Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:52:01 GMT

طول پل معلق خلخال افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۸۱۵۴

طول پل معلق خلخال افزایش یافت

به گزارش ایرنا ، بهار سولی روز پنجشنبه در بازدید معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از عملیات اجرایی پل معلق خلخال در منطقه نمونه گردشگری این شهرستان افزود: پیش از این مشاوران و مهندسان طراح پل معلق ازناو آن را به طول ۴۵۰ متر طراحی کرده بودند که با تغییرات جدید طول پل به ۵۳۸ متر ارتقا یافته و به عنوان بزرگترین پل معلق جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عملیات ایجاد راه دسترسی از ۲ سمت ورودی پل در ضلع غربی و شرقی کوه ازناو احداث شده ، هم‌اکنون کار عملیات اجرایی فنداسیون مهار پل در ضلع شرقی محل اجرای این طرح آغاز شد گفت: پل معلق منطقه ازناو با عرض ۱.۵ متر و با وزن ۴۵۰ تن به عنوان بزرگترین سازه معلق جهان بدست متخصصان ایرانی ساخته می‌شود.

وی اظهارداشت: برای ساخت این پل از مهارت و تجربه خبره‌ترین مهندسان سازه‌های معلق کشور استفاده شده و همزمان با عملیات اجرایی پل معلق عملیات اجرایی دوچرخه هوایی و زیپ لاین ازناو نیز هم‌اکنون دنبال می‌شود.

او گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی در تسریع عملیات اجرایی این طرح وجود ندارد، ولی برخی مانع تراشی‌ها در مرکز استان مانع از روند اجرایی این پروژه بصورت عادی شده است.

ارژنگ عزیزی معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز از آماده شدن پرداخت اولین مرحله از تسهیلات بانکی مجموعه گردشگری پل معلق منطقه ازناو این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی بانک توسعه تعاون استان به سرمایه‌گذار این طرح پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: تسهیلات بانکی ارائه شده به طرح‌های گردشگری احداث شده در مناطق روستایی از جمله طرح پل معلق خلخال از محل تسهیلات اعتباری توسعه روستایی و با تعیین ۳.۵ سال تنفس در پرداخت اقساط بانکی است.

وی با درخواست از مدیران بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات گردشگری برای تسهیل در کار سرمایه‌گذاران گفت: برخی از قوانین دست و پاگیر بانکی در سطح کلان کشور مربوط به مقررات بانک مرکزی بوده در عین حال استانداری اردبیل با طرح موضوع در کارگروه گردشگری استان بسیاری از این موانع قانونی را با همکاری مدیران بانک‌ها در استان برطرف و راه برای دریافت آسان تسهیلات توسط سرمایه‌گذاران هموار می‌کند.

او با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل اولویت کاری معاونت امور اقتصادی استانداری بوده و از هر طریق ممکن از سرمایه‌گذاران طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی منجر به اشتغال و رونق گردشگری حمایت می‌شود ، برای همکاری با سرمایه‌گذار پل معلق برای تسهیل و افزایش سرعت عملیات اجرایی این طرح بزرگ گردشگری منطقه اعلام آمادگی کر .

وی تشریح کرد: با تسهیل‌گری در مسیر راه طرح‌های گردشگری خلخال مسیر توسعه این شهرستان را هموار کرده و این کار موجب افزایش رغبت سایر سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری کشور برای راه‌اندازی طرح‌های جدید در منطقه جنوب استان به عنوان دروازه ورودی گردشگران از استان‌های همسایه گیلان ،زنجان و آذربایجان‌شرقی از طریق این منطقه به استان اردبیل خواهد شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، جلال آفاقی روز پنجشنبه در جلسه مقدماتی تشکیل کمیته امنیت روانی استان اردبیل با اشاره به شناسایی عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها افزود: پاسخگویی مسئولان در ارتباط دوسویه و تفاهم‌آمیز توام با احترام از جمله مولفه‌های رضایتمندی و ارتقای اعتماد عمومی و به تبع آن موجب تولید و توسعه امنیت روانی است.
وی از عدم پاسخگویی شایسته به مراجعان در برخی ادارات و ایجاد نارضایتی و بدبینی انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌ها طبق قانون مکلف هستند ضمن ثبت درخواست و ارائه رسید، حداکثر طی سه ماه به صورت کتبی پاسخ قطعی مراجعان را به ذینفع ابلاغ کنند مگر اینکه در سایر قوانین ظرف زمانی معینی برای پاسخگویی دستگاه‌ها مشخص شده باشد یا فوریت موضوع، اقتضای زمان کوتاه‌تری را داشته باشد.
دادستان اردبیل گفت: عدم پاسخگویی کتبی و استنکاف از ثبت درخواست و ارائه رسید به اشخاص متقاضی در دستگاه‌ها، تخلف اداری محسوب می‌شود.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم جهت عملیاتی‌سازی این قانون را فراهم و ضمن ثبت تمام درخواست‌های مراجعان پاسخ‌های مربوطه را در مهلت مقرر و به صورت کتبی به مراجعان ذینفع ارائه کنند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: عدم پاسخگویی قانونی در بسیاری از دستگاه‌ها و فراهم نشدن بستر برای اجرایی شدن تبصره چهار ماده ۱۶ قانون دیوان عدالت اداری منجر به تحمیل هزینه به مردم و نارضایتی عمومی شده است.

دیگر خبرها

  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر