Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، 4 مهرماه، در یادواره شهدای کارگر و کارمند و اصناف در دانشگاه آزاد تویسرکان، گفتمان مسلط بر دنیا را قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به دو دسته تقسیم کرد و خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب گفتمان مسلط بر دنیا تنها بر پایه قدرت و ثروت بنا شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر کس، هردولت و کشوری که ثروت و قدرت نظامی داشت در دنیا حرفش و نظرش تاثیرگذار بود و مابقی مجبور به اطاعت و همخوانی با سیاست‎های آن بودند اما با وقوع و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ گفتمان سومی شکل گرفت و به قدرت رسید که نه وابسته به گفتمان شرق بود و نه زیر سیطره و سایه هژومونی غرب قرار داشت بلکه نقطه مقابل هر دو گفتمان مسلط بر جهان قرار گرفت و ایدئولوژی هر دو گفتمان را به مناظره و تقابل و چاشش کشید.
وی افزود: گفتمان انقلاب اسلامی نه بر پایه زر و زور و تزویر که بر پایه اعتقاد به دین میبن و رهایی‌بخش اسلام‌ناب محمدی(ص) استوار شده بود و معمار بزرگ انقلاب گفتمان مکتبش را بر پایه مبانی اسلام حقیقی استوار کرده بود، به نحوی که قابل جمع زدن با ایدئولوژی لیبرالیسم مسلط بر دنیا نبوده و نیست و در روابط بین‌الملل هم قابل تطابق و تجمیع با گفتمان‌های روز دنیا نبود، گفتمان‌هایی که بر پایه ثروت و قدرت خالی از اخلاق و معنویت بنا شده بودند قابل جمع زدن با مکتبی که برخواسته از اسلام‌ناب و جمهوریت حقیقی پایه گذاری شده بود نبودند وهمین مورد کافی بود تا از همان روزهای نخست پیروزی مرزبندیهای این مکاتب و گفتمان‌ها مشخص شود و به وضوح از هم قابل تفکیک باشند.
دبیرهیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان انحراف و التقاط را دو آفت هر مکتب و گفتمان معرفی کرد و التقاط را بدتر و خطرناک تر از انحراف دانست و گفت: بدان دلیل که در التقاط ظاهر دین و مکتب حفظ می‌شود و فردی که دچار این آفت می‌‍شود خود را در ظاهر پایبند به دین و شرعیات می‌داند در حالی که از درون تغییر کرده و عملاً از خیلی از اصول اساسی دور شده و خلاف ایده‌های مکتب عمل می‌کند.
وی با بیان اینکه مثلاً فرد التقاطی ظاهر دین مثل عمل به واجبات را انجام می‌دهد و شاید نماز بخواند، روزه بگیرد، در مراسمات محرم و زیارت و... شرکت کند اما دچار رباخواری هم می‌شود و توجیه می‌کند که اینها مسائل اقتصادی روز دنیاست و بحث دین از اقتصاد را جدا می‌کند و در واقع قسمتهایی از دین که بدون هزینه است را می‌پذیرند و بخش‌هایی که لازم است برایش هزینه‌ی جانی و مالی شود را رد می‌کند و این از انحراف هم خطرناکتر و مضرتر است چرا که هم خود را مومن و مسلمان معرفی می‌کند هم با عمل خود به دین ضربه می‌زند و دین و مکتب را بدنام می‌کند.
قائمی با ذکر این نکته که نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران به خاطر ساختن و داشتن تجهیزات نظامی پیشرفته و مدرن و به روز و دستیابی به فن‌آ‌وری ساخت پهباد و ادوات سنگین نظامی نیست، تاکید کرد: اقتدار ایران برخاسته از ایمان و اعتقاد عمیق به اسلام و مذهب تشیع است، الگو قرار دادن قیام امام حسین(ع) در مقابل دنیای زر و زور است که باعث ترس و خشم دشمنان ما از ایران می‌شود.
وی اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری را نقطه قوت ما در مقابل دنیای زور و اسکتبار و دروغ و فریب عنوان کرد و افزود: نامه‌های امام علی (ع) در نهج البلاغه چراغ فراسوی ما در حرکت به سمت جلو و آینده است، مادامی که ما راهنمای زندگی خود را خطبه‌های علی(ع) و نامه‌های آن بزرگوار قرار دهیم نیازی به سند2030 و الگوهای غربی نداریم ما با داشتن نهج البلاغه چه نیازی به اجرای سند 2030 در کشور داریم.
وی در پایان با معرفی «عزت‌مداری و نفی‌سبیل» به عنوان چشم‌انداز آینده ما در روابط بین‌الملل، گفتمان شهدا را گفتمان ترجیح دیگران بر خود دانست که بر عکس لیبرالیسم که خود را بر دیگران مقدم می داند و هدف از زندگی را برخورداری از لذایذ دنیا می‌داند، بیان کرد: ایده لیبرالیسم هیچگونه سنخیتی با چشم انداز ما نه در دنیا و نه در جهان پس از مرگ ندارد و نمی‌تواند الگو و راهنمای ما برای زندگی و رسیدن به سعادت و خوشبختی باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان یادواره شهدا تویسرکان دانشگاه آزاد گفتمان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای رودشتی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • یادواره شهدای رودشتی
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود