Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در قانون بودجه سال ۹۸ معادل ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای تجهیز آزمایشگاه‌های مراکز دانشگاهی کشور اختصاص پیدا کرده است. ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت بر ضرورت تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مراکز دانشگاهی تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، در قانون بودجه سال 98 معادل 4 هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای تجهیز آزمایشگاه‌های مراکز دانشگاهی کشور اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توجه به نیازهای علمی جامعه را به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در قانون بودجه و سند علمی کشور که بالاترین سند در حوزه دانشگاه‌ها است ظرفیت‌های خوبی را در قالب منابع اعتباری و تسهیلات مورد نیاز برای استفاده دانشگاه‌ها باز کرده‌ایم.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه شرکت‌های عمومی، دولتی و خصوصی موظف هستند معادل 3 درصد از سود فروش خود را در بخش تحقیقات هزینه کنند تصریح کرد: دانشگاه‌ها به عنوان محور تحقیقات در کشور محسوب می‌شوند بنابراین باید بررسی شود که دانشگاه‌ها تاکنون چقدر از این ظرفیت‌ها برای ارتقاء خود استفاده کرده‌اند. 

اراک| اختصاص درصدی از مالیات بر ارزش ‌افزوده برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاهی ضروری استطرح به‌روزرسانی تجیهزات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اجرایی می‌شوداصفهان| ساخت مجهزترین آزمایشگاه‌های پلیسی در ناجا؛ دستیابی به مجرمان حرفه‌ای از طریق تار مو و بزاق دهان

نماینده مردم رشت در مجلس از اختصاص 40 درصد از مجموع 3 درصد سود فروش شرکت‌های دولتی و خصوصی برای هزینه پایان‌نامه‌های دانشجویان دوره دکتری خبر داد و ابراز داشت: با توجه به هزینه‌های بالای دوره دکتری و احتمال مضیقه مالی برخی از دانشجویان این منابع مالی برای کمک به آنان پیش‌بینی شده است.

وی شرکت‌هایی نظیر شرکت آب و فاضلاب، برق و شرکت‌های عمومی و خصوصی را از جمله نهادهایی که باید 3 درصد از سود فروش خود را به بخش تحقیقات اختصاص دهند دانست و بیان داشت: اینکه چقدر از این مبالغ به مراکز دانشگاهی مستقر در استان‌ها از جمله گیلان اختصاص پیدا کرده است باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس مشخص شدن جایگاه تحقیقات در قانون و برنامه ششم توسعه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: طبق قانون برنامه توسعه، 27 درصد از دانشجویان کشور باید دانشجوی دانشگاه‌های نسل سوم باشند بنابراین بر اساس تکلیف قانون باید زمینه تحقق این موضوع فراهم شود.

کوچکی‌نژاد شرکت‌های دانش‌بنیان را موتور محرکه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و ضمن تأکید بر لزوم حمایت و گسترش این شرکت‌ها در کشور ابراز داشت: به اعتقاد بنده گیلان از قانون برنامه عقب است و کمتر از 5 درصد دانشجویان این استان در حوزه دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه موانع گسترش و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم باید شناسایی و سپس برطرف شوند تصریح کرد: قانون برنامه توسعه بر ضرورت تقویت دانشگاه‌های علمی و کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای تأکید کرده است بنابراین در طول اجرای آن باید به نقطه مشخص شده در قانون برسیم.

انتهای پیام/ ت

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: وارد کردن این موتور به همت دانشکده فنی و مهندسی و همکاری آزمایشگاه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری، بوده است.    حسن الداغی افزود: موتور JT۸D-۱۵ با هدف آشنایی دانشجویان رشته مهندسی هوا و فضا با انواع موتور‌های جت، موتور‌های احتراق داخلی و موتور‌های پیستونی، قطعات و نحوه اورهال موتور، سیستم سوخت رسانی و خنک کاری و روغن کاری موتور، خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • گردآوری دانشنامه شیراز در هفت جلد
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان