Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ها شهروند فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در هفتاد و ششمین راهپیمایی بازگشت با عنوان جمعه انتفاضه الاقصی و اسیران زخمی شدند و یک جوان هم به شهادت رسید. ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری شهاب، وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن 52 شهروند فلسطینی شرکت کننده در راهپیمایی بازگشت به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت فلسطین همچنین از زخمی شدن چهار نفر از امدادرسانان در حمله نظامیان صهیونیست خبر داده است. این وزارت در بیانیه خود از شهادت یک جوان فلسطینی خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت «ساهر عثمان» جوان بیست ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست خبر داد. این جوان فلسطینی در راهپیمایی بازگشت با عنوان «جمعه انتفاضه الاقصی و اسیران» شرکت کرده بود که هدف گلوله جنگی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و زخمی شد، اما بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست با گلوله جنگی و گاز اشک آور به شرکت کنندگان در هفتاد و ششمین راهپیمایی بازگشت با عنوان جمعه انتفاضه الاقصی و اسیران حمله‌ور شدند، این در حالی است که مردم فلسطین از همان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت در 30 مارس 2018(10 فروردین 97) بر ماهیت صلح آمیز این فعالیت‌ها تاکید کرده‌اند، اما بیش از 330  نفر از آنها به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست از آن موقع تا کنون شهید و 31 هزار  نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال 500 نفراز آنها وخیم اعلام شده است.

منابع محلی و پزشکی در نوار  غزه گزارش دادند نظامیان رژیم اشغالگر که در برج‌های دید‌بانی نظامی و پشت خاکریزهای نزدیک دیوار مرزی با نوار غزه مستقر شده بودند، با گلوله‌های جنگی و پلاستیکی و گاز اشک آور به شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جمعه حمله کردند که به زخمی شدن ده‌ها نفر از آنها منجر شد و شمار دیگری هم دچار حالت خفگی شدند.

هزاران نفر از شهروندان ساکن نوار غزه با در دست داشتن پرچم‌ها‌ی فلسطین خود را به مناطق پنجگانه برای شرکت در راهپیمایی بازگشت رساندند.

هیئت عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره در بیانیه‌ای مردم نوار غزه را به شرکت گسترده در راهپیمایی روز جمعه انتفاضه الاقصی و اسیران دعوت کرده بود که با هدف همبستگی با اسیران دربند اشغالگران و همزمان با نوزدهمین سالگرد شعله‌ور شدن شراره انتفاضه الاقصی برگزار شد.

این هیئت بر مخالفت با طرح‌های حذف مسئله فلسطین و در راس آن طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن و مقابله با تمام طرح‌‌‌های اشغالگران و دولت آمریکا تاکید کردند، طرح‌هایی که سرزمین و ملت فلسطین را هدف قرار داده است، این هیئت همچنین بر مخالفت مردم فلسطین با تمام ابعاد شهرک‌سازی و یهودی سازی کرانه باختری و قدس اشغالی تاکید کرد.

بیانیه هیئت عالی راهپیمایی‌های بازگشت در پایان جمعه «انتفاضه الاقصی و اسیران»

هیئت عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره در بیانیه‌ای در پایان راهپیمایی جمعه انتفاضه  الاقصی و اسیران تاکید کرد وحدت ملی، جهت قطب‌نما و آزادی قبله ما را تشکیل می‌دهد. این هیئت همچنین از ابتکار اخیر گروه‌های فلسطینی برای پایان شکاف و دودستگی حمایت و بر اهمیت حمایت مردمی از آنها تاکید کرد.

 

 

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک نظامی اسرائیلی در حمله موشکی به «کرم ابو سالم» کشته شد.

کیبوتس «کفار گلعادی» به صورت رسمی کشته شدن «تل شاویت» نظامی اسرائیلی از گردان ۹۳۱ تیپ ناحال در حمله موشکی امروز مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در منطقه کرم ابو سالم را تأیید کرد.

گردان‌های قسام ساعتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام اعلام کرده است که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه اسرائیلی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون دو نظامی صهیونیست کشته و دستکم ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ساعاتی پیش نیز منابع عبری گزارش دادند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال مجروحان به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شده‌اند.

یدیعوت آحارونوت نیز در این باره گزارش داد که این حادثه، رخدادی خطرناک بوده و مقامات درباره انتشار جزئیات آن و همچنین شمار کشته شدگان و مجروحان سیاست سانسور را اجرایی کرده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گزارش داد که ۷ زخمی در این عملیات به بیمارستان سوروکا در داخل اراضی اشغالی منتقل شده‌اند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم است.

بنابر اعلام یک منبع عبری، این عملیات با پرتاب ده‌ها راکت از سوی مقاومت فلسطین به مکان تجمع نظامیان صهیونیست انجام شده است که در همان هنگام وقوع تلفاتی بر جا گذاشته است.

در مرحله دوم این عملیات پس از ورود یگان‌های نظامی به محل رخداد، بار دیگر این منطقه هدف حمله راکتی قرار گرفت که در نتیجه آن تلفات بالاتر رفت.

این منبع عبری گزارش داد که در این عملیات شمار زیادی از صهیونیست‌ها کشته و زخمی شده‌اند، امری که تصاویر منتشر شده از چادرهای محل حضور نظامیان صهیونیست نیز موید آن است.

کد خبر 6097718

دیگر خبرها

  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس در غزه و تبادل اسیران
  • آخرین اخبار از مذاکرات قاهره درباره آتش‌بس غزه و تبادل اسیران
  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟