Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آمارها نه تنها همدان شاهد رشد ۳۶ درصدی ورود گردشگران بوده بلکه ۶۷ درصد از آنها امکانات گردشگری این استان را رضایت بخش توصیف کرده‌اند. ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، از سال 1980 میلادی به پیشنهاد سازمان جهانی گردشگری روز 27 سپتامبر، مصادف با 5 مهر ماه به عنوان روز جهانی گردشگری در تقویم جهانی ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از انتخاب و گرامیداشت چنین روزی بالا بردن سطح آگاهی دولت‌ها و عموم مردم جهان در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در سراسر جهان است.

هر ساله سازمان جهانی گردشگری شعاری برای این سال در نظر می‌گیرد که شعار  سال 2018  " گردشگری و تحول دیجیتالی" بود و برای سال 2019 نیز شعار " گردشگری و مشاغل؛ یک آینده بهتر برای همه " انتتاب شده است.

برنامه‌های هفته گردشگری در همدان

در سراسر کشور  نیز از 5 مهرماه به مدت یک هفته مراسم، برنامه ها و نشست‌های خبری پر شماری به مناسبت روز و هفته گردشگری برگزار می‌شود.

البته در سال 98 نسبت به سال 97 یک تغییر بزرگ در حوزه گردشگری کشور رخ داده است و آن هم این که سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور  به یک وزارتخانه تبدیل شده و بی‌تردید هم در برنامه‌ها و هم در بودجه بخش گردشگری کشور شاهد تغییرات مثبتی خواهیم بود.

در استان همدان نیز هر ساله از تاریخ 5 مهرماه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنامه‌های متنوعی را تدراک می‌بیند اما از آنجا که امسال 5 مهر مصادف با روز جمعه است، این برنامه‌ها از شنبه ششم مهرماه اجرا می‌شود.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان در روز شنبه ششم مهرماه تمام موزه‌های استان نیم بها است. افتتاح خانه بومگردی در محله جولان، مراسم آئینی شیره پزی در روستای اکنلو کبودرآهنگ از برنامه‌های روز نخست هفته جهانگردی در همدان است.

علی خاکسار، نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اصحاب رسانه و تور بازدید خبرنگاران از روستاهای هدف گردشگری استان، افتتاح یک خانه بومگردی در روستای میحمله شهرستان بهار، برگزاری آیین بازی‌های بومی محلی در روستای قلعه جوق فامنین و مسابقه نقاشی روی پارچه با موضوع " سفر و گردشگری" در خیابان بوعلی همدان را از جمله برنامه‌های روز دوم هفته گردشگری برشمرد.

وزیر میراث فرهنگی: 18 میلیارد تومان اعتبار برای مرمت آثار تاریخی و توسعه گردشگری کرمان اختصاص داده شده استاردبیل|احصاء موانع توسعه گردشگری شهرستان‌ها در دستور کار مجلس است1800 جاذبه توریستی گردشگری همدان زمینه توسعه و اشتغال پایدار را فراهم می‌کند

وی افتتاح چهارمین موسسه آموزش گردشگری در همدان، برگزاری جشنواره آلوپزان در روستای ملحمدره شهرستان اسدآباد در تاریخ نهم مهر، افتتاح اقامتگاه بومگردی در روستای گشانی شهرستان تویسرکان در تاریخ دهم مهر و برگزاری جشنواره شیره پزی در روستای مانیزان سهرستان ملایر از دهم تا دوازدهم مهر و افتتاح یک خانه بومگردی در این روستا و مراسم پخت نذری محرم در باغ نظری تحت عنوان " سفره احسان ایرانی"  را از دیگر برنامه‌های مناسبتی این هفته یاد کرد.

اما از سال گذشته تا کنون گردشگری کشور و همدان چه حال روزی داشته است؟ آمارها از افزایش گردشگران یا کاهش آنها در همدان حکایت می‌کند؟ و چه اماکن و جاذبه‌هایی در استان همدان بیشترین علاقمند را در بین گردشگران داشته است؟

 افزایش حضور گردشگران در استان همدان
 
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که روز یکم مهرماه به منظور حضور در افتتاحیه همایش جاده ابریشم به همدان سفر کرده بود در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: هر کدام از پدیده هایی که در منطقه در حال رخداد دادن است برای هر کشور دیگری اتفاق می افتاد گردشگری آن کشور به صفر می رسید.

علی اصغر مونسان افزود: اما با وجود  همه این اتفاقات و تحریم‌ها و همچنین از دست دادن پروازهای مستقیم شاهد رشد بسیار خوبی در گردشگری  ایران هستیم.

وی عنوان کرد: از رقم 4 میلیون و 700 هزار گردشگر در سال 96 به 7 میلیون و 800 هزار گردشگر در سال 97 رسیدیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در 4 ماهه امسال نیز شاهد رشد 37 درصدی حضور گردشگران خارجی در ایران بودیم گفت: شاخه‌های گردشگری را تنوع دادیم و به سمت گردشگری زیارتی، سلامت و طبیعت گردی حرکت کردیم.

فرماندار همدان هم از افزایش 36 درصدی حضور گردشگران خارجی در همدان خبر می‌دهد و می‌گوید:  رویدادهایی نظیر همدان 2018، همایش راه ابریشم و غیره همدان را در حوزه گردشگری به صدر برده در صدر دنیا مطرح کرده است.

ایام اقامت گردشگران در همدان افزایش یافته است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز از افزایش ورود گردشگران به استان همدان خبر می‌دهد. علی مالمیر می‌گوید: شمار ورود گردشگران به این استان در پنج ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافت.

وی عنوان می‌کند: تابستان امسال شاهد رشد خوبی در حوزه گردشگری همدان بودیم که امیدواریم این روند سیر صعودی داشته باشد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان همدان نیز اظهار می‌کند: براساس نظر‌سنجی که میراث فرهنگی از 3 هزار گردشگر انجام داده است مدت زمان ماندگاری گردشگران در همدان 2 تا 4 شب افزایش یافته است.

علی خاکسار می‌گوید: براساس این نظر سنجی 35 درصد گردشگران 2 شب، 25 درصد آنها 3 شب و 16 درصد هم 4 شب در همدان اقامت داشتند. همچنین83 درصد آنها با هدف تفریح و گردش، 9 درصد برای دید و بازدید از اقوام و 8 درصد هم برای سایر امور به همدان مراجعه کردند.

وی می‌افزاید: عمده مکان‌های مورد استقبال گردشگران هم غار طبیعی علیصدر با 45 درصد و آرامگاه بوعلی  هم با 39 درصد در راس مکان‌‌های گردشگری بازدید شده همدان بوده است. همچنین مکان‌های عمده بازدید شده در شهر همدان هم معابر شهر(میدان امام و پیاده‌راه بوعلی) و آرامگاه بوعلی و گنجنامه بوده است.

خاکسار عنوان می‌کند: در این نظر‌سنجی 67 درصد گردشگران وضعیت فضا‌های گردشگری همدان را خوب توصیف کردند و از وضعیت نظافت شهر در شهر‌های استان رضایت داشتند.

وی با اشاره بر اینکه این نظر‌سنجی را مسافران نوروزی پاسخ دادند، افزود: 5 درصد مسافران وارد شده در این ایام در هتل‌ها، 32 درصد هتل‌آپارتمان‌ها، 7 درصد در مکان‌های عمومی و 37 درصد هم در خانه مسافر‌ها اقامت داشتند.

خاکسار می‌گوید:همچنین بر اساس این نظر‌سنجی 71 درصد مسافران همدان را برای اقامت انتخاب کردند و بقیه هم در شهرهای ملایر، نهاوند، و کبودر‌اهنگ اقامت داشتند.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان همدان هم اظهار می‌کند: حضور گردشگران خارجی نسبت به مدت مشابه 4 ماهه پارسال 18 درصد افزایش داشته است.

فهیمه سادات سیدی می‌افزاید: آمار گردشگران خارجی استان در چهار ماه سال گذشته 5 هزار و 164 نفر  بوده که در مدت مشابه امسال به 6 هزار و 137 نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ز/ش

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: با نزدیک شدن به زمان برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود، خبرهای داغ و دست اول درباره این رویداد بزرگ فرهنگی هم یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. همشهری آنلاین مهم‌ ترین خبرهای این نمایشگاه را هر روز به اطلاع مخاطبان اهل کتاب می رساند.

افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تحویل غرفه‌های خودساز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ناشران آغاز شده و برخی از ناشران کار غرفه سازی خود را آغاز کرده‌اند. ناشرانی که غرفه سازی ندارند هم می‌توانند از روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) غرفه‌های خود را طبق نقشه مشخص شده دریافت کنند.

نمایشگاه کتاب به رونق گردشگری کمک می‌کند

مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره سی‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: برخی از کشورهای همسایه و منطقه نظیر عراق، عمان، کویت، بحرین، هند، روسیه، چین و... که برای ما بازار هدف گردشگری هستند، در نمایشگاه کتاب حضور دارند. حضور کشورها به عنوان مهمان ویژه یا جذابیت آثار ناشران ایرانی، باعث می‌شود تا نمایشگاه کتاب تهران به رونق گردشگری خارجی کمک کند.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود. کد خبر 849415 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کتاب - نمایشگاه داخلی خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان یارانه نمایشگاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید