Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد گفت: استان یزد 142 طلبه شهید را تقدیم انقلاب کرده و چهار جانباز و یک آزاده استان نیز از قشر روحانی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مهدی قره‌چاهی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گقت: استان یزد 142 شهید طلبه را تقدیم انقلاب کرده و چهار جانباز و یک آزاده استان نیز از قشر روحانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تقریبا 40 هزار بسیجی از استان یزد در زمان دفاع مقدس به جبهه اعزام شدند، ادامه داد: از این تعداد یک هزار روحانی بودند و در واقع از هر 40 نفری که از استان به جبهه اعزام شدند یک نفر روحانی بوده است و استان یزد از این نظر بالاترین آمار را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه مهم‌ترین قشری که در دفاع مقدس حضور داشت روحانیت بوده است، گفت: مظلوم‌ترین شهدا نیز روحانیت بوده‌اند چرا که هنوز برخی طلبه‌ها و پاسدارها نیز آمار شهدای روحانیت در دفاع مقدس را نمی‌دانند.

قره‌چاهی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: روحانیت علاوه بر اقدامات در حوزه دفاع مقدس هم در شهر خود و هم در خط مقدم، همچنین کمک‌های نقدی و غیر نقدی و پشتیبانی از جبهه، در گردان‌های رزمی در دفاع مقدس حضور داشته‌اند و تعدادی از آنهادر این راه به شهادت رسیدند.

 

 

وی با بیان اینکه نقش روحانیت چه در دفاع مقدس و چه در این زمان اهمیت بالایی دارد، گفت: امروز چند تن از مدافعان حرم استان از روحانیت هستند، همچنین در زمان وقوع سیل، 8 اتوبوس شامل روحانیون استان یزد به کمک مناطق سیل زده شتافتند و طلاب و روحانیت امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس همراه با مردم پای ارزش‌های انقلاب و اسلام ایستاده‌اند.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه الغدیر استان یزد عنوان کرد: گردان رزمی تبلیغی استان متشکل از 60  نفر از روحانیون در اولین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح حاضر شدند تا نشان دهند همراه و هم پای دیگر اقشار در صحنه و برای دفاع از نظام و اسلام حضور دارند.

قره چاهی با اشاره به برگزاری اولین همایش روحانیت و دفاع مقدس در استان یزد گفت: این همایش به منظور تجلیل از رزمندگان، آزادگان و جانبازان روحانی هشت سال دفاع مقدس با حضور خانواده معظم شهدا و فرماندهان دفاع مقدس استان یزد و همچنین آیت الله علی سعیدی ریاست عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در ستاد کل نیروهای مسلح روز یکشنبه در سالن همایش های دانشکده پردیس بین الملل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مرحوم حاج احمد راستگوی قلعه جوقی امروز در سن ۹۶ سالگی به دلیل بیماری و کهولت سنی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

شهید کریم راستگوی قلعه جوقی در دهم فروردین ماه ۱۳۴۶ در شهر روستای قلعه جوق از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در یک خانواده مذهبی چشم به جهان گشود و در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷ در منطقه موسیان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم