Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کیهانی مدیر عامل تعاونی‌های کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی اظهار کرد: با توجه به عدم تخصیص ارز به موقع به واردکننده، نوساناتی در حوزه نهاده‌ها صورت گرفته است.

وی از افزایش ۵۰۰ تومانی ذرت در بنادر شمالی خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو ذرت از یک هزار و ۳۵۰ به یک هزار و ۸۵۰ تومان رسیده که این امر منجر به افزایش ۳۷ تا ۴۰ درصدی هزینه‌های تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیهانی ادامه داد: از زمانیکه علوفه را از اختیار وزارت جهاد کشاورزی خارج کردند و اختیارات بازرگانی وزارت جهاد را به صمت دادند، این نوسانات در حوزه نهاده‌ها اتفاق افتاد چرا که وزارت صمت تخصصی نیست و از حوزه دامپروری اطلاع ندارند.

به گفته این مقام مسئول، با واگذاری وظایف وزارت جهاد به وزارت صمت و عدم تخصیص به موقع ارز به واردات علوفه نوساناتی را در بازار ایجاد کرده که امیدواریم در ماه‌های آتی از این بحران جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: نان خشک جایگزین سبوس در واحد‌های دامداری شد/ صادرات بیش از یک میلیون تن محصولات لبنی

وی با اشاره به دلایل افزایش ۴۰ درصدی قیمت سبوس گفت: اتخاذ تصمیمات نادرست وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار را دلیل اصلی افزایش ۴۰ درصدی قیمت سبوس در خرداد اعلام کرد، در حالیکه اواخر سال گذشته قیمت این محصول ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته بود.

کیهانی ادامه داد: با توجه به نامه نگاری دامداران به رئیس جمهور و درخواست کمک از ایشان و ورود رئیس جمهور و معاون امر به این حوزه قیمت سبوس در جلسه ستاد تنظیم بازار در تاریخ ۳۰ شهریور از یک هزار و ۲۵۰ به یک‌هزار تومان کاهش یافت که این امر در تعدیل هزینه های تولید و بار مالی دامداران تاثیر گذار است.

مدیر عامل تعاونی‌های کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان در پایان تصریح کرد: از مسئولان امر تقاضا داریم که امور مربوط به نهاده‌های دامی را به وزارت جهاد برگردانند و در غیر این صورت به سبب اتخاذ تصمیمات نادرست وزارت صمت شاهد نابودی صنعت دامپروری کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

ضرورت واگذاری امور مربوط به نهاده های دامی به وزارت جهاد کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامداران واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد

وزارت بازرگانی ترکیه‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز پنجشنبه صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را متوقف کرده است.

به گزارش مشرق، پیشتر شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده بود ترکیه تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را امروز پنجشنبه به حالت تعلیق درآورده است. مطابق این گزارش ترکیه علاوه بر این استفاده کشورهای ثالث از بنادر ترکیه‌ای برای تجارت با اسرائیل را نیز ممنوع کرده است.

در تحولی جداگانه اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته آنکارا واردات و صادرات کالاهای اسرائیلی در بنادر ترکیه را نیز متوقف کرده است.کاتص با متهم کردن ترکیه به نقض توافقات تجاری گفت که به وزارت خارجه اسرائیل دستور داده با تمرکز بر «تولید محلی و واردات از کشورهای دیگر» به دنبال جایگزین کردن تجارت با ترکیه باشند. وزارت خارجه اسرائیل تا به این لحظه درباره اینکه استفاده از کدام بنادر ممنوع شده‌اند و اینکه آیا اقدام ترکیه بندر مدیترانه‌ای «جیحان» را هم شامل می‌شود یا خیر، اظهارنظری مطرح نکرده.

این بندر از آن جهت اهمیت دارد که اسرائیل از طریق آن از جمهوری آذربایجان نفت وارد می‌کند. یک منبع دیپلماتیک به پایگاه «المانیتور» گفت وزارت خارجه اسرائیل هم‌اکنون در حال بررسی تبعات اقتصادی تصمیم ترکیه برای متوقف کردن صادرات است. ترکیه ماه گذشته میلادی محدودیت‌هایی برای تجارت ۵۴ محصول با اسرائیل وضع کرده بود.

تحلیلگران این اقدام را گامی در برابر فشارهای داخلی برای قطع روابط تجاری با اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه تعبیر کردند. روز چهارشنبه هم «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد به شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری ملحق شود. آفریقای جنوبی در این دادگاه اسرائیل را به نسل‌کشی در غزه متهم کرده است. حجم تجارت دوجانبه ترکیه و اسرائیل طبق داده‌های رسمی سال گذشته معادل ۵.۴ میلیارد دلار بوده.

دیگر خبرها

  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است