Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@08:43:48 GMT

چند اپلیکیشن که باید فوراً از گوشی خود حذف کنید

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۱۱۵۹

چند اپلیکیشن که باید فوراً از گوشی خود حذف کنید

ایتنا- امروزه تعداد برنامه‌های مخرب برای گوشی‌های هوشمند روز به روز بیشتر می‌شود. برخی از این برنامه‌ها نسبت به بقیه، معروف‌تر هستند. در ادامه به چند مورد از اپلیکیشن‌هایی که بهتر است هر چه سریع‌تر از گوشی هوشمند خود حذف کنید، اشاره شده است. اپلیکیشن‌های گوشی هوشمند در کنار مزایای فراوانی که دارند، زمان شما را تلف می‌کنند، شارژ باتری شما را مصرف می‌کنند و برخی از آن‌ها باعث سرقت اطلاعات شما می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به لیستی از آسیب‌های احتمالی اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند اشاره شده است:
- رهگیری موقعیت مکانی شما
- آسیب به سلامت روان کاربر
- تجاوز به حریم خصوصی افراد
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از پاپیولر مکانیکس، اصلاً جای نگرانی نیست. اپلیکیشن‌هایی که احساس می‌کنید برای شما مناسب نیستند را به سرعت از گوشی خود حذف و  خاطر خود را آسوده کنید. در ادامه به چند اپلیکیشن اشاره می‌شود که باید فوراً از گوشی خود حذف کنید تا با مشکلات حاصل از آن‌ها مواجه نشوید.
    انگری بردز “Angry Birds”  این بازی، مورد علاقه کاربران زیادی است ولی متأسفانه از نظر حریم خصوصی ضعیف است. طبق اعلام سازمان امنیت ملی آمریکا، این بازی اطلاعات شخصی کاربران را گردآوری و سرقت می‌کند. این اطلاعات می‌تواند شماره تماس، موقعیت مکانی، اطلاعات سیاسی و غیره باشد.
  وی‌پی‌ان IPVanish    این وی‌پی‌ان یا شبکه‌ خصوصی مجازی بیش از 10 سال است که در بین کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکثر وی‌پی‌ان‌ها از نظر امنیتی در وضعیت خوبی قرار ندارد. این برنامه اطلاعات کاربران را سرقت می‌کند و در اختیار مقامات و مسئولان ایالات متحده قرار می‌دهد.
  فیس‌بوک  وضعیتی که فیس‌بوک از نظر حریم خصوصی و حفاظت از اطلاعات کاربران دارد، واقعاً نگران‌کننده است. کوچک‌ترین عیب فیس‌بوک این است که وقت زیادی از کاربر می‌‌گیرد. استفاده زیاد از این برنامه می‌تواند اضطراب و افسردگی به همراه داشته باشد.
  CamScanner  این برنامه یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ویژه اسکن کاغذ و اسناد مختلف است. با این برنامه کافی است از سند خود عکس بگیرید. این برنامه خودش آن را به یک فایل PDF تبدیل می‌کند. متأسفانه این اپلیکیشن بدافزاری دارد که وارد گوشی هوشمند شما می‌شود و به مطالب و بخش‌های مختلف آن نفوذ می‌کند. این بدافزار ممکن است اطلاعات کاربر را سرقت کند. می‌توانید از برنامه‌های ادوبی اسکن و مایکروسافت آفیس لنز به عنوان جایگزین استفاده کنید.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپلیکیشن فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اوضاع فاجعه‌بار در غزه تاکید کرد که دو طرف باید توافق کنند و فورا آتش‌بس ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در اظهاراتی گفت: جنگ اسرائیل علیه نوار غزه که به مدت ۲۰۴ روز ادامه دارد باید متوقف شود زیرا اوضاع انسانی و بهداشتی در آن منطقه وحشتناک و بسیار فاجعه‌بار است.

وی در گفت‌وگو با عربی۲۱ خاطرنشان کرد: مردم غزه از مشکلات متعددی رنج می برند؛ آن‌ها به دلیل بمباران مداوم از گرسنگی، بیماری، ترس، فشار روانی و اندوه شدید به دلیل از دست دادن نزدیکان و یا نامعلوم بودن سرنوشت آن‌ها رنج می‌برند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: بسیاری از مردم به شکل دردناکی مجروح شدند و طبیعتا آن منطقه مشکل کمبود آب شرب و غذا دارد و منجر به بحران گرسنگی شده است، علاوه بر این بیماری های واگیردار و خطرناک به شکل گسترده منتشر شده است.بهداشت غزه ویران شده و کادر فعال در این زمینه به طور دشوار و شبانه روزی فعالیت قهرمانانه‌ای دارد.

وی افزود: بیش از ۲۱ تیم پزشکی و برخی کارگران میدانی در حال خدمات‌رسانی هستند اما این تعداد کافی نیست و آن منطقه نیاز به فعالیت بیشتر دارد. با آلوده شدن آب، افزایش گرما و ازدحام در پناهگاه‌ها بیمارهای واگیردار در غزه گسترش یافته و زنان و کودکان در این شرایط سخت از این بیماری‌ها رنج می‌برند.

هریس گفت: سازمان بهداشت جهانی بیش از ۴۰۰ حمله به بخش بهداشت در غزه و کرانه‌باختری ثبت کرد، همچنین کشته شدن صدها نفر از کادر بخش بهداشت ثبت شده است. متأسفانه کار پزشکی نظامی شده است در حالی که همه طرف ها باید به قداست بخش بهداشت و کارکنان آن احترام بگذارند و ما باید برای محافظت از بیماران و بیمارستان ها، پزشکان و امدادگران باقیمانده تلاش کنیم.

وی با اشاره به کمبود مواد غذایی در غزه گفت: زنان باردار نیاز به غذای بیشتر دارند و نوزادان تازه متولد شده به دلیل این مشکلات برای بقا و زنده ماندن می جنگند. کمک ها باید به وسیله کامیون‌ها از طریق مرزها وارد شوند و به تمام نیازمندان در غزه برسد. بزرگ‌ترین مانع در برابر رسیدن کمک‌های انسانی به غزه تداوم جنگ است، عبور کاروان‌ها و رسیدن به تمام مناطق غزه امری دشوار است، علاوه بر این عبور از مراکز ایست بازرسی امری دشوار است و در بسیاری از مواقع کامیون ها به مقصد نمی‌رسند و برگشت می‌خورند.

هریس در پاسخ به این سوال که چگونه می توان با فاجعه انسانی در غزه مقابله کرد گفت: ساده بگوییم، از طریق آتش‌بس؛ دو طرف باید توافق کنند و فورا آتش‌بس ایجاد شود.

ساعاتی پیش نیز وزارت بهداشت فلسطین در غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی شهروندان ساکن نوار غزه آب‌ ناسالم می‌نوشند و این زندگی‌شان را به خطر می‌اندازد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود علت این امر را تعطیلی آزمایشگاه بهداشت عمومی و نبود امکان بررسی و آزمایش آب‌های آشامیدنی، مخالفت مسؤولان رژیم صهیونیستی با افزودن کلر یا هر ماده جایگزین برای تصفیه آب اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: ما نسبت به گسترش خزندگان و حشرات با توجه به دمای بالا هشدار می‌دهیم و اکنون یک فاجعه بهداشتی نوار غزه را تهدید می‌کند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ