Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:10:24 GMT

یمن با آتش بس جزئی عربستان مخالفت کرد

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۰۳۵۳

یمن با آتش بس جزئی عربستان مخالفت کرد

به گزارش المیادین، شامی افزود: بر اساس ابتکار عمل رئیس شورای عالی سیاسی یمن و تحولات کنونی، مطلوب است که بمباران های هوایی در تمام یمن توقف و محاصره به صورت کامل برداشته شود؛ در غیر این صورت، تنها تلاشی از سوی عربستان برای رهایی از فشارهای بین المللی و حقوق بشری است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال پیش تر به نقل از منابع آگاه گزارش داد؛ عربستان سعودی با آتش‌بس جزئی در یمن موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز جمعه این روزنامه آمریکایی، این اقدام عربستان پس از ابتکار عمل دولت یمن صورت می‌گیرد.

ریاض موافقت کرده است که در چهار منطقه از جمله صنعا پایتخت یمن آتش‌بس محدود اجرا کند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز روز ۲۹ شهریور گفته بود: حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.

در همین رابطه «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز گفت: ابتکار عمل المشاط بر توقف کامل تجاوز عربستان به یمن تاکید دارد.

وی افزود: گزارش های منتشر شده در خصوص اجرای آتش بس جزئی از  سوی عربستان واقعیت ندارد.

در همین حال «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت: از زمان اعلام آتش بس رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکنون ۲۴ شهروند یمنی در حمله ائتلاف سعودی- آمریکایی کشته شده اند. عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

حملات دقیق موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به مراکز نظامی عربستان و نیروهای وابسته به آن در خاک یمن به کابوسی برای دولت ریاض تبدیل شده و تاکنون نتوانسته مانع این حملات شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حمله هوایی یمن عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز یکشنبه نشست اعضای هیأت دولت با استانداران با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای کابینه و استانداران به میزبانی وزارت کشور برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: حدود ۷۰۰ - ۸۰۰ روستا در استان خوزستان به صورت کامل آسفالت شده است که رضایت‌مندی صددرصدی مردم روستا را به همراه داشته است.

وی افزود: با مساعدت قرارگاه امام حسن (ع)، پتروشیمی‌ها و جذب بیشتر اعتبارات آلایندگی‌ها نیز شرایط بهتر خواهد شد.

به گزارش مهر، در این نشست پیرامون برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین مسائل مختلف کشور و سیاست‌های دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 6097650

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • علی مطهری: حاندان مطهری همه به یک گونه فکر می‌کنند
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد