Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@01:30:07 GMT

رفع تصرف از 360 هزار متر از اراضی ملی حاجی آباد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۸۳۴۸

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به تأکیدات رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در رابطه با لزوم اقدام قاطع و سریع در رفع تصرف از اراضی ملی و صیانت از حقوق بیت المال خاطرنشان کرد: 360 هزار متر از اراضی ملی که توسط فردی تصرف شده بود آزادسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اراضی رفع تصرف شده در روستای شمیل از توابع شهرستان حاجی آباد قرار دارد و براساس دستور مقام قضایی تمامی مستحدثات غیرقانونی ایجاد شده در این اراضی نیز تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با تأکید بر مبارزه هدفمند و مستمر با متخلفان حوزه زمین خواری، گفت: حفاظت از اراضی ملی و صیانت از منابع طبیعی نیازمند عزم همگانی دستگاه های مسئول به منظور اجرای راهکارهای پیشگیرانه، مقابله بهنگام و تسریع در اجرای احکام است.

وی یادآور شد : در خصوص اراضی تصرف شده در روستای شمیل شهرستان حاجی آباد شاهد کوتاهی برخی دستگاه های اجرایی در عمل به وظایف قانونی شان بودیم و چنانچه این دستگاه ها در بدو امر، تخلفات را گزارش و یا از ارائه تسهیلات خودداری کرده بودند شاهد موفقیت سودجویان در دست اندازی به اراضی ملی و تحمیل هزینه های گزاف جهت مقابله و رفع تصرف نبودیم.

 رئیس دادگستری شهرستان حاجی آباد خاطرنشان کرد: پس از اطلاع دادگستری این شهرستان از تصرفات غیرقانونی در روستای شمیل و همچنین بررسی مدارک و دلایل موجود ، شعبه اول دادگاه حقوقی شهرستان حاجی آباد مبادرت به صدور حکم رفع تصرف و تخریب مستحدثات غیرقانونی در این روستا را صادر کرد که پس از قطعیت در دادگاه تجدید نظر استان هرمزگان با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان حاجی آباد در محل، به مرحله اجرا گذاشته شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی رئیس کل دادگستری استان دادگستری دادستان تخلفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستا‌های بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، گفت: ماموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را با بلوک و پرچین محصور کرده است.
وی از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری تمام آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی رودسر از عزم راسخ پلیس در برخورد با پدیده زمین‌خواری خبر داد و از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • سیل آرزوی ۱۲ ساله دانش‌آموزان زیرکوهی را با خود برد/ ارتش به داد کنکوری‌ها رسید +فیلم
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان