Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام برزگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با حضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مزارع جالیزی و با همکاری فعالان محیط زیست اجرا می‌شود.

او اظهار داشت: امسال برای عملیاتی کردن این طرح و مدیریت پسماند و کاهش زباله از طبیعت و محیط زیست راهکار نهایی بویژه در حوزه پسماندها و ضایعات پلاستیکی مزارع کشت جالیزی زیرنایلونی، جمع‌آوری این ضایعات توسط زارعان و انتقال آنها به کارخانه‌های بازیافت تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با زارعانی که نسبت به جمع‌آوری ضایعات پلاستیکی از مزارع اقدام نکنند ، برخورد قانونی و قضایی خواهد شد.

وی همچنین از اجرای برنامه‌ها و مراسم ترویجی - آموزشی محیط زیستی برای آموزش، فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی در بین گروه‌های هدف سازمان بویژه در بین کشاورزان منطقه خبر داد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، سالانه بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان تولید می‌شود.

بهره‌گیری از پلاستیک در کشت محصولات جالیزی، سبزی و صیفی‌جات بدلیل داشتن مزایای کوتاه مدت از جمله بهبود عملکرد، تولید بیشتر و صرفه‌جویی در آب در سال‌های اخیر در مزارع اردبیل رواج یافته اما این شیوه کشت در کنار برخی منفعت‌ها به معضلی جدی برای محیط زیست و کشاورزی استان نیز تبدیل شده است.

رعایت نشدن استانداردها در کشت زیرنایلونی بویژه رها کردن پلاستیک پس از برداشت محصول در چند سال اخیر به معضل جدی محیط زیست و  مزارع کشاورزی تبدیل شده و کار تا بدانجا پیش رفته که دستگاه قضایی استان وارد ماجرا شده و ده‌ها پرونده قضایی نیز برای متخلفان و آلوده‌کنندگان محیط زیست تشکیل شده است.

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی محیط زیست پسماند کشاورزی بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۵۵۰ میلیارد ریال کمک برای آزادی زندانیان در آذربایجان‌غربی
  • بسیج امکانات برای جمع آوری و انتقال گندم کشاورزان خوزستان
  • زیستگاه های مرجانی خلیج فارس در معرض خطر
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد