Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: مقاومت فعالانه در عرصه های مختلف راهبرد نظام اسلامی است، لذا هرگز سازش و مذاکره در شان نظام اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام  «غلامحسین نوفرستی» امروز (5 مهر) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به فلسفه قیام امام حسین علیه السلام، اظهار کرد: رسالت پیامبران اقامه حکومت حق یا برپایی نظام الهی و زمینه عمل به دستورات خدا در بستر یک جامعه ایمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه شهادت با تمام عظمتش نمی تواند هدف باشد، گفت: بزرگترین فلسفه قیام امام حسین علیه السلام اصلاح امت است.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه جهاد نسخه اسلام  برای مقابله با دشمن بیرونی است، افزود: جهاد به معنای کار و تلاش در مقابل دشمن است.

 

وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی که امروز با آن دست و پنجه نرم می کنیم جهاد ما در مقابل دشمنان باید کار و تلاش شبانه روزی باشد.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس مایه عزت جمهوری اسلامی ایران شد، افزود: در این راستا بیش از 230 هزار نفر شهید شدند و امروز جبهه مقاومت در سراسر منطقه تشکیل شده است که برای مقابله با دشمنان باید روحیه جهادی تقویت شود.

 

حجت الاسلام نوفرستی با تاکید بر اینکه دشمن داخلی خطرناک تر از دشمن بیرونی است، گفت: مسابقه در ثروت اندوزی جامعه اسلامی را تهدید می کند و برخی کار را به جایی می رسانند که دشمن بیرونی اصل اسلام را دچار چالش بزرگی می کند.

 

وی بیان کرد: امام حسین علیه السلام برای جلوگیری از انحراف بزرگ جامعه از اسلام و اصلاح امت قیام کردند.

 

امام جمعه موقت بیرجند افزود: حجت خدا در هر زمانی برای حفظ دین خدا هر آنچه دارد به میدان می آورد و اگر امت او را یاری کنند زمینه حکومت اسلامی فراهم می شود.

 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه تقوا و ایمان سرمایه ای است که باید حفظ شود، عنوان کرد: از نتایج و سرمایه های دوران دفاع مقدس که به اندازه انقلاب عظمت دارد، جریان کربلا و پیاده روی اربعین حسینی است.

 

وی با بیان اینکه موکب داران اربعین حسینی از مقام معظم رهبری رهنمود می گیرند، گفت: ما به عنوان زائر و خادم، سفیران نظام اسلامی در عراق و مراسم اربعین حسینی هستیم لذا اولین مسئله رعایت اخلاقی اسلامی و استفاده از این فرصت معنوی است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه امروز فرصت خاصی برای جبهه مقاومت در فلسطین، یمن، نیحریه، افغانستان و کشورهای دیگر فراهم شده، افزود: استکبار بشدت از جبهه مقاومت وحشت دارد.

 

حجت الاسلام نوفرستی با تاکید بر اینکه خنده و نوع گفتمانی که موجب شود عده ای به خود اجازه فکر مذاکره با ترامپ را بدهند جای تاسف دارد، گفت: نوع گفتمان و برخوردهای بعضی مسئولان نگران کننده است و دل ها را خالی می کند و این در شأن نظام اسلامی نیست.

 

وی با بیان اینکه هرگز نظام اسلامی به کسی اجازه مذاکره با امریکا را نمی دهد، ادامه داد: مقاومت فعالانه در عرصه های مختلف راهبرد نظام اسلامی است لذا هرگز سازش و مذاکره در شأن نظام اسلامی نیست.

 

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس اربعین حسینی دفاع مقدس خبرگزاری شبستان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع استان بوشهر رژه نیروهای مسلح هرمزگان امام جمعه موقت بیرجند خطبه های نماز جمعه خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشست ستاد استانی اربعین حسینی بیان کرد: امروز کمیته‌های ذیل ستاد اربعین به تشریح گزارش کارهای صورت گرفته پرداختند که در این راستا نیز کارهای خوبی صورت گرفته و امیدواریم انجام تمهیدات لازم به همین منوال تداوم داشته باشد.

وی افزود: مباحث اصلی در جلسه امروز در رابطه با حمل و نقل بود با این هدف که زائران حسینی بتوانند با سهولت تردد کنند. در بخش راه‌آهن نیاز است در مسیر خرمشهر تا شلمچه ریل‌باس فراهم شود. همچنین از خرمشهر تا اهواز در زمینه حمل و نقل شرایط باید بهتر شود.

حسینی محراب ادامه داد: چهار بانده کردن پنجاه کیلومتر از جاده اهواز به خرمشهر یکی از پروژه‌های اصلی در خوزستان است که بودجه‌های اولیه برای آن در نظر گرفته شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بنا است امسال به میزان ۱۰ کیلومتر از هر دو سوی جاده تعریض و آسفالت شود.

استاندار خوزستان افزود: پیمانکار آن هم در حال حاضر مشغول به کار است، اگر چه در سال‌های گذشته روند کار با کندی همراه بوده است ولی امیدواریم این مسیر که از شاهراه‌های اصلی ما در اربعین است توسط مسؤولان وزارت راه به عنوان یک پروژه ملی با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در مسیر طریق‌الحسین که در واقع جاده اهواز تا چذابه است، دو تا سه موضوع باقی‌مانده است. یک مورد پل حمیدیه است که پیمانکار در حال ساخت آن است، البته این پل برای استفاده زائران به امسال نخواهد رسید اما امیدواریم کار ساخت آن به سرعت انجام شود.

حسینی محراب افزود: موضوع دیگر پل کمربندی سوسنگرد است که به رفع ترافیک کمک شایانی می‌کند که در دست پیگیری است. مسأله سوم نیز پل سابله است که ساخته شده اما جاده منتهی به دو سوی پل باید آسفالت شود تا در اربعین مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار خوزستان با یادآوری اینکه بحث حمل و نقل زائران از مبادی ورودی به استان بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: به دنبال این هستیم که با تأمین اتوبوس، هواپیما و قطار به میزان لازم امکانات مناسبی در اختیار زائران قرار گیرد؛ همچنین بناست برای آن دسته از افرادی که با وسایل شخصی مراجعه می‌کنند، ۴۰ هکتار زمین به پارکینگ شلمچه الحاق شود و امیدواریم تسهیلات خوبی همچون سال گذشته برای پارکینگ‌ها مرزی استان تدارک دیده شود.

حسینی محراب گفت: حدود یک هزار موکب در خوزستان و تعدادی در آن سوی مرز به زائران خدمت رسانی می‌کنند که امید است با کمترین موانع مستقر شوند و بتوانند به زائران خدمت‌رسانی کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مباحث مربوط به آب شرب و ذخیره آن در مخازن شلمچه و چذابه مطرح شد. مخزن آب شرب در چذابه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در اسرع وقت به بهره‌برداری برسد و چذابه آب پایداری داشته باشد. در شلمچه مساله آب شرب پایدار حل شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی خوزستان ادامه داد: در زمینه اتباع خارجی مرز چذابه مشخص شده است و در تلاش هستیم مشکلاتی را که سال گذشته در زمینه صدور گذرنامه اتباع خارجی در دهلاویه و پادگان ثامن الائمه (ع) رخ داد، رفع شود به این صورت که گذرنامه در استان مبدا که اتباع خارجی مقیم است، صادر شود تا شاهد بروز ازدحام در چذابه نباشیم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: مدیران و دست‌اندرکاران در بخش امنیت، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر کارهای خوبی را انجام داده‌اند از جمله اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های خوبی در مسیر و در دو پایانه مرزی مستقر کردند و امیدواریم با کمکی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح دارند بتوانیم به بهترین شکل این رویداد بزرگ را اجرا کنیم.

کد خبر 6095325

دیگر خبرها

  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین