Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه مراسم گردهمایی مشترک فرماندهان و پیشکسوتان مهندسی رزمی دوران دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به این نکته که یکی از حوزه‌های مغفول مانده ۸ سال دفاع مقدس مهندسی رزمی است، افزود: مهندسی رزمی از آغاز جنگ تحمیلی تا روز‌های انتهایی آن نقش مهم و پر رنگی داشت که از پل ۱۴ کیلومتری خیبر می‌توانیم به عنوان بزرگترین دستاورد این نهاد نام ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حناچی ادامه داد: پل اروند نیز از دیگر سازه‌های حوزه مهندسی رزمی بود که حتی در بمباران نیز تخریب نشد و این یکی از خاطرات بیاد ماندنی ۸ سال دفاع مقدس بود.

او‌ تصریح کرد: این گردهمایی برپا شد تا برخی از تجربیات و خاطره‌های حوزه مهندسی رزمی بیان و انتقال پیدا کند و تلاش ما باید به گونه‌ای باشد که دستاورد‌های حوزه مهندسی رزمی در ۸ سال دفاع مقدس که مایه عزت است به دیگر نسل‌ها منتقل شود.

شهردار تهران با تاکید بر این نکته که بزرگترین دستاورد دفاع مقدس اعتماد به نفس و خودباوری بود، افزود: مشکلات ما بن بست ندارد و شرایطی که دفاع مقدس در ما ایجاد کرد باور این موضوع بود که خدا با ما است.

حناچی در پاسخ به این سوال که آیا از تجربیات حوزه مهندسی رزمی در شهرداری تهران استفاده می‌شود یا خیر ادامه داد: تجربیات حوزه مهندسی رزمی باید گرامی داشته شود و ما باید از تجربه‌های حوزه مهندسی رزمی در مدیریت شهری استفاده کنیم.

او‌تصریح کرد: آنچه که تا به امروز به مردم از ۸ سال دفاع مقدس منتقل شده است رزم و عملیات بوده است و به مهندسی رزمی کمتر اشاره شده است و از زمانی که شهید چمران با بستن آب مانع ورود عراقی‌ها شد تا احداث بیمارستان‌های صحرایی که رکورد انتقال مجروح به بیمارستان زده شد مهندسی رزمی حضوری فعال داشته است و باید به آن توجه شود.

شهردار تهران افزود: این نشست گوش زدی بود برای انتقال تجربیات حوزه مهندسی رزمی، زیرا تا به امروز بخشی از تجربیات دفاع مقدس به شکل کتاب منتشر شده است و بخش مهندسی رزمی مغفول مانده است.

حناچی با اشاره بر به کار گیری تجربیات حوزه مهندسی فنی در دانشگاه‌ها ادامه داد: امروز دانش تروما که همان درمان بدن‌های متلاشی است از حوزه مهندسی رزمی نشات گرفته، زیرا ریشه تروما در ۸ سال دفاع مقدس بود و این‌ها جزء مواهب پنهان جنگ تحمیلی است.

او‌تصریح کرد: ایستادگی مواهبی برای کشور داشت و باید تجربیات به نسل‌های بعد منتقل شد.

شهردار تهران تاکید کرد: در زمان جنگ ۸۰۰۰ هزار مین توسط ارتش جمع آوری و همین تعداد نیز توسط سپاه جمع آوری شد و تمام اقدام‌ها نشان می‌داد که ما از روز اول برای مدیریت جنگ برنامه داشتیم.

انتهای پیام/

ریشه حوزه تروما در ۸ سال دفاع مقدس است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۳۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گروه‌های تفحص شهدا موفق شدند اردیبهشت ماه امسال پیکرهای مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس را در منطقه عملیاتی شلمچه مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ تفحص نمایند.

ویدئوی مربوط به این عملیات تفحص را در ادامه تماشا کنید.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان