Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: زمانی شرکت‌های دانش‌بنیان ما پیشرفت می‌کنند که قانون کپی رایت به خوبی در کشور رعایت شود. محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: به طور قطع این صندوق توانسته از شرکت‌های دانش بنیان حمایت خوبی داشته باشد و ما شرکت‌های دانش بنیان بسیاری را می‌شناسیم که با حمایت این صندوق پیشرفت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بالاخره اگر صندوق نوآوری و شکوفایی از هر ۱۰ شرکت دانش بنیان، دو تا سه شرکت را هم مورد حمایت قرار داده باشد، موثر بوده است.
منصوری با اشاره به کسری‌های بودجه رایج در دولت‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی، گفت: به دلیل کسری منابع مالی، صندوق نوآوری و شکوفایی باید از میان شرکت‌های دانش بنیان بهترین شرکت‌ها را مورد حمایت همیشگی خود قرار دهد. البته مطلوب آن است که همه شرکت‌ها مورد حمایت قرار گیرند چرا که نیاز کشور به این شرکت‌ها در شرایط فعلی بیشتر از گذشته خود را نشان داده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه از مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی خواست در اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان، تحقیقات کاملی را آغاز کند تا رابطه، جای خود را به ضابطه ندهد و حقی در این میان تضییع نشود.
نماینده ساوه و زرندیه در مجلس همچنین در توصیه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان، گفت: این شرکت‌ها نباید دست از تلاش بردارند، البته ما قبول داریم که کار آنها، سختی‌هایی هم دارد، اما آنچه مسلم است اینکه این شرکت‌ها باید حفظ شوند، چرا که بالاخره از بین این استعدادها، علومی رشد می‌کند که می‌تواند کشور را متحول کند.
منصوری در ادامه نقش شرکت‌های دانش بنیان در خنثی کردن تحریم‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: به طور قطع علوم جدید در هر جامعه‌ای نشان داده که می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد و باعث پیشرفت کشور‌ها شود، بنابراین تنها راه نجات کشور استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور است.
وی افزود: باید به شرکت‌های دانش بنیان بیش از پیش توجه داشته باشیم و از حقوق آن‌ها به خوبی حمایت کنیم. زمانی شرکت‌های دانش‌بنیان ما پیشرفت می‌کنند که قانون کپی رایت به خوبی در کشور رعایت شود تا از این طریق، علوم و دستاورد‌های آن‌ها به راحتی به سرقت نرود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی سال‌های اخیر رضایت بخش بوده یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه مراکز علمی ما در کشور گسترش پیدا کرده، باید گفت: رشد این شرکت‌ها هم، چشمگیر بوده است. این شرکت‌ها در بسیاری از زمینه‌ها به خوبی پیشرفت کرده‌اند، ولی این پیشرفت کافی نیست.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان نماینده مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی محمدرضا منصوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور ایرانی برای خودروی ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، تولید موتور خورجینی ۴ لیتری با این حجم بالا که مناسب خودروهای شاسی‌بلند و آفرودی است می‌تواند شرکت‌های خودروسازی داخلی را برای تولید این مدل‌ها بی‌نیاز کند.

محصولی کاملا دانش‌بنیان

تیم سازنده این موتور، متشکل از حدود ۴۰متخصص و عضو هیأت‌علمی دانشگاه‌های برتر ایران و جهان هستند که حضور این افراد نشانه اهمیت بالای تولید چنین قوای محرکه‌ای است. این تیم بیش از ۳سال پیش با طرح‌ریزی یک برنامه عمیق در مسیر اکتساب فناوری‌های یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین موتورهای ۶سیلندر گام گذاشتند و در نتیجه موفق شدند این محصول باکیفیت در سطح استاندارد جهانی را منطبق با روزآمدترین طراحی، تولید و مورد آزمایش قرار دهند.

توان تولید انبوه

روح‌الله دهقانی، معاون علمی رئیس‌جمهوری در رونمایی از این دستاورد مهم دانش‌بنیان گفت: «قوای محرکه در حجم بالا با سوخت بنزین، یکی از انواع قوای محرکه است که در بسیاری از خودروها، متناسب با نیاز صنایع راهبردی کشور کاربرد دارد. این یک نیاز کاملا راهبردی است که کشور اهمیت آن را دریافته و شرکت‌های مختلف در مسیر بومی‌سازی و تولید آن گام برداشته‌اند». او افزود: «امروز توانمندی تولید موتور ۶سیلندر بنزینی خورجینی با حجم ۴هزار سی‌سی دارای کاربری‌های متنوع صنعتی، تفریحی و نظامی است، در این مجموعه دانش‌بنیان به اثبات رسید و امیدوارم این جریان قوی که در این شرکت و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان به راه‌ افتاده، با قوت ادامه پیدا کند و به‌زودی تولید انبوه و استفاده از این تولیدات را در کاربری‌های خاص خود نظاره‌گر باشیم.»

توانمندسازی خودروسازی بومی

بومی‌سازی محصولاتی مانند موتور ۶سیلندر خورجینی ۴لیتری، ازجمله فناوری‌های راهبردی‌ و کلیدی‌ است که می‌تواند منجر به ساخت دیگر محصولات بومی شود. صنعت خودروسازی کشور نیز با تکیه بر توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند با ارتقای سطح تولیدات خود، زمینه‌ساز تولید و توسعه محصولات ارزشمند دیگری شود. دهقانی با تأکید بر این موضوع گفت: «معاونت علمی به‌عنوان پشتوانه اصلی این شرکت، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه را برعهده گرفته است.»

بیشتر بخوانید:

خودروهای برقی این شرکت گوشی ساز با قیمت قبل به‌روزرسانی شد توجه به نیاز کشور

کلید پروژه ساخت موتور ۶سیلندری با توجه به نیاز کشور از سوی پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف زده شد. طبق تخمین این شرکت دانش بنیان، نیاز بخش دفاعی کشور به این قوای محرکه حدود ۱۰هزار خودرو تخمین زده شده است و با درنظر گرفتن نیاز سایر حوزه‌ها این ظرفیت به ۳۰هزار عدد نیز می‌رسد. برای پیشبرد این پروژه از حدود ۱۳۰موتور بنزینی الگوبرداری شد و دستاورد ۱۳سازنده نامی موتور در سطح جهانی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و درنهایت موتور مبنای ۴هزار سی‌سی ۶سیلندر، انتخاب و پس از چند سال تلاش، نخستین نمونه از این موتور ساخته شد.

کد خبر 847304 برچسب‌ها روح‌الله دهقانی فیروزآبادی تکنولوژی (فناوری) دانش بنیان خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند