Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:11:06 GMT

نمایشگاه اسناد جنگ تحمیلی در اصفهان برپا شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۵۴۰۶

نمایشگاه اسناد جنگ تحمیلی در اصفهان برپا شد

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه مرکزی کشور به ایرناگفت: نمایشگاه یاد شده  مجموعه‌ای از  اسناد ارزشمند و بی‌نظیر مرتبط با هشت سال جنگ تحمیلی است که در استانداری اصفهان به نمایش در آمده است.

مسعود کثیری افزود : این اسناد شامل گزارش‌های لحظه به لحظه از زمان جنگ، درج نام و تعیین مسئولیت واگذارشده به افراد رزمنده، نقشه­‌های اطلاع رسانی در مورد مسیرهای محل نبرد مانند میدان‌­های مین، مکان‌­های حاوی سیم خاردار،عملیات فرماندهی، اعلام آماده باش، اعلام اعزام نیرو، آزادسازی خرمشهر و هویزه، آمار اسرای عراقی و سایر موارد مرتبط با جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه مرکزی کشور  با اشاره به این نکته که اسناد موجود در سازمان اسناد ملی شامل ۲ بخش دولتی و اهدایی است، افزود: اسناد بخش دولتی به وسیله مراکز دولتی و اشخاص حقوقی مانند آموزش و پرورش، استانداری، نیروی انتظامی، ارتش، جهاد سازندگی و ارگان‌­های ذی ربط گردآوری شده است.

 وی خاطر نشان کرد: اسناد دولتی  شامل گزارش جمع آوری شده در زمینه بمباران شهرهایی مانند اصفهان و اراک و به دنبال آن آمار مربوط به تلفات جانی و اقتصادی نظیر آمار شهیدان، جانبازان،اطفال یتیم و انهدام و خرابی خانه‌ها و اماکن عمومی مانند مدارس، بیمارستان‌ها، ادارات و آماده سازی امکانات ایمنی همچون نصب آژیر خطر در محلات و اطلاع رسانی، تأسیس پناهگاه در اماکن عمومی نظیر مدارس و بیمارستان‌­ها، جمع آوری و ارسال مایحتاج مصرفی شامل خوراک، دارو، پوشاک به جبهه‌­های نبرد، اقدامات کمک رسانی دولتی و غیر دولتی در قالب نهادهای مردمی،تهیه اساس نامه بنیاد حفظ آثار و ارزش‌­های دفاع مقدس است.

نمایشگاه اسناد جنگ تا ۹ مهر  برپاست.

مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه مرکزی کشور، استان‌های مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان را پوشش می‌دهد. 

حدود هفت میلیون برگ سند و مدرک تاریخی مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه مرکزی کشور نگاهداری می‌شود.

۶۰۲۲/ ۳۰۸۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اسناد و کتابخانه ملی دفاع مقدس اصفهان هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است