Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:03:15 GMT

برگزاری جشنواره استانی گویش‌گزی در بهمن ماه

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۹۳۶۱

برگزاری جشنواره استانی گویش‌گزی در بهمن ماه

در ۳۰ بهمن امسال جشنواره استانی "گویش‌گزی" در شهر گز برخوار برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نائب رئیس شورای شهر گز برخوار در نشست اصحاب رسانه با اشاره به ثبت "گویش‌گزی" در میراث ناملموس گفت: گویش گزی، قسمتی از زبان‌های چهارگانه پهلوی، ولایتی، بتری و دری بوده است.

مصطفی حکیمیان "گویش‌گزی" را گویشی قدیمی و اصیل دانست و اظهار کرد: این گویش بازمانده زبان فارسی میانه است که تقریبا بدون تحریف در گذر زمان به عنوان زبان مرسوم شهروندان شهر گز برخوار باقی‌مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نوید برگزاری جشنواره "گویش‌گزی" در ۳۰ بهمن امسال را داد و افزود: این جشنواره به‌صورت استانی در شهر گز برخوار برگزار خواهدشد و از سایر شهرهای استان که گویشی شبیه به گویش گزی دارند مانند خورزوق، خوانسار، زواره و ... برای مشارکت در این جشنواره دعوت می‌شود.

گویش گزی به شماره ۱۵۳۰ در ۳۰ بهمن ماه سال 1396 در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده‌است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گز و برخوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان

گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌های یزد و اصفهان با حضور معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌های یزد و اصفهان با حضور رسول محمدقلی معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان و رضا گلشن مهرجردی مدیرکل امور مستعدان و آینده‌سازان برگزار می‌شود.

اعلام برنامه‌های آینده، ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده، آشنایی با برخی مجموعه‌های نخبه‌پرور استان و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ از مهمترین موضوعات این گردهمایی است.
 
این گردهمایی نهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ با حضور نمایندگان مجموعه‌های نخبه‌پرور استان‌های یزد و اصفهان بصورت برخط برگزار خواهد شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند جهت دریافت لینک جلسه به آی دی @yamahdi313_2 در پیام رسان ایتا و بله پیام دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • برگزاری همایش جایزه استانی جوانی جمعیت ۲۶ اردیبهشت در قم 
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان