Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری شامگاه پنج‌شنبه در آئین تشکیل کارگروه یاوران اربعین گرمسار با حضور تعدادی از روحانیان و ائمه جماعات به میزبانی تبلیغات اسلامی این شهرستان ضمن بیان اینکه اربعین نقش بسزایی در معرفی فرهنگ شیعی دارد، تأکید کرد: باید مراقب بود چراکه تمام جهانیان به مراسم اربعین توجه داشته و رفتار ما را رصد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه شیعه در عرصه بین‌المللی به آن معرفی می‌شود خشونت و قمه‌زنی و سر زدن و ... است اما باید تلاش کنیم تا از فرصت اربعین استفاده کرده و به بهترین نحو شیعه را همان‌طور که وجود دارد و اهل‌بیت(ع) آن را معرفی می‌کنند، به جهانیان بشناسانیم.

اربعین مورد رصد جهانیان

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین استان سمنان بابیان اینکه امروز اربعین مورد رصد جهانیان است و اخلاق و رفتار ما به‌خصوص ایرانیان در این گردهمایی عظیم نقش بسیار اساسی دارد، تأکید داشت: اربعین مراسمی است که از منظرهای مختلف موردتوجه قرارگرفته و رسانه‌های کثیری از جهان آن را تحت پوشش قرار می‌دهند لذا بسیار بااهمیت است.

شکری بابیان اینکه موضوعی که در کنار فضیلت زیارت اربعین و امام حسین(ع) آمده، نیاز است که ما آداب زیارت را نیز بجای آوریم، ابراز داشت: مهم در اربعین همایش بزرگ مسلمانان به‌مثابه یک کنگره جهانی است که می‌بایست زمینه‌ساز جهانی‌شدن شیعه و اسلام و ظهور ولی‌عصر(عج) قرار گیرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اهتمام زیادی است که بتوانیم برخی اقدامات را در درون ایران صورت دهیم درنتیجه ستاد اربعین زیر نظر وزیر کشور تشکیل و کمیته‌های مختلف آن مانند کمیته فرهنگی و آموزشی تشکیل‌شده که یکی از مهم‌ترین کمیته‌های ۱۴ گانه است.

رسالت‌ مهم کمیته فرهنگی اربعین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه کمیته‌های امنیتی و فرهنگی مهم‌ترین کمیته اربعین هستند، ابراز داشت: کارگروه ترویج و تبلیغ نماز، کارگروه بانوان، کارگروه یاوران اربعین و طرح نایب الشهید زیرمجموعه های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با مسئولیت این اداره کل است لذا امروز شاهد آغاز به کار طرح یاوران اربعین در سطح گرمسار هستیم.

شکری بابیان اینکه آنچه موکب‌ها انجام می‌دهند با کمک مردم است و نه دولت، ابراز داشت: دولت در اربعین یک ریال هزینه نمی‌کند و لذا مردم کمک می‌کنند تا این مراسم به‌خوبی برگزار شود، همچنین ستاد اربعین از روحانیان خواسته تا کمک معنوی را داشته باشند لذا گروه یاوران معنوی اربعین، گروهی از مبلغان و روحانیان هستند که رسالت حمایت معنوی اربعین را دارند.

وی بابیان اینکه کارگروه یاوران معنوی اربعین دارای کار ویژه و محورهایی است که ازجمله آن‌ها می‌توان تقویت مدیریت واحد در امر اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و آموزشی زائران را نام برد، ابراز کرد: در این کارگروه اهمیت استفاده از ظرفیت روحانیان، مؤثران و شخصیت‌های علمی و ... در کنار اطلاع‌رسانی، توجیه و ارتقای سطح آگاهی‌های مخاطبان هدف یعنی زائران از شهر مبدأ تا کربلای معلا نیز مورد تأکید قرار می‌گیرد.

آموزش مورد تاکید است

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین استان سمنان بابیان اینکه کمیته یاوران معنوی اربعین به مردم می‌گوید که برای چه در این گردهمایی بزرگ حضور دارند، گفت: ستاد اربعین هفت سیاست لحاظ کرده که یکی از آن‌ها ترویج فرهنگ اربعین است لذا می‌کوشیم تا به زائران اطلاعات و آگاهی علمی و بینش دینی را نیز بدهیم.

شکری در ادامه به ضرورت آموزش مردم در اربعین اشاره کرد و  گفت: نظم و امنیت، آموزش، اهمیت قائل شدن به آداب و عقاید کشور عراق به عنوان میزبان اربعین و احترام به فرهنگ میزبان از دیگر مسائلی است که ستاد اربعین به آن نگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه احترام به ارزش‌های حاکمیتی و حکومتی و درونی عراق بسیار اهمیت دارد، ابراز کرد: هم زائران و هم موکب‌داران حق ندارند با مردم و ماموران عراقی مجادله داشته باشند چرا که اربعین در حال رصد شدن توسط رسانه‌های بیگانه است و نباید بهانه‌ای دست آن‌ها داد.

اجبار برای ثبت نام در سامانه سما

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ثبت‌نام در سامانه سما را یک اصل اساسی برای اربعین سالجاری دانست و ابراز کرد: باید این مسائل در کنار احترام به قانون کشور خودمان و همچنان قانون کشور عراق به مردم آموخته شود.

شکری با بیان اینکه دولت به اربعین کمکی نمی‌کند اما رسالت تسهیل‌گری و بازکردن گره‌ها و مشکلات دارد، بیان کرد: یاوران معنوی اربعین باید در راستای زیارت صحیح، اهمیت زیارت و آداب آن، مسائل معنوی، فرایض دینی، سرمایه‌های دینی و معنوی و ... به مردم مطالب را بیان کنند.

وی در ادامه گفت: کارگروه یاوران معنوی اربعین امروز با حضور جمعی ار روحانیانی که در مساجد فعالیت می‌کنند برگزار شد، در واقع روحانیان باید زمینه آموزش عمومی زائران را فراهم کنند، نوعا کسانی که به زیارت اربعین مشرف می‌شوند از افراد و گروه‌های مختلفی هستند که روحانیان نقش عمده‌ای در ارائه آموزش‌های عمومی دارند.

کد خبر 4729671

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 تبلیغات اسلامی سمنان علی شکری هفته دفاع مقدس اربعین حسینی قزوین بوشهر اربعین 98 شیراز شهرکرد استانداری سمنان گرگان اجلاس جاده ابریشم دفاع مقدس جنگ تحمیلی بیرجند بازگشایی مدارس سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این خیر ۳۵ ساله حدود ۷ سال پیش در شب‌های قدر با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنا شد و با مراجعه به کمیته امداد حمایت یک فرزند یتیم را بر عهده گرفت و کم کم در این سال‌ها به همراه همسرش تعداد فرزندان را افزایش داد.


وی انگیزه خود را از انجام امور خیرخواهانه دستگیری از نیازمندان به‌ویژه ایتام و رفع مشکلات آنها بیان کرد و گفت: افزایش حقوق، پذیرش در مقطع دکتری، بهبود شرایط کاری از ثمرات دعای یتیمان بوده است.


این معلم نیکوکار قصد دارد یتیمان بیشتری را تحت حمایت قرار دهد.

دیگر خبرها

  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • معلمان در شکل دهی ساختار فرهنگی جامعه نقش بسزایی دارند
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین