Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ابراهیمی پور با بیان اینکه اقتدار ایران به موشک های آن است و در امر موشکی با تکیه بر جوانان این مرز و بوم اقتدار خود را در مرزهای جغرافیایی افزایش می دهیم گفت: امروز ایران اسلامی در اوج قدرت از نظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی پور امروز جمعه (5 مهر ماه) در خطبه های عبادی سیاسی این هفته آبادان، با بیان اینکه آن چیزی که زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما را حفظ می کند رعایت حدود، مقررات و دستورات الهی در خانواده است، اظهار کرد: یکی از مصادیق رعایت دستورات الهی خوش  اخلاقی در محیط خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر آن چیزی که خداوند تبارک و تعالی گفته را در خانه هایمان پیاده و اجرایی کنیم آسیب ها کمتر خواهد شد.

وی افزود: اگر می خواهیم از ناهنجاری ها جلوگیری کنیم باید در جامعه هنجارهای دینی را پیاده و اجرایی کنیم.

وی به شکست حصر آبادان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این روز یادآور حادثه بسیار مهم جبهه، جنگ تحمیلی، دفاع مقدس و استقامت ملت ایران در 8 سال مبارزه با دشمن است.

وی با تبریک 5 مهر سالروز شکست حصر آبادان، یادآوری کرد: نه تنها در این شهر و نه  فقط کسانی که در این روز نقش آفرینی کردند بلکه همه باید در خصوص مسئله شکست حصر آبادان کمک و زوم کنند و این روز را باید بعنوان یک الگو برای شکستن سایر حصرهایی که بر علیه نظام انقلاب است استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور، تصریح کرد: اگر اکنون حصر اقتصادی، تهاجم فرهنگی، مشکلات در حوزه هنر وجود دارد، اگر در مباحث اجتماعی و مسائل مختلف دشمن بدنبال مخصوریت و محدودیتی برای ما هست، یکی از راه های برون رفت از این مسائل الگو قرار دادن مسئله شکست حصر آبادان است.

وی یکی از ویژه گی ها و برجستگی های شکست حصر آبادان را تبعیت و گوش فرا دادن به فرمان امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: این نیز یکی از دلایل مهم شکست حصر آبادان است. مسئله امامت و ولایت و گوش فرا دادن به فرمان حضرت امام در خصوص شکست حصر آبادان برجسته شد. امام عظیم الشان ما فرمود حصر آبادان باید شکسته شود و دنیا دید برای اجرای فرمان امام جان ها داده و خون ها ریخته می شود تا حرف امام مسلمین روی زمین نماند و عملیاتی شود.

وی به فرمان رهبری در خصوص توجه به اقتصاد داخل کشور، رونق، تولید، مباحث اقتصادی واقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود:چه کسانی باید برای اجرای فرمان امام الگو باشند؟ کسانی می توانند الگو باشند مکه حصر آبادان را شکسته اند. همان جوانان دیروز و امنروز در نسل سوم و چهارم انقلاب باید تجلی پیدا شود تا با آن اراده حصرهای دیگر شکسته شوند. در آن زمان ما در شکست حصر آبادان به داخل کشور و نیروهای جوان اعتماد داشتیم.

وی شکست حصر آبادان را نقطه عطفی در دنیا دانست و بیان کرد: این روز به نقطه عطفی در دنیا تبدیل شد بگونه ای که باعث شکست های پی در پی برای صدامیان خائن و همه حامیانشان بوده است. پیروزی ها جبهه اسلامی در کشور ما از حصر آبادان آغاز شده است که باید مسئله شکست حصر آبادان برجسته شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ برجا مانده از دوران هشت سال دفاع مقدس حافظ انقلاب و نظام اسلامی و باعث پایداری و افتخار ایران است گفت: همه شهدای ما شاخص هستند.باید افتخار کنیم و به تعبیر رهبر انقلاب باید در هر خیابان و کوچه عکس، تمثال و نامی از شهیدی را آنجا نصب می کنیم. دشمن می داند آن چیزی که باعث پیروزی و استمرار انقلاب و مرزهای کشور را در نوردید و بعنوان یک الگو حتی تا مرکز فرانسه این انقلاب امام روی دست گرفته می شود به برکت خون شهداست.

وی افزود: امروز اگر کسی را می بینید که جرات می کند در جایی نام شهیدی را حذف کند می داند دنبال چیست. دشمنان می دانند که اگر بناست به این نظام ضربه بزنند باید شهید، شهادت و مسیر شهادت را از بین ببرند.به همین منظور مقام معظم رهبری فرمودند یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. بالندگی نظام اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها در سطح جهانی حاصل جانفشانی و ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال دوران پرافتخار دفاع مقدس است. تجربه های دفاع مقدس درس است و شکست حصر آبادان در این دوران یک الگوست که باید از این معیار برای شکست سایر حصرهایی که علیه جمهوری اسلامی تدارک دیده شده استفاده کرد.

امام جمعه آبادان، پیروزی عزتمندانه ملت ایران در دفاع مقدس را کانون مقاومت در برابر ظلم و ستم استکبارجهانی دانست و یادآور شد: این پیروزی و شکست حصر ملت ایران اسلامی باعث شد تا محور و کانون مقاومت در سایر نقاط جهان شکل گیرد و آن ها را امیدوار و مصمم کرد به گونه ای که امروز در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و لبنان این کانون ها مقابل زورگویی های استکبار جهانی ایستاده اند.

وی با بیان اینکه امنیت امروز حاکم بر کشور مرهون جانفشانی و از خود گذشتگی شهداست، تصریح کرد: همه ما به شهدا مدیون هستیم و این مهم بر لزوم ترویج این فرهنگ در جامعه تاکید دارد.

وی به دیدار نمایندگان خبرگان رهبری با رهبر مسلمین جهان اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب مطالب مفید، عمیق، غنی، پر محتوا و راه گشا را بیان کردند. ایشان در این دیدار فرمودند باید به جوانان تکیه کرد. این تکیه به جوانان و استفاده از نیروی جوان که فرمودند باید به کمک نیروهای غیر جوان بیایند باید به یک مطالبه تبدیل شود. سخنان رهبری راه گشا و راهبردی هستند که حرکت جامعه را مشخص می کند و قبله نمایی برای رسیدن به هدف بلند است. به تعبیر مقام معظم رهبری ما اگر از این قشر جوان غفلت کنیم خطر آفرین و خسارت آور است.

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه باید از جوانان در مدیریت بالا و میانه کشور استفاده شود نه در مدیریت های پائین، تاکید کرد: نگاه رهبر در مدیریت جوانان در رده های بالاست و از اکنون برای آینده به جوانان خط و نشان دادند. باید از اکنون برای روی کار آمدن دولت جوان انقلابی برنامه ریزی شود. البته برای تشکیل یک دولت جوان انقلابی نیاز به یک مجلس جوان انقلابی و مومن داریم.

وی افزود: در بحران سیل جوانان و گروه های مردمی و متدین را دیدیم و مشاهده کردیم در هر حوزه ای که وارد می شدند در آنجا موفق عمل می کردند. این نیز همان ظرفیتی است که باید به آن توجه کرد. توجه به ظرفیت داخلی و تقویت نیروهای وفادار به انقلاب را باید در دستور کار بگذاریم.

وی با بیان اینکه برخی ها می گویند پشت سر رهبری حرکت کنید، تصریح کرد: ما اندیشه هایمان پشت سر رهبری است اما برای دفاع از ولایت اجازه نمیدهیم تیر و ترکش ها به رهبری اثابت کند.اندیشه باید نعل به نعل مثل ولایت و در مسیر ولایت باشد.

امام جمعه آبادان تاکید کرد: جوانان ما ویژگی های بسیاری دارند. جوانی که نقد و اشکال درستی را مطرح می کند نباید او را بعنوان یک فرد افراطی و تند رو کنار بگذاریم.

وی در بخشی از سخنان خود اروپایی ها را غیر قابل اعتماد دانست و گفت: آنها برابر تحریم های آمریکا ایستادگی نکردند و از سویی با خلق گروه های وحشی داعش و طالبان کشورهای اسلامی را هدف قرار دادند. وعده های اروپایی ها در برجام پوچ بود و نشان دادند قابل اعتماد نیستند؛ آنها برابر زیاده خواهی آمریکا سر خم کرده اند.

وی قدرت موشکی را از اقتدارات ایران اسلامی برشمرد و عنوان کرد: اقتدار ایران به موشک های آن است و در امر موشکی با تکیه بر جوانان این مرز و بوم اقتدار خود را در مرزهای جغرافیایی افزایش می دهیم.امروز ایران اسلامی در اوج قدرت از نظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و از نظر اقتصادی تمام زیرساخت ها برای موفقیت وجود دارد و باید با نگاه به درون در این راستا موفق تر از همیشه تلاش شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل غالبا رهنودهای مقام معظم رهبری بود اما در برخی از سخنان نیز اشکالاتی هم وجود داشت اما آن چیزی که مهم است این بود که غالبا سخنان ایشان منطبق با سیاست های کلان نظام جمهوری اسلامی و رهنمود های ولی امر مسلمین بوده است.

وی افزود: رئیس جمهوری ایران اسلامی در سخنان خود در سازمان ملل متحد با اقتدار به خواسته استکبار جهانی در مساله مذاکره مجدد درباره برجام "نه" گفت و این نشان از اقتدار ما و ترس دشمن است. استکبار که در مقابله با ایران غیر از شکست، بهره دیگری نبرده، ۴۰ سال است ایران را با تحریم روبه رو کرده ولی در همین شرایط نیز ایران روز به روز پیشرفت کرد و کشورهای استکباری به عقب رانده شدند.


وی بیان کرد: فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی استکار، امروز از مرزها فراتر رفته و مردم فلسطین، لبنان و یمن با تأسی از آن، در برابر دشمنان خود ایستاده اند که نمونه ای از آن را می توان در هدف قرار گرفتن پالایشگاه نفت عربستان توسط پهپادهای یمن مشاهده کرد.

امام جمعه آبادان خطاب به عربستان سعودی گفت: ما پهپاد آمریکایی ها را به زمین زدیم و کشتی انگلیسی ها را متوقف کردیم حال عربستان بداند اگر ایران به این کشور حمله کرده بود به نابودی ۵۰ درصد تاسیسات نفتی آنها اکتفا نمی کرد بلکه ریشه آل سعود را از بین می برد.

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع کانون های مساجد خبرگزاری شبستان شهدای ۸ سال دفاع مقدس مجلس جوان انقلابی دولت جوان انقلابی نیروی جوان انقلابی سالروز شکست حصر آبادان تحریم های آمریکا قدرت موشکی ایران قدرت موشکی فرهنگ مقاومت اقتدار ایران اسلامی گراميداشت هفته دفاع مقدس شکست حصر آبادان مبارزه با استکبار جهانی هفته دفاع مقدس تحریم ها استکبار جهانی عربستان سعودی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۵۹۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون

خبرگزاری خبرآنلاین در گزارشی با عنوان «جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!» به بررسی رقابت ها بر سر کرسی ریاست مجلس دوازدهم پرداخته است. در بخشی از این گزارش وضعیت محمود نبویان از چهره های عضو جبهه پایداری به عنوان یکی از رقباء قالیباف در انتخابات ریاست مجلس آینده مورد بررسی قرار گرفته است.

اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف

محمود نبویان از چهره‌هایی که به تندرو بودن شهره است، در انتخابات اخیر توانست شگفتی‌آفرین باشد و نفر اول تهران شد. نبویان پس از ۴ سال بیرون نشستن از مجلس، سال ۹۸ دوباره به ساختمان هرمی شکل بهارستان رفت، این بار اما با رأی اول تهران ماجرا فرق کرده است. او که مشخصا زاویه تندی با محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس دارد، در انتخابات اخیر بالاتر از حمید رسایی و مجری سابق صداوسیما و قالیباف ایستاد.


این اتفاق انگار اعتماد به نفس نبویان را دو چندان کرده و گویا دورخیز بلندی کرده برای کسب ریاست مجلس دوازدهم. هرچند او در اظهاراتی پیش از سال جدید تلویحا این موضوع را رد کرده بود اما نشانه های تحرکات بود گویای نکاتی دیگر است.

خبرهایی که در رسانه‌ها آمده، حاکیست که نبویان تعدادی از منتخبان جدید را گرد هم آورده و برای آنها از «ضرورت وحدت نیروهای انقلاب اسلامی» سخن گفته است. در واقع اولین اقدامی که برای ناک‌اوت کردن قالیباف لازم بوده انجام شود، همان کاری است که نبویان به دنبال آن افتاده است؛ «تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی.»

در مجلس فعلی، فراکسیون اکثریتی با نامی مشابه به فراکسیون مد نظر نبویان و دوستانش در حال کار است که قالیباف‌ ریاست آن را بر عهده دارد.

به زبان ساده‌تر، اقدام نبویان برای تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی، در واقع اعلان جنگ با قالیباف است و تلاشی همه‌جانبه برای از بین بردن فراکسیون فعلی قالیباف و تشکیل فراکسیونی جدید و البته تقریبا با همان نام مجلس یازدهم.

گویا این بار نبویان عزم خود را جزم کرده تا ریاست فراکسیون را در دست بگیرد؛ و وقتی هم که به ریاست فراکسیون به قول خودشان اکثریت برسد، بخش عمده‌ای از راه ریاست مجلس را پیموده است و حتی اگر به ریاست مجلس نرسد ریاست یک فراکسیون اصلی را در دست داشته باشد تا به او قدرت مانور بیشتری در مجلس آینده بدهد.

به نوشته ایسنا، «هسته اولیه تاسیس فراکسیون انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم را برای حضور در جلسه اولیه دعوت کرده بود که از این تعداد، حدود ۴۰ نفر از منتخبان که در فهرست‌های مختلف سیاسی نیروهای انقلاب عضویت داشتند، حضور پیدا کردند.»

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900694

دیگر خبرها

  • اولین گام نبویان برای ناک اوت کردن قالیباف /اعلان جنگ علنی با تشکیل یک فراکسیون
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است