Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به منفعت طلبی‌های دنیوی، گفت: یکی از بارزترین مشخصه‌های دفاع مقدس این است که هیچ منفعت طلبی شخصی و جناحی در آن پیدا نمی‌شود و دشمن نیز در مقابل فرهنگ جهاد خالصانه و عبادتی که فقط برای خدا بود، ضعیف شد.

به گزارش ایسنا، سردار عابدین خرم در مراسم گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس که به همت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد با اشاره به شهدای جامعه پزشکی، گفت: هنرمندی‌های کادر پزشکی، یکی از ابعاد دوران دفاع مقدس بود که مسئولیت مداوای رزمندگان مصدوم دفاع مقدس را برعهده داشته و در نزدیکی‌های خط مقدم در کنار رزمندگان مشغول طبابت و کمک بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: احساس تکلیف کردن حاضران در خط مقدم در دوران دفاع مقدس باعث شد آنان بسیار فراتر از وظیفه خود عمل کنند و این احساس تکلیف، ناممکن‌ها را ممکن کرد. جامعه پزشکان و پرستاران با تغییر برآوردهای کلاسیک دفاع مقدس و نقش خودشان به الگویی تبدیل شدند که می‌توان آن را تعمیم داد.

وی با بیان اینکه جنگ یک پدیده ویرانگر بوده و استقبال از آن دیوانگی‌ است، افزود: زمانی که مرز و هسته کشوری مورد تهاجم قرار گیرد، مردم باید برای سربلندی کشور، سر از پا نشناخته و به دفاع برخیزند.

خرم اظهار کرد: اراده خداوند متعال در دوران دفاع مقدس در وجود امت اسلامی ایران تجلی پیدا و کشور ما بیش‌ترین شهید را برای حفظ مکتب اسلام و الهی در قرن ۲۱ تقدیم کرد.

وی افزود: تجلی قدرت ما در دوران دفاع مقدس از وجود انسان‌هایی برخواست که به صورت داوطلبانه و نه از سر وظیفه در جنگ شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در دوران دفاع مقدس، نیروی مسلح قابل توجهی نداشت، اظهار کرد: به دلیل ضعیف بودن کشور ما جنگ را به ما تحمیل کردند، چرا که دشمن قابلیت‌های نظامی و تجهیزاتی ما را بررسی و جمع بندی کرده و به این نتیجه رسیده بود که می‌تواند در طول یک هفته کشور ما را تصرف کند که این ادعا به ظاهر هم حرف درستی بود.

خرم تصریح کرد: با وجود اینکه نیروهای مسلح ما مشکلاتی را در عرصه انقلاب اسلامی متحمل شده بودند، دشمن در حمله به ایران در مقابل یک پدیده مردمی قرار گرفت و دفاع جانانه مردم، روح معنوی و الهی این دفاع در برابر دشمن سبب شد که مقطع تاریخی و درخشانی برای کشور ما به وقوع بپیوندد.

وی اشاره به سختی‌های هشت سال دوران دفاع مقدس، متذکر شد: از روز تحمیل جنگ بر ما تا پایان یافتن آن، تمامی درها به روی ما بسته بود و هیچ کشوری امکاناتی را حتی در قبال دریافت پول هم به ما نمی‌داد.

وی با بیان اینکه امروز، جنگ نامتقارنی که در دنیا از آن نام می‌برند به نام ایران ثبت شده است، گفت: در گذشته به دلیل ضعفی که داشتیم به کشور ما حمله می‌کردند، اما امروز به دلیل قدرتی که داریم با ما مقابله می‌کنند و اگر ضعیف بودیم، قطعا به ما حمله می‌شد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه هیچ مذاکره‌ای بدون پذیرفتن مولفه‌های قدرت، امکان‌پذیر نیست، گفت: چرا باید التماس کنیم تا چیزی را از ما بپذیرند. در حالی که حقوق بشر نسبت به وضعیت کشوری که نه بیمارستانی دارد و نه مدرسه‌ای، سکوت کرده، اما برای آرامکو غوغا به پا کرده است، اگر ایران نقشی در این حملات داشته باشد، می‌گوید و هراسی از کسی ندارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شک نکنید که بن سلمان از بیخ و بن تربیت شده یهودی‌ها بوده و هر آنچه را که آمریکا می‌گوید، انجام می‌دهد. انتخاب ترامپ نیز برای کشوری که قوی‌ترین اقتصاد دنیا را دارد، کار معقولی به نظر نمی‌رسد.

وی در پایان یادآور شد: جوانان ما باید خودباوری و هویت ملی و دینی خود را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد

 

 

 


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر