Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دومین جلسه ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌ و پرورش که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به آمادگی حوزه علمیه برای هم‌افزایی با آموزش‌وپرورش، افزود: حوزه علمیه تلاش می‌کند تا در تراز پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی قرار بگیرد و در برنامه‌های جدید حوزه این موضوع در اولویت قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: حوزه علمیه خود را موظف به پاسخگویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی می‌داند و در این زمینه اقدامات بسیاری را انجام می‌دهد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه خلأ برخی رشته‌ها در درختواره جدید حوزه علمیه برطرف شده است، افزود: برای رفع این خلأ تدوین رشته‌های جدید در موضوعات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: همکاری میان حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش ذیل برنامه پنج‌ساله حوزه علمیه و سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش به صورت برنامه‌ای بلند مدت در نظر گرفته شده است.

آیت الله اعرافی گفت: بانوان در جامعه اسلامی از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردارند.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به بانوان باید به‌صورت جدی در برنامه‌های آموزش‌ و پرورش موردتوجه قرار گیرد، افزود: باید در برنامه‌های آموزش و پرورش ملاحظات ویژه برای بانوان در نظر گرفته شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای تکمیل، اصلاح و زمینه‌سازی اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با وجود انجام اقدامات گسترده توسط حوزه علمیه در زمینه متون، مطالعات، پژوهش‌ها و پاسخگویی به سؤال‌ها و رفع شبهات باز هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.

وی بیان کرد: باید برای پشتیبان فکری و علمی آموزش‌ و پرورش بخشی از ظرفیت حوزه و دانشگاه وارد میدان شوند تا به نیازهای موجود به‌صورت کارشناسی و علمی پاسخ دهند.

آیت الله اعرافی گفت: تدوین اسناد راهبردی و برنامه‌های پنج‌ساله در بخش‌های گوناگون آموزش و تحقیق و پژوهش در دستور کار حوزه علمیه قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه در طرح آمایش اجراشده توسط حوزه علمیه، ۴۰ دستگاه مرتبط با حوزه مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: مقدمه لازم برای امضای تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف در این طرح انجام‌شده است.

کد خبر 4729725

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه های علمیه قم وزارت آموزش و پرورش هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر اربعین 98 شیراز شهرکرد استانداری سمنان گرگان اجلاس جاده ابریشم دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند بازگشایی مدارس سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

دیگر خبرها

  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد