Web Analytics Made Easy - Statcounter

«قاسم میرزایی نیکو» نماینده مردم دماوند در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن گرامیداشت یاد همه کسانی که جان خودشان در را در راه دفاع از کشور دادند و افرادی که شهدای زنده هستند، افزود: در عملیات فتح المبین معاونت اطلاعات عملیات حاج احمد متوسیان را بر عهده داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شب عید سال ۶۱ و پیش از شروع عملیات، حضرت امام خمینی (ره) پیامی به جبهه های نبرد دادند و گفتند مبارزین باید میان عضویت در سازمان ها و احزاب سیاسی خود و حضور در جبهه های جنگ و خصوصا سپاه پاسداران یکی را انتخاب کنند.

وی افزود: تاکید بر سپاه به این دلیل بود که سپاه در آن دوران در محوریت قرار داشت. بنی صدر کنار زده شده بود و عملیات های جنگی عمدتا بر عهده سپاه بود که در آن روزها هم در حال تدارک عملیات عظیم فتح المبین بود.

این جانباز جبهه های نبرد تحمیلی ایران خاطر نشان کرد: پس از صدور پیام حضرت امام، بسیاری از پاسدارانی که صداقت داشتند، چون در درون خود انگیزه فعالیت سیاسی را می دیدند، سپاه را ترک گفتند تا بتوانند در احزاب سیاسی به فعالیت ادامه دهند.

میرزایی نیکو ادامه داد: صدور پیام امام و بازگشت بسیاری از نیروها از جبهه های نبرد، برای بسیاری تعجب برانگیز بود، اما حضرت امام با هوشیاری که داشتند از خطرات مخلوط شدن نیروهای سیاسی و نظامی آگاه بودند و ضرورت این تفکیک را حتی بر حضور در عملیات مهم فتح المبین ارجح می دانستند. موضوعی که بعدها در آن انحراف ایجاد شد و شاهد حضور نظامیان در سیاست شدیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین به حضور همه اقشار و گروه های مردم با افکار مختلف در جبهه های جنگ اشاره کرد و افزود: در آن روزها همه مردم به عبارتی ضرورت این که به کشورشان حمله شده و نیاز به مقاومت است را احساس کرده بودند و هر چه داشتند را بر طبق اخلاص گذاشتند.

میرزایی علت ایجاد چنین وحدتی میان مردم را اینگونه توصیف کرد: در تمام تصمیم گیری های دوران جنگ توده مردم و مظهر اراده آن ها یعنی مجلس شورای اسلامی، دخالت داشت. این حالت اگر ایجاد شود، نه قدرت خارجی نه مخالف خوان های داخلی و نه شدیدترین تحریم ها، هیچ کدام نمی تواند مقاومت مردم را بشکنند.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به این که امروز شرایط تغییر کرده و نقش مردم در تصمیمات و کارها کاهش پیدا کرده است، افزود: اگر می خواهیم مجددا مردم را به سمت و سوی مقاومت ببریم، باید شرایطش را فراهم کرد. اکنون کارهایی در کشور اتفاق می افتد که اکثریت مطلق مردم خود را در آن ها دخیل نمی دانند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فراکسیون امید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته دفاع مقدس فتح المبین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) از حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی استان در بیمارستان تخصصی فرهادآباد شهرستان دلفان خبر داد.

سردار نعمت الله باقری روز جمعه 7 اردیبهشت در حاشیه برپایی بیمارستان تخصصی فرهادآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به عملیات غرورآفرین حاج عمران و اینکه بخش زیادی از رزمندگان و جوانان استان در این عملیات بودند و به فیض عظیم شهادت رسیدند این مجموعه یک اردوی جهادی و بیمارستان صحرایی با این نام برپا کردند.

 وی ادامه داد: سال گذشته قریب به ۷۰ هزار نفر توسط همین تیم‌ها در زمینه‌های سونوگرافی، دندانپزشکی و... را ویزیت کردند.

باقری اضافه کرد: امروز نیز در شهرستان دلفان بیش از ۲۰ تخصص در حوزه‌های مختلف، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ دندانپزشک کلا بیش از ۲۷۰ نفر کادر پزشکی در این شهرستان حضور پیدا کردند و تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.

سردار باقری بیان کرد: برای تحقق شعار سال برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، جهش تولید با مشارکت مردم در کنار بیمارستان صحرایی توسط بسیج سازندگی شهرستان و سپاه حضرت ابوالفضل بر پا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان