Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع خدمتگزاران مردمی اربعین حسینی استان کرمانشاه در تکاپوی میزبانی شایسته از زوار اربعین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرصادنیوز,  کرمانشاه که به دروازه کربلا معروف است از دیرباز معبری امن برای کاروان های عتبات عالیات بوده و در گذشته که موکب ها به شکل امروزی رواج نداشت زوار در کاروانسراها اتراق می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این سال ها با رونق سفرهای عتبات عالیات و باز شدن مرزعراق به روی زوار هر سال کاروان های متعددی به سمت کربلای معلی راهی می شوند و به تبع برای خدمت رسانی شایسته به این مهمانان  اباعبدالله(ع) تعداد موکب ها برای پذیرایی از زائران بیشتر می شود.

اولین کاروان منسجم  برای پیاده روی اربعین در سال 1391 و متشکل 80 نفر از فعالان فرهنگی استان کرمانشاه اعزام شد که در سال 92 برخی از این اعزامی ها خود به کاروانی مجزا تکثیر شدند و هر ساله بر تعداد زائران اربعین استان کرمانشاه افزوده شده است.

در این میان کرمانشاه که از دیرباز دروازه کربلا بوده و همواره با قدوم زائران عتبات عالیات منور و متبرک بوده است در این ایام درهای برکت قدوم زائران بر روی آن گشوده شده تا آنجا که حتی با بسته بودن مرز خسروی به عنوان قدیمی ترین مسیر وصول عاشقان به کربلا و نجف بار هم زائران 23 استان برای دسترسی به مرزهای خروجی از کرمانشاه عبور می کنند.

زمزمه های خدمتگزاری از زائران در استان در سال 92 با تشکیل موکب هایی در ورودی شهر در رفت و برگشت شکل گرفت و امروز بیش از 70 موکب مردمی از ورودی کنگاور و سنقر و کامیاران تا خروجی استان وظیفه خدمتگزاری خود را به نحو احسن انجام می دهند و هرکسی سعی آن دارد که روزی خود را از این خدمتگزاری بیشتر کند.

با تشکیل موکب ها در سال 1393، چند موکب اصلی استان در عراق و برخی فعالان اربعین در استان با جمع شدن کنار هم مجمع خدمتگزاران مردمی اربعین حسینی استان کرمانشاه را با هدف سیاستگذاری و هم افزایی موکب ها و فعالان مردمی اربعین استان تشکیل دادند که به حمد الهی در سالیان گذشته محمل خیرات و برکات زیادی بوده است.

تشکیل ستاد اجرایی مجمع و جلسات منظم داخلی و کاری شامل کمیته‌های کمیته امداد زائر، کمیته اعزام، کمیته فرهنگی، کمیته اسکان، کمیته مواکب، کمیته نجف اشرف و کمیته کربلا در ابن مدت انجام شده است.

این مجمع اصلی‌ترین وظیفه خود را مطالبه‌گری از مسئولین، حمایت از موکب های مردمی، سیاستگذاری های کلان در خصوص پیاده روی اربعین و خدمت به زائران اباعبدالله(ع) در استان کرمانشاه و کشور عراق می‌داند و بر همین اساس فعالیت های خود را در قالب 7 کمیته زیر برنامه‌ریزی و اجرا می‌کند.

مهمترین وظایف کمیته «فرهنگی»، جریان سازی فرهنگی در سه سطح زائرین و عامه مردم،‌ خادمین موکب های اربعین و مسئولین استانی و ملی است.

مهمترین برنامه های این کمیته عبارت است از فضاسازی با دو هدف ترغیب عامه مردم به شرکت در اجتماع عظیم پیاده روی اربعین و خدمتگزاری به زائرین عبوری از استان، الگوسازی و اطلاع رسانی خدمات برجسته موکب های کرمانشاهی در ایران و عراق، پیگیری و جریان‌سازی طرح نایب‌الشهید و برگزاری مراسم بدرقه زائران کرمانشاهی و خادمان موکب های کرمانشاهی در عراق.

کمیته «اعزام» هم وظایفی را بر عهده دارد از جمله پیگیری تامین تسهیلاتی هر چند اندک برای اعزام زائران کم برخوردار، پیگیری پویش زیارت به نیابت و زائر اولی ها برای اعزام و ترغیب هیئات و مساجد به تشکیل کاروان و حضور در راهپیمایی اربعین.

کمیته «اسکان» سعی بر شناسایی محل های اسکان داخل شهر،‌ احصاء ظرفیت ها و ویژگی‌های هریک و معرفی آنها به زائران عبوری از استان جهت بهره مندی از ظرفیت ها را دارد.

کمیته «امداد زائر» یکی عمده فعالیت این کمیته به سامانه 3138 مربوط می شود، امسال هم مانند سنوات گذشته سامانه 4 رقمی 3138-083 با همکاری مخابرات راه اندازی شده است و در ایام اربعین بصورت 24 ساعته زائران  را در زمینه محل های اسکان، تغذیه، خدمات درمانی،‌اطلاعات راه‌ها و مسیرهای دسترسی، اطلاعات مرز و ... راهنمایی می کند.

همچنین  خادمین موکب حضرت زینب (س) با هماهنگی این کمیته در بیمارستان آیت الله طالقانی مستقر شده و وظیفه راهنمایی و همکاری با زائران مراجعه کننده به این بیمارستان را داراست.

کمیته «مواکب» وظیفه هم افزایی و هماهنگی مواکب استان را دارد و در صورتی که اقلام غیرنقدی به این کمیته واصل شود با توجه به شناخت خود از توانایی مواکب و حجم زائر عبوری از استان این اقلام را به مواکب مختلف اهدا می‌کند

کمیته «نجف اشرف» وظیفه هماهنگی بین مواکب مستقر در شهر مقدس نجف اشرف را دارد و در صورت نیاز پیگیری‌های مشکلات زائرین کرمانشاهی در شهر نجف را عهده دار است.

کمیته «کربلا» هم وظایف کمیته نجف اشرف ولی در شهر کربلا مقدسه را به عهده دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدکاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق در نشست مشترک با مشاور وزیر داخلی عراق در مرز زرباطیه عراق گفت: اگر سال گذشته اربعین‌حسینی به خوبی برگزار شد و مورد رضایت مسئولان ایرانی و عراقی قرار گرفت، مرهون تعامل و هم‌دلی مسوولان دو کشور در برگزاری این کنگره عظیم است.

وی افزود: باید تلاش شود که حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی کاهش یابد، همان‌طور که معاون وزیر اعلام کردند خط‌مشی راه‌ها و نصب علایم بیشتر در این مسیرها کار می‌شود که از این اقدام تشکر می‌شود.

آل‌صادق بیان داشت: از گذرگاه مهران بیشترین زوار تردد می‌کنند که حتماً این میزان تردد در ایام اربعین‌حسینی نیازمند امکانات و فراهم کردن شرایط لازم است؛ از جمله سرویس‌های بهداشتی، سوله‌های خنک‌کننده و منابع نگهداری آب و یخ لازم است و با هماهنگی و تعاملی که بین دو طرف وجود دارد این نیازها احصا می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان داشت: یک سوله یخ در مرز مهران با موافقت طرف عراقی ایجاد خواهد شد، باید نیازمندی‌هایی که لازم است را احصا کنیم تا اربعین بهتری نسبت به سال‌های گذشته رقم خورد.

کد خبر 6098297

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی