Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا "راهی برای رفتن"، ماجرای زندگی بانوی مبارز نیشابوری است که با شهادت برادرش در آغاز جنگ تحمیلی تصمیم می گیرد سلاح برادر را برداشته و در نقش امدادگر جنگی به نبرد دشمن برود، این بانوی قهرمان در عملیات خیبر دچار آسیب شیمیایی می شود.
نویسنده این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت: نگارش کتاب "راهی برای رفتن" حدود ۶ سال به طول انجامید و پارسال توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مریم عرفانیان افزود: این کتاب واقعیتی محض از زندگی این بانوی قهرمان است و به نوعی تاریخ معاصر ایران می باشد که خاطرات این زن مبارز از دوران رضاشاه تا جنگ تحمیلی و دوران اسارتش به دست مامورین آل سعود در مراسم برائت از مشرکان در آن ثبت شده است.
وی ادامه داد: اگر "دختر شینا" و "فرنگیس" کتاب های سرگذشت قهرمانان ملی هستند کتاب "راهی برای رفتن" نیز سرگذشت بانو خورشائی به عنوان یکی دیگر از قهرمانان ملی ایران زمین است که علاوه بر حضور در جبهه های دفاع مقدس در حادثه کشتار حجاج در مراسم برائت از مشرکین در سال ۱۳۶۶ نیز حضور داشته و اسیر شده است.
عرفانیان گفت: فصل به فصل این کتاب حادثه است، پس از خلق این اثر دیگر هر سوژه ای را برای نگاشتن انتخاب نمی کنم.
این نویسنده مشهدی افزود: برای خلق این اثر حدود ۲۰۰ ساعت مصاحبه های متعدد داشتم و سرانجام این کتاب در سال ۱۳۹۷ با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
وی ادامه داد: این کتاب چهارم مهر ماه پارسال نیز در شب خاطره توسط بتول خورشاهی به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
"با شروع عملیات (خیبر- اسفند ۱۳۶۲) همه گروه ها برای خدمت در بیمارستان حاضر شدند، با دیدن آن همه مجروح، گاهی وحشت زده می شدم. نمی دانستم باید اول به کدام یک رسیدگی می کردم. آنجا جایی بود که آه و ناله و داد و فریاد و درد نبود. آنجا جایی که دارو می خواهم و به من هم برسید نبود. آنجا جایی بود که همه بانگ "یا حسین (ع)"، "یا زهرا (س)"  و "یا خدا" سر می دادند. فقط و فقط ذکر الله بود. یکی پایش قطع شده بود و دیگری دستش. یکی ترکش به سینه اش اصابت کرده بود و دیگری به سرش. وقتی بالای سر مجروحی میرسیدم، رزمنده ای دیگر را نشان می داد تا مداوا کنم و زمانی که بالای سر رزمنده می رفتم، او هم مجروح دیگری را نشان می داد. هیچ کس به فکر خودش نبود."

در بخش دیگری می خوانیم: "کربلای خیبر با آوردن پسربچه ۱۰ ساله ای کامل شد، پسر بچه ای که علی اکبر آن عملیات بود. دو پایش از بالای زانو قطع شده بود و ذکر "یا زهرا (س)" بر لب داشت. غرق خون بود ولی هنوز نفس می کشید و چشمانش باز بود. خودم را به سرعت بالای سرش رساندم. او را از روی برانکارد بلند کردم و در آغوش گرفتم. کمی دقیق تر شدم. پسربچه ناله نمی کرد. فقط مدام می گفت: "خدا، خدا، خدا"، یک نفر گفت: روی مین رفته، دیگری گفت: "چقدر کم سن و ساله!"، پسرک را آرام روی تخت خواباندم. صورت خاک آلود و خون آلودش را با دو دست پاک کردم. یکباره چهره مرتضی به جای صورت پسربچه در ذهنم تداعی شد، پیشانی اش را بوسیدم و گفتم: "عزیزم، من مادرت هستم، هر چی میخوای بگو. چه کاری از دستم برمیاد؟»

۷۵۰۵/۶۰۵۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا عملیات خیبر انتشارات سوره مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، فریبرز درویش افزود: این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد: این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت: در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت: هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش‌هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ... به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می‌دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان‌های غربی مازندران به شمارمی آیند.

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • برگزاری نشست روایتگری بیداری در اروند
  • پیگیری قضایی ضرب و شتم یک پرستار در حال انجام است
  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر