Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، ، در پیام علی‌اصغر مونسان به این مناسبت آمده است:

«۲۷ سپتامبر هر سال مصادف با ۵ مهر آغاز مسیری تازه برای صنعت عظیم گردشگری در جهان است. انتخاب یک عنوان برای هر سال از سوی سازمان جهانی جهان‌گردی صرفاً یک نام‌گذاری نمادین نبوده، بلکه برآیند مهم‌ترین شاخصه‌های کنونی و نیازهای آتی این صنعت و نیز راهبردی روشن و اجرایی برای تمام فعالیت‌های گردشگری بین‌المللی در یک سال پیش رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"گردشگری و اشتغال: آینده‌ای بهتر برای همه" عنوانی است برای صنعت گردشگری که از امروز آغاز می‌شود و تا پنجم مهرماه سال آینده همچون چراغی فراروی تمام برنامه‌هایمان قرار می‌گیرد. این عنوان کوتاه و گویا، نه‌تنها تبیین‌کننده رسالت فعالان گردشگری، بلکه روشنگر وظایف و رویکرد تمام دستگاه‌های اجرایی، تصمیم‌گیر و قانون‌گذار، برنامه‌ریز و آینده‌پژوه در قبال سومین صنعت بزرگ جهان است.

صنعتی سبز که دور نیست روزی جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد و اقتصاد جوامع را از خام‌فروشی، صنایع آلاینده و تجارت‌های بعضاً سیاه رهایی بخشد و در کنار کارکرد اقتصادی خود، موجب نزدیکی و دوستی ملت‌ها و هم‌افزایی فرهنگ‌ها شود.

صنعت گردشگری به‌واسطه فواید بی‌شمار و روزافزونش هرساله بیش‌ازپیش توجه جوامع و دولت‌مردان را به خود معطوف می‌کند و نویددهنده توسعه پایدار جوامع، تضمین‌کننده اشتغال‌آفرینی و رفع بیکاری و فقر، بشارت‌دهنده برابری فرصت‌ها و زندگی توأم با صلح و شادی در جهان است.

این صنعت جامع که خدمات و صادرات را به‌گونه‌ای مضاعف در خود دارد در سرزمین زیبا، چهارفصل و تاریخی ما نیز گام‌های شکوفایی را یک‌به‌یک طی می‌کند و همسو با روند جهانی، موجب ارزآوری، اشتغال‌زایی و نشاط فرهنگی و اجتماعی می‌شود. با چنین ظرفیت‌هایی، گردشگری در سال گذشته برای کشورمان ۱۱.۸میلیارد دلار ارزآوری داشته است و در ابعاد ملی هزاران شغل ایجاد کرده و موجب رونق اشتغال و بهبود معیشت بسیاری از هم‌وطنان در ۳۱ استان، صدها شهرستان و هزاران روستا شده است.

خصلت عدالت‌گستر این صنعت سبز و سخاوتمند، مواهبی برای تمامی اقشار جامعه اعم از جوانان، زنان و مردان دارد و درآمدهای آن بر سفره تمام افراد جامعه و به‌ویژه شاغلان صنعت حمل‌ونقل، خوراک، هتلداری، سوغات و صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و ده‌ها شغل دیگر می‌نشیند.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تمامی نهادهای تابعه آن، در پاسخ عملی به‌عنوان راهبردی سال گردشگری، سه موضوع آموزش، اشتغال و مهارت‌آموزی را در دستور کار خود قرار داده و از این فرصت ارزنده به‌عنوان یکی از بارزترین مصادیق اقتصاد مقاومتی برای توسعه گردشگری بهره خواهد جست.

این‌جانب ضمن تأکید بر ضرورت هویت بخشی و ارتقای مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری برای هموارسازی مسیر توسعه پایدار و ترسیم آینده‌ای بهتر در ابعاد اقتصادی و اجتماعی، روز جهانی جهان‌گردی را به ملت فرهیخته ایران و به‌ویژه فعالان و تلاشگران این صنعت بزرگ تبریک می‌گویم و امیدوارم با بهره‌مندی مناسب از داشته‌های بالفعل و بالقوه و فراوان گردشگری، فردایی روشن‌تر و آبادتر برای ایران اسلامی ترسیم شود.»

کد خبر 4730685 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری روز جهانگردی علی اصغر مونسان هفته دفاع مقدس کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب گردشگری ادبیات دفاع مقدس جنگ تحمیلی ترجمه بازار نشر ادبیات دفاع مقدس دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران ادبیات جهان تجدید چاپ معرفی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است

حمیدرضا ایزدی از آمایش فرصت‌های سرمایه گذاری این استان خبر داد و گفت: براساس آمایش صورت گرفته برای هر یک از شهرستان‌های استان فارس سه فرصت و ظرفیت سرمایه گذاری تعریف و این فرصت‌ها در قالب یک کتاب تدوین و به چاپ رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه اکسپو ۲۰۲۴ به دنبال شناسایی و معرفی ظرفیت‌های کم نظیر استان فارس در حوزه‌های صنعت، معدن وتجارت به سرمایه گذاران می‌باشد؛ ابرازداشت: این نمایشگاه می‌تواند زمینه توسعه هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها را فراهم کند.

او با بیان اینکه چندماه پیش از آغاز نمایشگاه برنامه ریزی‌های لازم برای حضور پربار و پرشور در این رویداد بزرگ اقتصادی انجام شده؛ اظهارداشت: در این راستا برای نخستین بار کتاب «راهنمای اولویت‌ها و سرمایه گذاری در استان فارس» تهیه و تدوین شد و برای هر شهرستان مشخصات کامل سه فرصت سرمایه گذاری به همراه راهبرد‌ها و فرایند‌های اخذ مجوز‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در مجموع در این کتاب ۱۱۱ فرصت سرمایه گذاری پیش بینی و معرفی شده است.

ایزدی در ادامه از رونمایی از این کتاب با حضور استاندار فارس و دیگر مسئولان استان و کشور در سومین روز نمایشگاه خبر داد و افزود: در مجموع دو سند آمایش در اختیار داریم که یکی سند آمایش خود استان فارس و دیگری سند آمایش صنعتی وزارتخانه است که به عنوان اسناد بالادستی اولویت‌های سرمایه گذاری استان را مشخص می‌کند.

او همچنین از معرفی مزیت‌های رقابتی استان فارس به بازدیدکنندگان در قالب ارایه کاتالوگ‌ها و بروشور‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در رایزنی با هیات‌های خارجی تلاش می‌کنیم تا ماشین آلات و تکنولوژی‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش تولید در صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات مختلف همچون آلومینیوم و فولاد را تکمیل کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه زنجیره ارزش فولاد طی روز‌های آتی خبرداد.

ایزدی رونمایی از واحد تولید شارژر خودرو‌های برقی در شیراز را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به سیاست دولت در خصوص واردات خودرو‌های برقی، تولید این شارژر این خودرو‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

او در پایان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با ادارت کل استان‌های جنوبی در خصوص تجارت دریامحور خبر داد و افزود: هدف از این تفاهم نامه رفع مشکلات اداری احتمالی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان فارس است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است