویت‌های اساسی پلیس است و درصدد هستیم با اشراف کامل اطلاعاتی و تجهیز همه امکانات ضمن توسعه اقدامات خود در این حوزه، مبارزه پشیمان کننده و بازدارنده ای با سوداگران مرگ داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال بیش از ۴۰۸ تن مواد مخدر کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است.

این مقام عالی انتظامی کشور به کشف بزرگترین محموله موادمخدر در استان آذربایجان غربی اشاره و بیان کرد: بزرگترین محموله مواد مخدر همراه با قاچاقچی را بعد از یک ماه تعقیب در ارومیه توقیف کردیم؛ در این عملیات ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان آذربایجان غربی، اطلاعات و سرنخ هایی از فعالیت چند نفر در قالب یک باند قاچاق موادمخدر به دست آوردند.

وی ادامه داد: ماموران در ادامه تحقیقات دریافتند اعضای این باند قصد انتقال یک محموله بزرگ موادمخدر از مرکز کشور به استان آذربایجان غربی دارند که برای توقیف محموله ودستگیری سوداگران مرگ، هماهنگی های لازم با مرجع قضائی و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا به عمل آمد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: با هدایت لحظه به لحظه اطلاعاتی، ماموران موفق شدند اعضای این باند را شناسایی و با تحت نظر قرار دادن آنها در یک عملیات ضربتی، محموله ۸ تن و ۶۰۰ کیلوگرمی مواد افیونی را که در یک تانکر گاز جاسازی شده بود، کشف کنند.

جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: مواد مخدر مکشوفه شامل،  ۳ تن و۵۰۰کیلو مرفین و ۵ تن و ۳۰۰ کیلوگرم تریاک است که در این عملیات تمامی ۹ عضو این باند دستگیر شدند.

سردار سلیمانی در ادامه به کشف یک محموله ۲۰ کیلویی هروئین و بیش از ۱۳۰ قبضه سلاح در عملیات دیگر پلیس آذربایجان غربی اشاره و بیان کرد: همچنین ۱۷۵کیلو تریاک، بیش از ۸ کیلو شیشه و ۸ کیلو سایر مواد از دیگر کشفیات مهم پلیس در شهرستان ارومیه بوده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تقویت همه جانبه پلیس مبارزه با مواد مخدر در کل کشور در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: تقویت مرزبانی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های مرزی مانند استان آذربایجان غربی که یکی از گلوگاه‌های ترانزیت و خروج مواد مخدر است از مهمترین برنامه و اهداف ناجا به شمار می رود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: به دلیل اشراف اطلاعاتی خوب و تمرکزی که در آذربایجان غربی هست و تلاش و مجاهدتی که عزیزان ما در این استان دارند بیش از ۲۳ درصد نسبت به سال قبل موفقیت در کشف مواد مخدر داشتند.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد کشفیات موادمخدر دنیا توسط جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، گفت: کشور افغانستان بیش از ۹۰ درصد تولید تریاک را در دنیا به خود اختصاص داده و پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۱۰ هزار تن تریاک تولید خواهد کرد که این مقدار را از مسیر‌های نزدیک و آسانی که در مرز‌های ایران است به اروپا خواهد فرستاد.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: کشور های اروپایی می دانند اگر این مقدار مواد به کشورشان برسد، چه مشکلاتی خواهند داشت و ما مهم ترین نقش در حوزه مبارزه با مواد مخدر در دنیا را داریم و آمار و ارقام موید این موضوع می باشد؛ مجامع بین المللی ایران را به عنوان بزرگترین سد و مانع برای مقابله با انتقال مواد مخدر و تولیدات شرق به سایر نقاط جهان می دانند.

سردار سلیمانی تصریح کرد: از اول انقلاب تاکنون ناجا برای مبارزه با این بلای خانمان سوز بیش از ۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و اگر مجاهدت‌های عزیزان نیروی انتظامی و مبارزه بی امان و اعتقادی این عزیزان نبود کشور‌های اروپایی که مقصد این مواد مخدر‌ بودند دچار معضلات شدید اجتماعی می شدند.

وی با اشاره به اقدامات ناجا برای مبارزه با قاچاق کالا و استقرار پلیس گمرک در پایانه‌های مرزی و گمرکات، تصریح کرد: در کنار مصوبات دولت و پیگیری‌های نیروی انتظامی برای ارتقاء امنیت اقتصادی و کنترل کالا از مبادی ورودی تا به دست مصرف کننده و از تولید در کشور و صادرات به خارج  بنا بر این شد که در ۱۵۷ گمرک و پایانه‌ صادراتی و وارداتی، پلیس گمرک مستقر شود.

جانشین فرمانده  ناجا از راه اندازی پلیس گمرک در ۱۳ گمرک کشور خبر داد و افزود: امروز مرز بازرگان به عنوان دومین گمرک و مرز کشور بود که پلیس در آن مستقر شد؛ در آینده نزدیک در تمامی گمرکات استان آذربایجان غربی، پلیس گمرک مستقر خواهد شد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه مبارزه بی امان با قاچاق کالا در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است، گفت: کشفیات قاچاق کالا بیش از ۱۳۸ درصد و نیز کشفیات قاچاق سوخت بیش از ۲۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش سایت پلیس، جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه تمرکز نیروی انتظامی بر روی پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان است افزود: این پرونده ها بیش از ۶۷ درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جانشین فرمانده ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد، قاچاقچی مواد افیونی با ۴۰۰ گرم هروئین به روش بلعی و انباری به دام افتاد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سردار احمد نگهبان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با رصدهای اطلاعاتی خود به خبری مبنی بر انتقال مواد مخدر توسط فردی سودجو از یکی از استان‌های جنوب شرق کشور به مشهد دست یافته و بلافاصله وارد عمل شدند.

وی افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده، با رصد لحظه به لحظه متهم به محض ورود به مخفیگاهش در محدوده خیابان پنجتن شهر مشهد در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه وارد عمل شدند. ا

ین مقام انتظامی تصریح کرد: پس از انتقال متهم به مقر انتظامی طی چند مرحله، 40 بسته آب بندی شده مواد مخدر از نوع هروئین به وزن 400 گرم که به صورت بلع و انباری در معده جاسازی شده بود، از متهم کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا بر عزم جدی پلیس برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان بلایی خانمان‌سوز تأکید کرد و از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود را در خصوص قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر از طریق تماس110 در اختیار پلیس قرار دهند.

30 فقره موبایل‌قاپی در مشهد

 سردار نگهبان در ادامه درباره پرونده 30فقره موبایل قاپی در مشهد نیز گفت: در پی گزارش موبایل قاپی‌های سریالی شهروندان در محدوده جنوب شهر مشهد، تیمی ویژه از پلیس آگاهی ماموریت شناسایی و دستگیری سارقان را بر عهده گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد سارقان با یک دستگاه موتورسیکلت پلاک مخدوش با سر و صورت پوشیده با پرسه زنی در محل‌های شلوغ از قبیل ایستگاه های اتوبوس طعمه‌های خود را شناسایی کرده و در فرصتی مناسب به قاپ زنی و در صورت مقاومت مالباخته با تهدید چاقو تلفن همراه او را زورگیری می‌کردند.

سردار نگهبان تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی با آنالیز دقیق تصاویر به‌دست آمده از دوربین های مدار بسته، یکی از سارقان که فردی سابقه‌دار است را شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: تیم رسیدگی با اشراف اطلاعاتی، محل اختفای متهم را در بولوار دوم طبرسی شناسایی کرده و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی قضائی برای دستگیری او وارد عمل شدند.

وی بیان کرد: متهم به محض مشاهده عوامل انتظامی از پشت بام منزل پا به فرار گذاشت که با تیراندازی هوایی زمین‌گیر شد و ماموران در بازرسی از مخفیگاهش 3 دستگاه تلفن همراه مسروقه و موتورسیکلتی که در سرقت‌ها از آن استفاده می‌شد را کشف کردند.

سردار نگهبان گفت: متهم 26 ساله که دارای سوابق متعدد کیفری به جرم سرقت است، پس از انتقال به مقر انتظامی طی چند مرحله بازجوئی در مواجهه با تصاویر به‌دست آمده از او و هم‌دستش در صحنه های سرقت و مواجهه حضوری، به ناچار به 30 فقره موبایل‌قاپی در سطح شهر مشهد با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.

وی با اشاره به دستگیری همدست متهم خاطرنشان کرد: با هماهنگی قضائی، تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی و شناسایی و دستگیری افراد مالخر ادامه دارد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت