Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدحسن سلامی ظهر پنج‌شنبه در نشستی با حضور مدیرکل و معاونان کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به میزبانی سالن جلسات این اداره کل در سمنان، ضمن بیان اینکه تبیین و ترویج سیره شهدا، بیان رشادت‌ها و مجاهدات رزمندگان اسلام و فرماندهان دفاع مقدس دارای اهمیت است، تأکید کرد: نسل امروز ما نیازمند الگوسازی صحیح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: ما باوجود دفاع مقدس نیازی به اسطوره‌های غربی و قهرمانان فیلم‌های هالیوودی نداریم لذا باید نهادهای فرهنگی فعال در سطح استان می‌بایست بیشتر دراین‌باره فعال باشند.

ایران اسلامی در اوج اقتدار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، بابیان اینکه امروز اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا است، تأکید داشت: جوانان متدین و انقلابی امروز ایران اسلامی باید بدانند که عزت و اقتدار نظام حال حاضر ما در جوامع بین‌المللی مرهون مجاهدت‌های بزرگ صورت گرفته در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

سلامی بابیان اینکه رشادت‌ها و حماسه‌های دوران دفاع مقدس باید زنده نگه‌داشته شود، تأکید کرد: یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن این رشادت‌ها و حماسه سازی‌ها انتقال مفاهیم مقاومت به نسل جوان جامعه است.

وی بابیان اینکه زنده نگاه‌داشتن انقلاب در تمامی حوادث انقلاب و تهدیدهایی که پس از انقلاب نیز شاهد آن بوده‌ایم راه مقابله با دشمنان پیروز است، گفت: باید اهمیت دفاع مقدس به نسل جوان جامعه بیان شود.

ضرورت توجه به فرهنگ مکتوب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند استفاده از تمام فرصت‌ها است، گفت: دفاع مقدس طلایی‌ترین برگ تاریخ انقلاب اسلامی است لیکن برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی که از وظایف اصلی ما محسوب می‌شود، می‌بایست تلاش وافری صورت دهیم.

حسین شاکری به‌ضرورت ترویج ماهیت دفاع مقدس برای نسل امروز جامعه اشاره کرد و گفت: باید این ضرورت به‌خوبی برای نسل جوان که آتیه ساز انقلاب اسلامی هستند، تبیین شود در این راه ما معتقد هستیم که می‌بایست تمام لحظات و خاطرات هشت سال دفاع مقدس ثبت و نگهداری شود که یکی از مهم‌ترین ابزارهای آن فرهنگ مکتوب است.

کد خبر 4729562

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دفاع مقدس اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان حسین شاکری هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر اربعین 98 شیراز شهرکرد استانداری سمنان گرگان اجلاس جاده ابریشم دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند بازگشایی مدارس ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • فتنه‌های بسیاری را پشت سرگذاشتیم تا به وعده صادق رسیدیم
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است