Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، صلاح قویخا رئیس اداره گرمیان در راس هیاتی از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشور شد و در محل فرمانداری قصرشیرین با استاندار کرمانشاه، فرماندار قصرشیرین و جمعی از مدیران کل در خصوص مسایل و مشکلات این مرز دیدار و گفت و گو کرد. 

استاندار کرمانشاه در این نشست گفت: مردم استان کرمانشاه با مردم اقلیم کردستان عراق رابطه خوب و صمیمی دارند و مرز رسمی پرویزخان منجر به تحکیم روابط صمیمانه ۲ طرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشنگ بازوند افزود: همانطور که روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق خوب و صمیمی است، استان کرمانشاه و گرمیان عراق نیز رابطه ای عالی در بخش های مختلف دارند.

وی اظهار داشت: سعی می کنیم برای تسهیل در صادرات و افزایش و تقویت روابط و مبادلات مرزی مشکلات جزیی را رفع کنیم.

او ادامه داد: صادرات در مرزهای ما براساس قوانین گمرکی است و همین قوانین اجازه برطرف کردن مشکلات را به ما می دهد و هیچ نگرانی از این بابت نداریم.

                                                                                                             

 رئیس اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق نیز با بیان اینکه، مردم استان های گرمیان و کرمانشاه از دیرباز در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مراودات بسیار خوبی داشته اند،گفت: مرز رسمی پرویزخان برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد و این مرز در بین سایر مرزهای عراق با ایران بیشترین اهمیت را دارد و بیشترین کالا از این مرز روانه اقلیم کردستان، جنوب عراق و موصل می شود.

صلاح قویخا گفت: این روابط حسنه نتیجه هم افزایی و همکاری ۲ طرف است و جمهوری اسلامی ایران همواره در روزهای سخت و مراحل حساس حمایت های بسیاری را از مردم اقلیم کردستان عراق به عمل آورده و با آغوش باز ما را پذیرا بوده، از این رو دست دوستی ما به سوی جمهوری اسلامی ایران دراز است.

وی گفت: دولت اقلیم بنا به دستور هیات وزیران عراق درصدد بازگشایی مرز تیله کوه برای صادرات کالا است.

فرماندار قصرشیرین هم گفت: ۵۴ درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود و این مرز دارای اهمیت راهبردی جهت رونق اقتصاد ملی است.

مرادعلی تاتار گفت: این نشست با توجه به ضرورت و اهمیت صادرات کالاها و تسهیل در امر مبادلات مرزی و تجاری با حضور استاندار کرمانشاه و رئیس اداره گرمیان عراق تشکیل شد.

 وی از تلاش برای تقویت مراودات مرزی و همچنین تسهیل در امر صادرات برای ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان و منتفع شدن ۲ طرف در این مرز رسمی خبرداد.

مرز رسمی پرویزخان روزانه شاهد حجم بالایی از ترانزیت کالاهای صادراتی، تانکرهای سوختی، تردد مسافران و گردشگران به اقلیم کردستان عراق است.
پایانه مسافری و تجاری پرویزخان در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار احداث شده است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت و در اختیار داشتن ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی، دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که کانونی برای انجام مراودات تجاری و اقتصادی بین ۲ کشور است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان صادرات قصرشیرین مبادلات تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۱۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد از آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در شهرستان خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی و مضرات مصرف بی‌رویه در جامعه و همچنین شعار هفته زمین پاک امسال «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»؛ اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اقدام به آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های نایلونی با کیسه‌های پارچه‌ای در سطح شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت نان و مصرف بالای روزانه توسط آحاد مردم، این اداره ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها را در اولویت قرار داده و طی هماهنگی با فرماندار و تشکیل جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و دیگر ادارات مرتبط در هفته زمین پاک اقدام به آغاز توزیع ۳۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در سطح نانوایی‌ها در مرحله اول کرده است.

رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد اضافه کرد: همچنین طرح ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر با جدیت پیگیری خواهد شد.

بلکی‌وند بیان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته است و به‌تدریج نایلون و پلاستیک حذف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است