Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:47:59 GMT

۲ هزار پرونده در سال جاری ختم به مصالحه شده است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۸۶۴۲

۲ هزار پرونده در سال جاری ختم به مصالحه شده است

به گزارش ایرنا، علی دهقانی روز  پنجشنبه در دیدار معاون و رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه  با اعضای شوراهای حل اختلاف و مسئولان محاکم قضایی استان ایلام اظهار داشت: کل پرونده های وارده در شوراهای حل اختلاف و محاکم قضایی استان ایلام در مقطع کنونی بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۰ فقره است که ۵۱ درصد آن در اختیار محاکم قضایی و ۴۹ درصد نیز در اختیار شوراهای حل اختلاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مدت چهار درصد از صاحبان پرونده ها به رای های صادره اعتراض داشته اند و نیم درصد از اعتراض ها به نقض رای اولیه منجر شده که این نشان از دقت بالای قضات و کارشناسان دستگاه قضا و اعضای شوراهای حل اختلاف دارد.

دهقانی یادآور شد: ۱۲ مورد پرونده مربوط به اختلافات خانوادگی در پنج ماهه نخست امسال به صالحه ختم شده و در این مدت ۳۱۶ پرونده کیفری ثبت شده که از این تعداد ۱۲۳ پرونده با صلح وسازش طرفین مختومه شده و مابقی پرونده ها نیز در دست بررسی است.
وی تاکید کرد: ماهیت شوراهای حل اختلاف برگرفته از موازین قرآن، اسلام، احادیث و روایات دینی و بر پایه ایجاد صلح و سازش و تقویت روحیه مودت و دوستی است.

وی افزود: هدف غایی شوراهای حل اختلاف استان ایلام کاهش پرونده ها به محاکم قضایی و فیصله دادن به پرونده های وارده  با صلح و سازی میان طرفین است که در این زمینه کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته اند.

دهقانی گفت: اعضای صلح و سازش و شوراهای حل اختلاف استان ایلام از بطن خود مردم و از ایلات گوناگون استان هستند که بدون هیچ چشم داشت و منتی وقت و هزینه و حتی سلامت جسمی و حیثیتی خود را در طبق اخلاص گذاشته اند تا اشاعه گر فرهنگ ارزشمند صلح و سازش در جامعه باشند.

استان ایلام ۱۳۵ شعبه حل اختلاف دارد که ۶۹ مورد از این مراکز را شوراهای حل اختلاف روستایی تشکیل داده است.

به گزارش ایرنا، ادای احترام به مقام شهدای گمنام، دیدار از زندان مرکزی ایلام، دیدار از مراکز شوراهای حل اختلاف و دیدار با قضات از جمله برنامه های معاون قوه قضاییه در استان ایلام است.

۷۱۷۲/۶۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری استان ایلام قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد

افشین مظفری شهردار ایلام با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری در شهر ایلام در راستای توجه به مطالبات مردم بوده است، اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرکزی شهر ایلام با تاکید استاندار تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است، این پارکینگ در همان محل قدیمی در ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام تصریح کرد: تعیین تکلیف فرهنگ سرای شهر ایلام نیز به زودی نیز انجام می‌شود، در صورت عدم فعالیت سرمایه گذار قبلی به یک سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

مظفری یادآور شد: پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان شهر ایلام بوده است که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی با بیان اینکه خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال ساماندهی است، افزود: نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده است.

شهردار ایلام بیان کرد: لاین غربی بام ایلام نیز به زودی ایجاد و بار ترافیکی این منطقه به خصوص برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر ایلام، مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مظفری با بیان اینکه تمام مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده است، گفت: هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری ایلام در سال جاری است که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی خواهد بود و مابقی آن هزینه‌های جاری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در اصفهان
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟