Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کنگره آمریکا متن کامل شکایت‌نامه یک مقام سابق این کشور جهت رسیدگی به زد و بند تلفنی میان روسای جمهور آمریکا و اوکراین را منتشر کرد.

کنگره آمریکا متن کامل شکایت‌نامه فرد افشا کننده تماس تلفنی بین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی» را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افشاگر که یک مقام امنیتی سابق کاخ سفید است، در پی نگرانی از ارتباط تلفنی ترامپ با زلنسکی و  دادن «قولی» به او، به بازرسی کل جامعه اطلاعاتی آمریکا مراجعه کرده و شکایتی ۹ صفحه‌ای را تنظیم کرده است.

دو و نیم هفته پیش از طرح این شکایت، ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود به‌صورت تلفنی صحبت کرده بود. این تماس تلفنی در حال حاضر تحت تحقیق و بررسی دموکرات‌های کنگره قرار گرفته است. دموکرات‌ها در حال تحقیق بر روی تلاش ترامپ و «رودلف جولیانی» وکیل او برای متقاعد کردن دولت اوکراین جهت کمک به انتخاب مجددش در انتخابات سال ۲۰۲۰ هستند.

ترامپ روز پنجشنبه در حساب شخصی توئیتر خود در رابطه با این اتهامات نوشت: «تقریباً هربار که با رهبری خارجی تلفنی صحبت می‌کنم، می‌دانم که افراد زیادی ممکن است از آژانس‌های مختلف آمریکایی در حال گوش دادن به آن هستند، اگر نخواهم به افرادی که در کشور دیگر همین‌کار را می کنند اشاره کنم».

با این حال در پی افزایش فشارها برای انتشار متن مکالمه تلفنی ترامپ و زلنسکی، کاخ سفید چهارشنبه شب بخشی از آن را منتشر کرد. بر اساس این متن، ترامپ با اشاره به شرکت «کرود استرایک» که مسئول تحقیق در مورد هک سرور حزب دموکرات آمریکا بود، از زلنسکی می‌خواهد در مورد سرور این شرکت تحقیق کند. او البته در این مورد توضیح بیشتر نمی‌دهد.

ترامپ به زلنسکی گفته است: «می‌خواهم به ما لطفی کنی... آن سروری که می‌گویند اوکراین دارد... می‌خواهم دادستان کل با شما یا آدم‌های شما تماس بگیرد و ته و توی این قضیه را دربیاوری... هر کاری که می‌توانی بکنی. خیلی مهم است که اگر امکانش هست، این کار را انجام دهی».

زلنسکی می‌گوید: «شخصا به شما می‌گویم که همین اخیرا یکی از دستیاران من با آقای جولیانی صحبت کرده و بسیار امیدواریم که آقای جولیانی بتواند به اوکراین سفر کند. زمانی که سفر کند، با او دیدار خواهیم داشت».

ترامپ سپس مستقیما به پرونده پسر بایدن اشاره می‌کند: «مسئله دیگر اینکه حرف‌های زیادی در مورد پسر بایدن هست. اینکه بایدن تحقیقات را متوقف کرده و خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که قضیه چیست. در این مورد هرکاری که بتوانی همراه دادستان انجام بدهی، فوق‌العاده است. بایدن راه افتاده و با تکبر به همه گفته که جلوی تحقیقات را گرفته است. اگر بتوانی در این مورد کاری کنی».

در پاسخ، زلنسکی با اشاره به اینکه حزب او در پارلمان اکثریت را به دست آورده و دادستان کل بعدی اوکراین منتخب او خواهد بود، به ترامپ اطمینان داده است که پرونده فرزند بایدن را به دقت بررسی کند.

کاخ سفید اذعان کرده است که این متن، پیاده‌شده کلمه به کلمه صحبت‌های ترامپ و زلنسکی نیست. علاوه بر این، در سه بخش از متن، درست در جایی که ترامپ در حال طرح درخواستش است، ادامه جمله تقطیع شده است.

منبع: فارس انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد

به گزارش قدس آنلاین، این اظهارات «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین پس از آن بیان شد که آمریکا سرانجام کمک‌هایی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار را عمدتا برای کمک‌های نظامی به این کشور جنگ‌زده اروپایی تصویب کرد.

تلویزیون بی‌بی‌سی گزارش داد، رئیس‌جمهور اوکراین در کنار «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که روز دوشنبه در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد، بیان کرد: «ارتش روسیه اکنون سعی می‌کند از سرعت انتقال تسلیحاتی که شرکا به خصوص ایالات متحده برای ما می‌فرستند، بهره ببرد. به همین خاطر است که سرعت انتقال مهمات به معنای ثبات خط مقدم می‌باشد.»

او با طرح این ادعا که «ارتش روسیه آماده اقدامات تهاجمی بیشتر می‌شود»، افزود: «اوکراین به گلوله و سامانه‌های دفاع هوایی نیاز دارد. شرکای ما همه اینها را دارند و آنها باید اکنون در اوکراین برای از بین بردن جاه‌طلبی‌های روسیه تلاش کنند.»

دبیرکل ناتو در جریان سفرش به کی‌یف با اشاره به عضویت اوکراین در ناتو گفت: «جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است و بنابراین من سخت تلاش می‌کنم تا اطمینان حاصل شود اوکراین به عضویت این ائتلاف در خواهد آمد. برای این تصمیم ما نیاز داریم که همه متحدان به توافق برسند. ما به اجماع همه و رای ۳۲ عضو ناتو نیاز داریم. ما با هم می‌توانیم حمله روسیه را دفع کنیم. البته من بعید می‌دانم بتوانیم تا ماه ژوئیه (خرداد-تیر) در نشست ناتو به این اجماع برسیم.»

درحالیکه اوکراین با کمبود نیروها و سرعت پایین انتقال تسلیحات دست‌وپنجه نرم می‌کند، روسیه از دستاوردهایی در میدان نبرد خبر می‌دهد.

تلویزیون سی ان ان اخیرا گزارش داد پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» شهری در اوکراین در ماه فوریه دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رسوایی جدید در آمریکا
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟