Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار ابولحسنی گفت: گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی نگین مهندسی جنگ تحمیلی بود و دستاوردها و عملکرد شایسته این گروه باید برای نسل جوان برجسته سازی و بیش از پیش تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار «علی ابوالحسنی» امروز پنجشنه (4 مهر) در اجلاسیه شهدای مهندسی رزمی استان مرکزی که از برنامه های ذیل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی بود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: نسل امروز ایران اسلامی وظیفه خطیری بر دوش دارند و باید با تاسی از جوانان انقلابی که پدران خود بودند با اراده های پولادین گام در مسیر ارزش ها و آبادی و آبادانی ایران اسلامی بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده اسبق گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی با اشاره به دوران انقلاب  اسلامی و بعد از آن جنگ تحمیلی بیان کرد: در آن زمان ایران اسلامی خسارت های فراوانی رو متحمل شد اما وجود جوانان برومند و ولایتمدار در جنگ پیروزمیدان شد و بلافاصله در دوران سازندگی به رفع مشکلات و خسارات ناشی از جنگ پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه عزت، استقلال، دین و ناموس ایران اسلامی در جنگ تحمیلی با اراده های پولادین جوانان ولایتمدار حفظ شد، ادامه داد: این مهم به برکت حضور آگاهانه و خالصانه اقشار مختلف مردم در مناطق عملیاتی  میسر شد که با این حضور خود دشمن را از این آب و خاک بیرون کرده و آرامش و امنیت را به میهن اسلامی هدیه دادند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۱۸۸ هزار شهید تقدیم انقلاب شد، افزود: جوان رشید و برومند ایران اسلامی گوش به فرمان ولی امر خود با حضور آگاهانه در صحنه نثار جان خود  را نثار انقلاب کردند و امروز نیز جوانان و نوجوانان باید با تاسی از این بزرگ مردان  تحت فرماندهی مقام معظم رهبری توطئه های اقتصادی و فرهنگی  دشمنان را خنثی کنند.

 

فرمانده اسبق گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش به تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: تحقق این بیانیه نیازمند روحیه جهادی، انقلابی و ولایتمداری و همچنین استفاده از تجربیات جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس است.

 

سردار ابوالحسنی در ادامه با بیان اینکه جنگ تحمیلی فقط جنگ بین دو کشور نبود، افزود: در این نبرد نابرابر، ابرقدرت‌های شرق و غرب با تمام ظرفیت خود از رژیم بعثی حمایت کردند تا انقلاب اسلامی را بی نتیجه سازند اما در نهایت پیروز میدان رزمندگان اسلام و انقلاب اسلامی شد چرا که ملت ایران با سلاح تقوا، روحیه جهادی و پیروی از رهبر و ولی امر خود در میدان حاضر شده و در مقابل تمام کفر جهانی ایستادگی کردند.

 

این مقام مسئول به ساری و جاری شدن روحیه جهادی در جای جای میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلابی و تا کنون روحیه جهادی در بسیاری از حوزه های اقتصادی و فرهنگی کشور جاری شده و با وجود توطئه ها و تحریم های دشمنان باز هم در مسیر سازندگی و پیشرفت در حال حرکت هستیم.

 

وی بر استفاده از ظرفیت های داخلی اشاره کرد و گفت: مهندسان بومی و جوانان خوش فکر و آینده نگر ایران اسلامی طرح های بسیار خوبی را به اجرا در آوردند و که این مهم نشان از روحیه جهادی، ایمان و اعتقاد به ارزش های دینی است.

 

این مقام مسئول در ادامه به حضور و فعالیت صنایع استان مرکزی به خصوص ماشین سازی، آذرآب و هپکو در جنگ و تهیه ادوات نظامی و تجهیزات جنگی اشاره کرد و گفت: این استان نقش مهمی در هدایت صحیح مهندسی جنگ بر عهده داشت و این نقش بخصوص در بخش ساخت پل خیبر یک، ۲ و سه، پل ۱۳ کیلومتری حورالعظیم، پل فجر و ساخت قطعات بتنی بیمارستان فاو بسیار پر رنگ است.

 

فرمانده اسبق گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه مهندسی رزمی یکی از ارکان اصلی جنگ تحمیلی بود، اضافه کرد: گروه مهندسی ۴۲ قدر استان مرکزی نگین مهندسی جنگ تحمیلی بود و دستاوردها و عملکرد شایسته این گروه باید برای نسل جوان برجسته سازی و بیش از پیش تبیین شود.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع اربعین حسینی کانون های مساجد رژه نیروهای مسلح هرمزگان خبرگزاری شبستان استان مرکزی یادواره شهدا اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» در جلسه ۸۹۷ مورخ هشتم اسفند ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسید که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی ابلاغ کرد.

براساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن ابلاغیه ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، به شرح ذیل است:

وزارت آموزش و پرورش

دانشگاه فرهنگیان

هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی

ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۶۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:‌

«ماده واحده - با استناد به بند «ج» ماده ۲ مصوبه سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان (مصوب جلسه ۸۷۹ مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی)، ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان به شرح بند‌های ذیل تعیین می‌شود:

الف- اعضای حقوقی:

وزیر آموزش و پرورش (رییس هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان)

رییس دانشگاه فرهنگیان (نایب رییس و دبیر هیأت مرکزی جذب دانشگاه فرهنگیان)

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا نماینده تام الاختیار وی

دبیر ستاد نظارت و راهبری تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

ب- اعضای حقیقی:

اسدالله اسدی گرمارودی

سعید غیاثی ندوشن

سیدنقی موسوی

فهیمه فرهمندپور

فخرالسادات نصیری

تبصره- مدت زمان عضویت اعضای حقیقی ۴ سال است».

سید ابراهیم رئیسی
رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • شاید لازم باشد مهندسان دروس علوم انسانی را پاس کنند!
  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی