Web Analytics Made Easy - Statcounter

اطلاعات استخراج‌شده از دوربین‌ها نشان می‌دهد که مجموعه تدابیر شهرداری و راهور برای کنترل ترافیک شهر تهران در روزهایی ابتدایی مهرماه به میزان زیادی موفق بوده و توانسته است ترافیک روزهای آغازین نیمه دوم سال را مهار کند.

به گزارش ایسنا، برخلاف تصور برخی منتقدان طرح‌های جدید ترافیک و کاهش آلودگی هوا که از افزایش غیرعادی ترافیک در مهرماه سخن می‌گفتند و حتی پیش‌بینی‌های عجیبی همچون انفجار ترافیکی را مطرح می‌کردند، گزارش‌های مبتنی بر داده‌های ترافیکی نشان می‌دهد که سیاست‌های ترافیکی شهرداری و ازجمله طرح کنترل آلودگی هوا (جایگزین زوج یا فرد سابق) آشکارا نتیجه‌بخش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتایج داده‌های برگرفته از دوربین‌های کنترل ترافیک نشان می‌دهد که ترافیک سنگین کل معابر شهر تهران در روز اول مهر ۹۸ نسبت به اول مهر ۹۷ حدود ۳ درصد کاهش را به خود دیده است. شاخص این مقایسه، طول معابری است که تحت تأثیر ترافیک سنگین قرار داشته‌اند.


اما در محدوده بین طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا (محدوده زوج یا فرد سابق) میزان کاهش ترافیک در ساعات مختلف در روز اول مهر از ۵ تا ۱۰ درصد و در روز دوم مهر از ۴ تا ۹ درصد کاهش یافته است.


بر اساس گزارشی که شرکت کنترل ترافیک تهران تهیه کرده و به مقایسه درصد معابر پرترافیک (دارای سرعت متوسط کمتر از ۲۰ کیلومتر بر ساعت) پرداخته است، ترافیک روز اول مهر در ساعات اوج صبح ۵.۰۱ درصد، در ساعات غیر اوج ۶.۷۵ درصد و در ساعات اوج عصر ۹.۵۶ درصد کاهش یافته است.


در روز دوم مهر نیز ترافیک در اوج صبح ۸.۹۰ درصد، در ساعات غیر اوج ۴.۵۴ درصد و در ساعات اوج عصر ۴.۰۱ درصد کاهش را به خود دیده است.


به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک، این گزارش همچنین طول ترافیک سنگین در همه معابر شهر تهران در کلیه مناطق شامل معابر بزرگراهی (۵۷۰ کیلومتر) و شریانی (۳۳۶۶ کیلومتر) را در روز اول مهر امسال با سال گذشته مقایسه کرده و به این نتیجه رسیده که مجموع ترافیک تهران در اولین روز پاییز حدود سه درصد کاهش داشته است. البته میزان کاهش در معابر مختلف بزرگراهی و غیر بزرگراهی متفاوت بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران طرح ترافيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه

سرهنگ اسماعیل احسان پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

وی ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه آزادراه تهران کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان، شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – نیروی زمینی، زین الدین– صدف، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – ستاری، بزرگراه لشگری - شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم و بدون ترافیک می‌باشد. 

رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – یادگار و در حال حرکت، آبشناسان – سردار جنگل، همت – جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله می‌باشد. 

سرهنگ احسان پور بیان داشت: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت می‌باشد. 

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی بدلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد. 

سرهنگ احسان پور گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده بمنظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در تردد‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت نمایند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت