Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای ناسیونال، جیمز جفری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما می دانیم که تعدادی از افراد در این حملات زخمی شده اند، اما سندی برای کشته شدن مردم در حملات شیمیایی بدست نیامده است.  

وی در حالی این خبر را اعلام کرد که  پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا ، حملات شیمیایی شهر ادلب را بهانه جدید برای تحت فشار قرار دادن و تحریم بیشتر سوریه دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو روز پنجشنبه با بیان اینکه فشارها به سوریه ادامه خواهد یافت، گفت: واشنگتن برای تحقیقات بیشتر در مورد تسلیحات شیمیایی سوریه ۴.۵ میلیون دلار اختصاص داده است.

وزیر امورخارجه آمریکا در کنفرانس خبری هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در حملات ماه مه (خرداد) در حمله به شهر ادلب از گاز کلر استفاده کرده است.

واشنگتن پیشتر دو بار در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در واکنش به آنچه «اطلاعات تایید شده مبنی بر استفاده دمشق از سلاح شیمیایی» عنوان شده بود به خاک سوریه حمله کرد. ارتش آمریکا آوریل ۲۰۱۷ در واکنش به «حمله شیمایی ارتش سوریه به خان شیخون» با شلیک ۵۹ موشک کروز«تاماهاوک»، پایگاه هوایی الشعیرات واقع در استان حمص سوریه را هدف حمله قرار داد.

این حملات درست یکسال بعد و این بار با همراهی دو کشور بریتانیا، فرانسه تکرار شد که بهانه اصلی آن حمله شیمیایی به دوما واقع در غوطه شرقی بود. در این حمله بیش از یکصد موشک به سوی سوریه شلیک شد و سه نقطه عمده از خاک این کشور از جمله یک مرکز تحقیقاتی در نزدیکی دمشق و زرادخانه شیمیایی ارتش سوریه در حمص هدف قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن بشار اسد سوریه مایک پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • سیل شبستر تلفات جانی نداشت
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه