Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به همت بنیاد کرامت امام رضا(ع) و مجمع شاعران اهل بیت(ع)، آیین اختتامیه همایش ملی «موکب کلمات» در سالن همایش‌های باب‌الجواد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

قدس آنلاین:  این آیین که با حضور استادان شعر آیینی کشور ازجمله حاج محمود اکبرزاده، استاد محمدجواد غفورزاده شفق، استاد رستگار، جواد حیدری و نیز حضور معنوی استاد سیدرضا مؤید خراسانی و ستایشگران و پیرغلامان اهل بیت(ع) همراه بود، رونمایی از نشان همایش ملی اربعین و رونمایی از کتاب «موکب کلمات» ویژه اشعار اربعینی صد شاعر و آلبوم صوتی «موکب کلمات» ویژه مجموعه صوتی ۱۰ شاعر با صدای استاد بهروز رضوی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم که همراه با مداحی اهل بیت و سکانداری شاعر توانمند شهرام شکیبا بود، محسن منصوری مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی و مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) گفت: بنیاد کرامت به دلیل مسئولیت داشتن در حوزه اربعین آستان قدس رضوی در این عرصه فعالیت دارد و معتقدیم در سال‌های اخیر پدیده نجات‌بخش اربعین توانسته فریادرس همگان باشد. الحمدلله این اجتماع اهل حق سال به سال پرشکوه‌تر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب تأکید بسیار داشتند که شعر و شاعر در موضوعات اجتماعی وارد شوند، تصریح کرد: هنر، شعر و نوحه از مهم‌ترین عوامل نشر اربعین هستند و باتوجه به اینکه معظم‌له در حکم تولیت آستان قدس رضوی این نهاد را دارای ظرفیت عظیم فرهنگی دانستند و براین اساس که اربعین نیز عرصه نشر فرهنگ اهل بیت(ع) است، بنابراین تصمیم گرفتیم در زمینه ظرفیت فرهنگی این رخداد تلاش داشته باشیم.

منصوری گفت: ستاد اربعین آستان قدس رضوی در دو عرصه در موضوع اربعین خدمات‌رسانی دارد. عرصه نخست حوزه خدماتی است که با استقرار موکب‌هایی در این زمینه‌ها فعالیت می‌کند و در عرصه دوم حوزه فرهنگی است که از سال گذشته برنامه‌های مهم فرهنگی مانند تقدیر و تکریم منازل میزبان زائران، تقدیر و تکریم مواکب عراقی، اجرای طرح بانی زیارت برای اعزام محرومان، مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی و برگزاری کنگره شعر اربعین را در دستور کار دارد.

مدیرعامل بنیاد کرامت امام رضا(ع) با بیان اینکه این برنامه‌ها به صورت کاملاً مردمی برگزار می‌شود، افزود: این بنیاد مسئولیت پشتیبانی از این برنامه‌ها را برعهده دارد.

وی افزود: شعر در دستگاه اهل بیت(ع) دارای جایگاه رفیعی است؛ بنابراین بنا داریم در بنیاد کرامت امام رضا(ع) کمک کنیم تا اتفاقات خوبی در این عرصه رخ دهد.

در ادامه هادی جان فدا، دبیر اجرایی این اختتامیه با ذکر هدف از شناسایی و جمع‌آوری آثار فاخر در مورد اربعین، آثار رسیده به دفتر همایش را ۴۰۰ اثر عنوان کرد و گفت: پس از چهار مرحله داوری و دقت گروه علمی این همایش که دبیری آن را استاد محمدعلی مجاهدی بر عهده داشت، از تعداد ۱۳ اثر در این اختتامیه قدردانی به عمل می‌آید.

در این مراسم از شاعران و مداحان اهل بیت(ع) نیز قدردانی شد.

انتهای پیام/ 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کنگره ملی شعر اربعین بنیاد کرامت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۳۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود