Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد اربعین استان قزوین ظهر پنجشنبه به ریاست جمالی پور در استانداری قزوین تشکیل شد.

در این جلسه مسئولان کمیته ها گزارشی از اقدامات انجام شده و مشکلات و نیازهای خود ارائه دادند و برای برگزاری هرچه بهتر مراسم پیاده روی اربعین تصتیم لازم گرفته شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: امروز اربعین به یک حرکت بین المللی تبدیل شده است و اگر در گذشته از آسیا آغاز شد و زائرانی از این قاره داشت امروز با حضور میلیونی مردم و عاشقان حق و حقیقت از اروپا، آفریقا اقیانوسیه و کشورهای عربی هم در آن مشارکت بالایی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: حرکت اربعین موجب شده جمع زیادی از ادیان دیگر به افتخار شیعه بودن مفتخر شوند و این رویکرد بسیار ارزشمند و بیانگر تاثیرگذاری این حرکت دینی در فرهنگ و تاریخ و ارزشهای اجتماعی است.  

توجه به سیره حسینی در اولویت باشد

جمالی پور گفت: در کنار عزاداری برای سالار شهیدان باید بدانیم که شناخت سیره ابا عبدالله مهم تر است و فقط سینه زدن نباید محور باشد.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) شهید شد تا شیوه درست زندگی کردن را به دیگران بیاموزد، اخلاق جایگزین بدی شود و حق بر باطل غلبه کند لذا ما هم وظیفه داریم در این ایام فلسفه قیام و شهادت را ارزیابی کنیم و ببینیم آیا می توانیم رهرو واقعی آن حضرت باشیم.

جمالی پور افزود: خوشبختانه چند سالی است که مراسم اربعین با هماهنگی خوبی که صورت گرفته بسیار باشکوه و عظیم برگزار می شود و ما نیز باید تلاش کنیم هر سال با مشکلات و نواقص کمتری آن را برگزار کنیم.

وی گفت: اربعین یک حرکت مردمی است و بخش دولتی فقط لازم است تا بستر امور را مهیا کند و پشتیبانی لازم صورت گیرد تا کارها به سامان شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: مدیران اگر بر اساس دستورالعملها اقدام کنند مشکلی نخواهیم داشت و هرجا اختیاران و امکانات جوابگو نبود می توانیم با مرکز هماهنگ کنیم.

تامین خدمات ۲۰ میلیون نفر جمعیت کار عظیمی است

جمالی پور اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان در پیاده روی اربعین شرکت کنند و تامین خدمات امنیتی، غذایی، جابجایی، بهداشت و درمان، اسکان و سایر موارد کار عظیمی است که به بسیج مردمی نیاز دارد.

وی گفت: از مدیران توقع زیادی نداریم فقط اگر شما چارچوب وظایف خود را انجام دهید و هماهنگی بشیتری داشته باشید می توانیم بسیاری از نیازها را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های آموزشی برای دست اندرکاران موکب ها بویژه در حوزه بهداشت و درمان و امور فرهنگی ضروری است تا خدمات بهتری به مردم داده شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: مدیران دستگاههای اجرایی مراقب باشند هرجا که مردم قادر به انجام کاری نبودند با هدف پشتیبانی و نظارت و بسترسازی وارد کار شوند و بقیه امور را به خود زائران بسپارند تا کارها بدرستی انجام شود.

کد خبر 4729513

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین اربعین حسینی هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر اربعین 98 شیراز شهرکرد استانداری سمنان گرگان اجلاس جاده ابریشم دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند بازگشایی مدارس ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر هوایی ویرانی عظیم در خان‌یونس را نشان می‌دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • تصاویر هوایی ویرانی عظیم در خان‌یونس را نشان می‌دهد
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • تبدیل دریاچه‌ها به نیروگاه‌های عظیم تولید برق
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند