Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت، در نشست پیش نویس سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گرانبها با حضور نمایندگانی از تشکل‌های تخصصی، برخی تولیدکنندگان، طراحان و دست اندرکاران زنجیره تولید مورد بحث و تبادل نظر و بررسی قرار گرفت.

ایجاد یکصد هزار شغل جدید و ایجاد باشگاه برای تعامل بیشتر با دست اندرکاران و فعالان و متخصصان این حوزه در این سند مورد پیش بینی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت نیز در این جلسه با استقبال از پیشنهادات ارایه شده از سوی تشکل‌ها و دست اندرکاران بخش خصوصی، بیان کرد: تشکیل باشگاهی جامع برای ارایه نقطه نظرات تخصصی در این حوزه پیشنهاد خوبی است و از این پیشنهاد حمایت می‌کنیم و باید در آن نمایندگانی از کل زنجیره ارزش شامل طراحی مد، تامین کنندگان و تولیدکنندگان ماشین آلات و تجهیزات، بازاریابی و عرضه محصولات حضور داشته باشند.

وی همچنین با استقبال از ایده ۱۰۰ هزار شغل جدید تا ۱۴۰۴ از سوی بخش خصوصی؛ زمینه ساز تحقق آن را رفع موانعی و موضوعات ذکر کرد که بخش خصوصی در جلسه اعلام فرمودند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی هوشمندانه، گذرگاه توسعه تجارت و شکوفایی اقتصادی

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت همچنین با اشاره به نقش این صنعت در رونق سایر صنایع خاطر نشان کرد: از سوی دیگر این صنعت، می‌تواند بسیاری از صنایع مانند صنایع دستی، نقره، آیینه، شمعدان و بدلیجات را نیز فعال کند.

علی آقا محمدی رییس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های ارایه شده برای توسعه صنعت طلا و فلزات گرانبها تصریح کرد: توجه به نشان تجاری (برندسازی) باید در این حوزه جدی گرفته شود و این موضوع در سند راهبردی باید به صورت ویژه مدنظر قرار بگیرد.

او با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی، استفاده از همه امکانات، ظرفیت‌ها و تسریع در روند امور برای نیل به اهداف، بیان کرد: در نقشه راه روی ایجاد واحد‌های شاخص، پیشران و مکمل زنجیره ارزش در این حوزه می‌بایست تاکید شده و برنامه ریزی به صورت جزیی‌تر داشته باشید.

گفتنی است که تنها هفت کشور در دنیا قابلیت تولید انبوه و صادرات را در حوزه صنعت طلا و جواهرات دارند که ایران یکی از همین کشور‌ها می‌باشد و این صنعت یکی از معدود صنایعی است که ما در آن مزیت رقابتی و سابقه تاریخی داریم.

گفتنی است که حفظ جایگاه دوم منطقه، ایجاد حداقل چند نمانام تجاری معتبر در جهان، صادرات حدود ۲۰ درصد مصنوعات تولیدی برای این حوزه تا افق ۱۴۰۴ هدف گذاری و پیش بینی اولیه شده است.

انتهای پیام/

تشکیل باشگاهی جامع برای ارایه نقطه نظرات تخصصی صنایع فلزات گرانبها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد

سید محمود عرب گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۳۶ نفرساعت در بخش خدمات، ۲۰۲ هزار و ۳۳۱ نفرساعت در بخش صنعت و ۱۷۵ هزار و ۲۳۴ نفرساعت در بخش کشاورزی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم عنوان کرد: ۲۲۳ هزار و ۲۶۶ نفرساعت در بخش فرهنگ و هنر و ۶۴ هزار و ۱۴ نفرساعت در بخش جوار کارگاهی آموزش ارایه شده است.

عرب با اشاره به فعالیت ۴۰۳ آموزشگاه آزاد و مراکز جوار کارگاهی در قم، ادامه داد: ۳۵۰ آموزشگاه در بخش خدمات، ۲۷ آموزشگاه در بخش صنعت، ۱۲ آموزشگاه در بخش کشاورزی، ۴۵ آموزشگاه در بخش فرهنگ و هنر و ۱۲ آموزشگاه جوار کارگاهی به حرفه‌آموزان در استان قم آموزش ارایه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم بیان کرد: سال گذشته ۲۳۹ پروانه فعالیت آموزشگاه‌ها صادر و یا تمدید شده است.

به گفته عرب، آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز کارگاهی فعال است و همچنین ۵۴۰ مربی در این آموزشگاه‌ها فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم بیان کرد: در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و مراکز جوار کارگاهی استان قم، ۴۲ رشته و ۳۹۷ حرفه فعال است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم گفت: گروه‌های آموزشی در بخش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان شامل صنایع خودرو، صنایع چوب، جوشکاری و بازرسی جوش، تاسیسات، صنایع چرم پوست و خز، مدیریت صنایع، مکانیک، برق، ساختمان، امور اداری، بهداشت و ایمنی، مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، هتل داری، امور دام و ماکیان، امور زراعی، صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، هنر‌های تجسمی، فناوری نرم و فرهنگی، گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی، خدمات حقوقی، صنعت گاز، کنترل و ابزار دقیق، صنایع فلزی، معماری، معدن، امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، خدمات آموزشی، گردشگری، امور باغی، خدمات تغذیه‌ای، طلا و جواهر سازی، هنر‌های تزیینی و فناوری نانو می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود