Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-02@03:46:47 GMT

افزایش یارانه نقدی به ازای سهمیه بندی بنزین

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۸۰۰۴

افزایش یارانه نقدی به ازای سهمیه بندی بنزین

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: به منظور جبران اندکی از فشارهای اقتصادی، افزایش سه برابری یارانه‌ها تا ۱۳۵ هزار تومان به ازای هر نفر همزمان با حذف ارز ترجیحی و سهمیه بندی بنزین ضروری است.

قدس آنلاین: امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا در سال‌های اخیر و بویژه در سال ۱۳۹۷ که با هدف افزایش فشارهای سهمگین به معشیت مردم و ایجاد رویارویی مستقیم مردم با نظام جمهوری اسلامی طراحی و پیاده سازی شده است، گفت: متأسفانه دولت برای حفاظت و حراست از امید مردم و رفع تنگناهای شدید معیشتی، اقدامات اساسی که وضعیت اقتصاد خانواده‌ها به ویژه اقشار آسیب پذیر و دهک‌های پائین درآمدی را سامان دهد، طراحی و اجرا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تخصیص ناکارآمد ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: آنچه که به عنوان تأمین ارز ارزان قیمت ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالاهای اساسی و نیازهای دارویی در قالب میلیاردها دلار در اختیار واردکنندگان قرار گرفته و می‌گیرد، به اذعان کارشناسان و حتی مسئولین دولت در بسیاری از موارد باعث توسعه رانت خواری و ایجاد فساد و هدر رفت منابع کمیاب ارزی شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد قابل توجهی از دریافت کنندگان ارز دولتی یا اقدام به واردات مایحتاج مردم نکرده یا به نام کالاهای اساسی و دارویی کالاهای دیگری وارد کرده‌اند. عده‌ای از وارد کنندگان که کالاهای خود را با نرخ ارز دولتی وارد کرده‌اند ، اقدام به فروش کالاهای وارداتی با نرخ‌های آزاد نموده‌اند. نمونه های عینی زیادی مانند گوشت، روغن، پوشک بچه، کاغذ و ... وجود دارد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با انتقاد از عملکرد دولت گفت: انتظار می‌رفت دولت، با استفاده از شبکه کارآزموده بسیج اقتصادی و با بکارگیری نیروهای با تجربه، نقص‌های اساسی شبکه توزیع را با سیستم‌های نوین برطرف کرده و اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه را مورد حمایت قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: بر همین اساس بر کسی پوشیده نیست که ادامه روند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی کمکی به معیشت مردم نکرده و جزء فساد و ناامیدی، چیزی عاید جامعه نمی‌کند.

خجسته با پیشنهاد افزایش سه برابری یارانه نقدی تاکید کرد: به منظور جبران اندکی از فشارهای اقتصادی و برای جلب همکاری مردم، افزایش سه برابری یارانه‌ها تا ۱۳۵ هزار تومان به ازای هر نفر همزمان با حذف ارز ترجیحی و سهمیه بندی بنزین ضروری است.

نماینده مردم همدان و فامنین گفت: در صورت تحقق یارانه ۱۳۵ هزار تومانی، یک خانواده چهار نفره حداقل می‌تواند، انتظار دریافت ۵۴۰ هزار تومان یارانه از دولت را داشته باشد تا حداقل‌های نیاز خود را تامین کرده و سطح آسیب پذیری کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر با نگاه عادلانه‌تری این یارانه‌های نقدی میان دهک‌ها توزیع گردد و عمده یارانه‌های نقدی با حذف یارانه اقشار مرفه به سمت هفت دهک پائین و مردم آسیب پذیر سوق پیدا کند افزود: بدون تحمیل بودجه سنگین به رقم بودجه یارانه‌های نقدی، می‌توان این رقم را به تناسب دهک‌ها تا ۲۰۰ هزار تومان افزایش داد.

خجسته با ابراز اطمینان از استقبال مردم از افزایش یارانه نقدی گفت: منابع افزایش یارانه نقدی از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و سهمیه‌بندی بنزین و حذف یارانه اقشار ثروتمند قابل تامین است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امیر خجسته عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نماینده مردم همدان یارانه نقدی افزایش یارانه سهمیه بندی بنزین ارز ترجیحی حذف ارز 4200

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر اساس نامه‌ای به تاریخ سوم اردیبهشت ماه (یک هفته قبل)، خاندوزی وزیر اقتصاد از بذرپاش وزیر راه و شهرسازی خواسته است تا سهمیه سوخت خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث، قطع شود. این در حالی است که در یک ماهه ابتدایی سال نیز ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شده است.

متن نامه وزیر اقتصاد و به وزیر راه به شرح زیر است:

"ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودرو‌های گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیون‌ها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح، عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودرو‌های بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.

در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت می‌باشند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد."

همان طور که در متن نامه مذکور اشاره شده است، بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، صدور کارت و سهمیه سوخت وسایل نقلیه بدون بیمه‌نامه شخص ثالث، ممنوع است. برهمین اساس نیز تا کنون مقدمات حذف کارت سوخت تاکسی‌ها و خودرو‌های گازسوز انجام شده است.

علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی نیز روز گذشته در گفتگویی در این باره اظهار داشت: "۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود."

مهرماه سال گذشته نیز معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در گفتگو با رادیو اقتصاد تاکید کرده بود: تا بحال ۴۰ هزار خودرو نفت گاز سوز فاقد بیمه شناسایی شد که طبق فرایندی در یکماهه اول به دارندگان خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث، بهنگام سوختگیری پیغام "هشدار بیمه" ارسال می‌شود که همزمان سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز پیامک‌هایی به این گروه ارسال می‌کنند. این مقام مسئول اظهار داشت: اگر دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث اقدام به تمدید بیمه نامه خود در یکماه نکنند، وارد لیست خاکستری شده و به هنگام سوختگیری در ماه دوم پیغام" خطا بیمه" را دریافت خواهند کرد که به منزله غیرفعال شدن کارت سوخت شان است.

 

دیگر خبرها

  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • بر طرف شدن مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای در مشهد
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟