Web Analytics Made Easy - Statcounter

ميرزايي نسب با اشاره به اهميت ثبت فعاليت كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سامانه بچه هاي مسجد، گفت: طي ماه هاي اخير بالغ بر ٢٣٥ هزار برنامه فرهنگي و هنزي كانون هاي مساجد در طرح غني سازي اوقات فراغت به ثبت رسيده است.

 «مجتبی میرزایی نسب» امروز (٤مهر) در حاشيه مراسم اختتاميه طرح اوقات فراغت كانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان لرستان كه در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بروجرد براگزار شد، به خبرنگارخبرگزاري شبستان در خرم آباد، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از تمام ظرفیت خود برای  جذب جوانان به مساجد و غني سازي أوقات فراغت نسل جوان و نوجوان استفاده كرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح غني سازي أوقات فراغت را از برنامه هاي شاخص  كانون هاي فرهنگي هنزي دانست و  اظهار داشت:  از آغاز طرح أوقات فراغت تاكنون بالغ بر ٢٣٥ هزار برنامه فرهنگي و هنري كانون هاي مساجد در سامانه بچه هاي مسجد ثبت شده است.


وي با بيان اينكه با پايان طرح أوقات فراغت كار ارزيابي فعاليت هاي اوقات فراغت ثبت شده در سامانه بچه هاي مسجد آغاز شده است، بيان كرد: پس از تكميل ارزيابي توسط تيم هاي كارشناسي وحذف برنامه هاي غير مرتبط با فعاليت هاي فرهنگي هنري مساجد آمار دقيق فعاليت كانون هاي مساجد كشور در طرح غني سازي اوقات فراغت اعلام مي شود.


ميرزايي نسب با تاكيد بر ضرورت توجه مديران و رابطان كانون هاي مساجد در ثبت فعاليت هاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سامانه بچه هاي مسجد، افزود: با توجه به رويكرد جديد ستاد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد، ثبت فعاليت هاي مسجد محور در سامانه محور ارزيابي و حمايت خواهد بود.


وي خاطر نشان كرد: به ميزان فعاليت هاو عملكردهاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد و ثبت اين فعاليت ها در سامانه بچه هاي مسجد بحث هاي نظارتي و حمايتي انجام مي شود.


فعاليت ٢٤ هزارو ٩٠٠ كانون فرهنگي هنري در مساجد كشور

ميرزايي نسب همچنين با اشاره به آمار كانون هاي فزهنگي هنري مساجد كشور، گفت: هم اكنون ٢٤ هزار و٩٠٠ كانون فرهنگي هنري در مساجد سراسر كشور فعال است.


وي خاطر نشان كرد: افزايش كمي و كيفي فعاليت هاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در صدر برنامه هاي ستاد هماهنگي كانون هاي فرهنگي هنري كشور قرار دارد.


وي افزود: در اين راستا كار ثبت كانون فرهنگي هنري مسجد و همچنين فعاليت هاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سامانه بچه هاي مسجد ادامه دارد.


ثبت حدود هفت هزار برنامه كانون هاي مساجد لرستان در سامانه بچه هاي مسجد


مديركل هنري ستاد كانون هاي فرهنگي هنري كشور در ادامه با اشاره به فعاليت بالغ بر ٤٠٠ كانون فرهنگي هنري مسجد در استان لرستان، اظهار كرد: تاكنون حدود ٧٠٠ برنامه فرهنگي هنري كانون هاي مساجد استان لرستان در سامانه بچه هاي مسجد به ثبت رسيده است.


گفتني است، برنامه های غنی سازی اوقات فراغت امسال در بیش از 250 کانون فرهنگی هنری مسجد استان لرستان برگزار شده است.
 

برنامه های غنی سازی اوقات فراغت در رشته های قرآن و عترت، شبکه سازی و فضای مجازی، برنامه های آموزش و توانمند سازی، برنامه های کتاب و کتابخوانی، برنامه های هنری و برنامه های فعالیت های اجتماعی برگزار شده است.
 
جذب اقشار مختلف بویژه کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد، کشف استعدادها، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی و احیای کارکردهای مساجد برای محلات و مجاورین مساجد از اهداف ورویکردهای برنامه های طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


 طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون های مساجد در سال جاری با شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» و محوریت قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه سازی و فضای مجازی، کتاب کتابخوانی، هنر متعالی و فعالیت های اجتماعی تعریف شده است.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع هفته دفاع مقدس اربعین حسینی دفاع مقدس هرمزگان اردبیل کانون های مساجد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد سامانه بچه های مسجد اوقات فراغت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    محسن رضایی،   در نشستی با اصحاب رسانه بر لزوم احیای کارکردهای متنوع مساجد تاکید کرد و گفت: دهه شصتی‌ها در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر از نسل فعلی با مساجد مانوس بودند گرچه مشکلات مالی در آن زمان هم مثل اکنون وجود داشت و خانواده‌ها نیز پرجمعیت بودند.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروز دلیل عدم حضور در مساجد را به مسائل و  مشکلات مالی گره می‌زنند، ادامه داد: حال آنکه ابداع فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچنین نفوذ آن به افکار نسل جدید باعث عدم رغبت به مسجد می‌شود، ولی چنانچه فضای متناسب، مفرح  و مفید در کانون‌های مساجد ایجاد شود به طور قطع نسل جدید از آن استقبال خواهند کرد.

رضایی به آغاز سطح‌بندی کانون‌های مساجد استان براساس تنوع و میزان فعالیت همچنین دامنه فعالیت در طول یک سال و نیم گذشته اشاره کرد و بیان داشت: براساس این سطح‌بندی نسبت به حمایت از کانون‌های مساجد استان اهتمام خواهیم کرد به طوری که در سال گذشته برای نخستین بار از طرح مسجد کانون نشاط یک با همه توان حمایت کرده و همه ملزومات موردنیاز تفریحی، ورزشی و هنری را در اختیار نوجوانان قرار دادیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف و جذب اعتبارات موردنیاز گام برداشتیم و توانستیم ملزومات موردنیاز در ۱۵۰ کانون برای جذب افراد ۱۰ تا ۱۸ ساله  را فراهم کنیم، به طوری که ۱۰ هزار نفر عضو جدید در سنین جوانی و نوجوانی به اعضای کانون مساجد استان اضافه شده و با شوق و انگیزه مضاعف در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۱۰۶ هزار نفر در مناطق مختلف استان عضو کانون‌های مساجد هستند که ۱ هزار و ۴۰۰ کانون نیز در سراسر استان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: جذب و به کارگیری مربیان توانمند، متعهد و ارزشی در رشته‌های مختلف ورزشی، پرورشی، هنری، علمی و ... را در برنامه گنجانده‌ایم، تا از این رهگذر وقت و انرژی نسل جدید در مساجد استان به بهترین نحو صرف شود و بتوانند به مهارت‌های خود بیفزایند و به فردی موفق در جامعه تبدیل شوند.

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد