Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@03:10:41 GMT

حكم شرعي خونى كه گاهى در تخم مرغ پيدا مى ‏شود

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۵۴۱۵۶

حكم شرعي خونى كه گاهى در تخم مرغ پيدا مى ‏شود

آيات عظام سيستانى و فاضل: اين خون نجس نيست؛ ولى احتياط مستحب آن است كه از آن اجتناب شود. اگر خون در زرده باشد [ تا پوست نازك روى آن پاره نشده ‏]، سفيده پاك است.

آيات عظام بهجت، تبريزى، صافى، نورى، مكارم و وحيد: اين خون بنابر احتياط واجب نجس است و بايد از آن اجتناب شود. اگرخون در زرده باشد (تا پوست نازك روى آن پاره نشده)، سفيده پاك است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آيت ‏الله خامنه ‏اى: اين خون پاك است؛ ولى خوردن آن حرام مى ‏باشد.

منبع:

آيات عظام حضرت امام ،سيستاني، توضيح ‏المسائل مراجع، م 98. آيت‏ الله فاضل، تعليقات على‏ العروة، فى النجاسات، الخامس، م 1 ، آيت‏ الله وحيد، توضيح ‏المسائل، م 99 ، آيت ‏الله نورى، توضيح ‏المسائل، م 98؛ آيت الله مكارم ،توضيح ‏المسائل مراجع، م 98 ؛ تعليقات على العروة، فى ‏النجاسات، الخامس، م‏1 ، آيت ‏الله بهجت، توضيح ‏المسائل مراجع، م 98 و وسيلةالنجاة، ج 1، م 524. آيت‏ الله خامنه‏ اى، اجوبة الاستفتاءات، س 269

منبع: پارسینه

کلیدواژه: احکام شرعی خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»

به گزارش خبرآنلاین، شهردار تهران گفت: به هر دستگاهی در شهر که خدمتی می‌کند، بسته به نیازشان کمک می‌کنیم.

ایسنا در خبری نوشت: علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری شهرداری با ناجا در موضوع «طرح نور »، گفت: به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم. دستگاه‌ها نیازهای‌شان را به ما اعلام می‌کنند و ما طبق وظیفه و در چارچوب ضوابط به آنها کمک می‌کنیم.

شهردار تهران همچینین با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند در قضیه واگن‌های مترو، مردم سود کنند، اظهارکرد: اصلا خوب نیست که عده‌ای خاص در این کشور سود ببرند، اما مردم ضرر کنند. این رفتار با انسانیت ناسازگار است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901668

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • خراسان رضوی میزبان آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن است
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • علم‌آموزی همواره در آیات و روایات مورد تاکید بوده است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »