Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

 این احضاریه که حاصل رایزنی با کمیته‌های اطلاعاتی و نظارت و اصلاحات است، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا را به امتناع از تحویل اطلاعات به کنگره در بحبوحه تحقیق دموکرات‌ها درباره تعاملات ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین متهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری هیل،‌ «الیوت انجل» رئیس کمیته روابط خارجی، «آدام شف» رئیس هیات اطلاعاتی و «الیجا کامینگز» رئیس کمیته نظارت و اصلاحات تاکید کردند: امتناع مداوم شما از ارائه اسناد درخواستی نه تنها اجازه نمی‌دهد کمیته‌های ما درباره این مسائل تحقیقات کامل داشته باشد بلکه در توانایی کنگره برای اجرای کامل مسوولیت‌هایش طبق قانون اساسی برای حفاظت از امنیت ملی ما و انسجام دموکراسی ما اخلال ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در احضاریه مذکور همچنین با اشاره ضمنی به تحقیقات استیضاحی که اخیرا دموکرات‌ها به جریان انداختند، تاکید شد رهبران حزب عمیقا به استیضاح به عنوان یک توجیه حقوقی برای دستیبابی به اسناد مورد مناقشه اتکا دارند. آن‌ها به پامپئو هشدار دادند عدم دستیبابی به آن‌ها مدرکی دال بر مانع‌تراشی خواهد بود. آن‌ها همچنین ضرب‌الاجل یک هفته‌ای برای دریافت این اسناد اعلام کردند.

این سه مقام تاکید کردند: "پیرو تحقیق استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا، بدین وسیله احضاریه‌ای صادر می‌شود که شما را مجبور می‌کند تا تاریخ چهارم اکتبر ۲۰۱۹ اسناد مربوطه را ارائه دهید." این قانونگذاران همچنین در نامه‌ای جداگانه به پامپئو اطلاع دادند که پنج تن از مقام‌های وزارت خارجه هم برای ارائه توضیحاتی از چهارشنبه تا دهم اکتبر حاضر می‌شوند.

این مقام‌ها شامل «ماری یووانوویچ» سفیر پیشین آمریکا در اوکراین، «کرت ولکر» سفیر سابق ناتو و نماینده ویژه ترامپ برای مذاکرات اوکراین، «جورج کنت» معاون وزیر خارجه آمریکا، «تی. اولریش برچبول» مشاور وزارت خارجه و «گوردن ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا می‌شوند. ولکر جمعه از دولت ترامپ کناره‌گیری کرد و اگر در جلسه کنگره حاضر شود، به عنوان یک شهروند عادی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پمپئو ترامپ استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی

آکسیوس گزارش کرد قانونگذاران آمریکایی در حال تدوین پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که برای تلافی از دیوان کیفری بین‌المللی در صورت صدور حکم بازداشت برای مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام جنایات جنگی در غزه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، این لایحه که در حال تدوین است شامل تحریم‌هایی علیه مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی است.

به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته تا در هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه مقام‌های این رژیم مداخله کرده و جلوی ‌آن را بگیرد.

اوایل روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و واشنگتن از تحقیقات این دیوان حمایت نمی‌کند.

پیشتر در روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را در اوایل این هفته صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا