Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردمان دومین شهر مقاوم کشور درخواست خود از وزیر آموزش و پرورش برای ثبت رشادت‌های شهید خلبان فتاحی در کتب درسی را با امضای طوماری اعلام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز سالها از جنگ تحمیلی گذشته است، اما ماجرای فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های مردمان دومین شهر مقاوم کشور همچنان ادامه دارد؛ آخرین نمونه این رشادت‌ها خلبان تیز پرواز گیلانغربی است که با فداکاری تمام دعوت حق را لبیک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ دوم خلبان شهید "منوچهر فتاحی" در سانحه هوایی ششم تیرماه سال گذشته در پایگاه چهارم شکاری دزفول به شهادت رسید.

شهید فتاحی تمامی مدارج ترقی را در هواپیمای شکاری اف-۵ مدل E با موفقیت طی کرد. وی سالها به عنوان استاد خلبان، شاگردان زیادی را برای ارتش جمهوری اسلامی ایران تربیت کرد. وی همچنین سالها به عنوان خلبان تست هواپیمای اف-۵ خدمات شایانی ارائه داد.

حالا خانواده‌های گیلانغربی به پاس احترام به این شهید والامقام و رشادت مثال‌زدنی وی با امضای طوماری از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهند که ماجرای زندگی و شهادت این شهید بزرگوار در کتب درسی بیان شود.

متن این طومار به شرح زیر است:

این استاد خلبان تنها به خاطر حفظ جنگنده و نیروی تحت آموزشش در شرایطی به شهادت رسید که به راحتی می توانست جان خودش را حفظ کند اما به مصداق آیه شریفه قرآن مجید "وَ الَّذِینَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ" به درستی و با شجاعت تمام توانست هم جنگنده را که امانت ملت بود به زمین بنشاند و هم جان نیروی تحت آموزشش (کمک خلبان) را نجات دهد.

این فداکاری را امیر دریادار سیاری که نشان لیاقت و فتح را از دست مقام معظم رهبری دریافت کرده است اینگونه بیان می‌کند که «شجاعت این استاد خلبان را باید در کتابهای درس مدارس بنویسیم».

حال ما امضاءکنندگان این طومار از وزیر آموزش و پرورش استدعا داریم تا دستور دهید که فداکاری و از جان گذشتگی این استاد خلبان در کتب درسی لحاظ شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۷۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را در جنوب لبنان مرتکب شده است.

منابع خبری اعلام کردند که حمله جدید ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان شهادت و زخمی‌شدن چند شهروند این کشور را در پی داشته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک خانه را در شهرک «حانین» در استان «النبطیه» واقع در جنوب لبنان هدف قرار داده و ویران کرده‌اند.

منابع پزشکی لبنانی اعلام کردند که در پی این حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی ۲ بانو به شهادت رسیده‌اند و چند نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کد خبر 6086979

دیگر خبرها

  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • یادواره خانگی شهید جابر صمدی در چهار برج
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی با ۱۵ برنامه در سپاه ساری
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند