بازگشت رامین ناصرنصیر با جشن سربرون به تلویزیون/سینما به من بدهکار نیست
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۸۹۰۱
خبرگزاری میزان- بازیگر سریال «محکومین» گفت: سینمای امروز به طور کامل به فکر برگشت سرمایه است، این سینما کاملا اقتصادی شده و به طبع سینمای کودک نمیتواند برای تهیه کننده بازگشتی همچون آثار کمدی داشته باشد. تاریخ انتشار: 15:00 - 06 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۳۳۴۸
رامین ناصرنصیر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون آخرین فعالیتهای خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول بازی در فیلم جدید حسین قناعت هستم که داستان سفر یک پسر نوجوان را روایت می کند، علاوه بر آن در سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی نیز به ایفای نقش خواهم پرداخت که البته هنوز فیلمبرداری بخشهایی که من در آن بازی دارم شروع نشده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی درباره نقش خود در سریال «جشن سربرون» اضافه کرد: به امید خدا از اواخر مهر ماه جلوی دوربین مجتبی راعی خواهم رفت، این سریال جزو آثار الف محسوب شده و تولید طولانی مدتی خواهد داشت، این اثر درباره جنبش مشروطه بوده و من نیز نقش خوبی را در آن ایفا می کنم.
بازیگر سریال «شهرزاد» با اشاره به علاقه خود به سینمای کودک درباره بی میلی سایر بازیگران برای ایفای نقش در این ژانر تاکید کرد: بخشی اولیه حضور یک بازیگر در آثار کودک و نوجوان علاقه است، خود من به شخصه آثار زیادی را در تئاتر، سینما و تلویزیون برای کودکان انجام داده و به شدت این گروه سنی را دوست دارم.
وی در همین راستا اضافه کرد: واقعیت امر از نظر من حضور کمرنگ بازیگران در سینمای کودک به خود بازیگران ربطی ندارد بلکه به بدنه این سینما مربوط است، این سینما هیچگاه از سوی مسئولین فرهنگی و سرمایه گذاران خصوصی جدی گرفته نمی شود، سینمای کودک مشکل تولید و مخصوصاً پخش دارد. به عنوان مثال در زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک هم برای اینکه خودمان کار داشته باشیم چند اثر تولید می شوند و اگر نه در طول سال میل و رغبتی برای تولید آثار کودک وجود ندارد.
سریال «حکایتهای کمال» اکران را مشکل اصلی سینمای کودک خواند و ادامه داد: مشکل اصلی در سینمای کودک وضعیت بسیار بد اکران این آثار است، بسیاری از آثار کودک و نوجوان اکران نمی شوند و اگر هم اکران شوند در شرایط بسیار بدی در گیشه می سوزند، حتی آثاری که در جشنواره فیلم کودک جایزه هم نمی توانند به درستی اکران شوند و تا هنگامی که مشکل اکران وجود داشته باشد هیچ سرمایه گذاری رغبت نمی کند که در این ژانر سرمایه گذاری کند.
وی در همین رابطه تصریح کرد: متاسفانه سینمای کودک از سوی مسئولین فرهنگی به هیچ وجه جدی گرفته نمی شود، اگر می خواهیم سینمای کودک موفق شود باید برای آن برنامه ریزی درستی برای تولید، پخش و اکران داشته باشیم.
بازیگر سریال «محکومین» گیشه زدگی سینما را عامل دیگر شکست سینمای کودک خواند و ادامه داد: سینمای امروز به طور کامل به فکر برگشت سرمایه است، این سینما کاملا اقتصادی شده و به طبع سینمای کودک نمی تواند برای تهیه کننده بازگشتی همچون آثار کمدی داشته باشد.
ناصرنصیر درباره تمایلش به ایفای نقش های متفاوت خاطرنشان کرد: به طور مشخص هر بازیگری دوست دارد در نقش های متفاوت ظاهر شود، اما اینطور نیست که من از سینما طلبکار باشم که چرا تاکنون نقش های خیلی جدی به من پیشنهاد نشده است، من خودم مسیرم را انتخاب کرده ام و اتفاقا در برخی کاراکترهای جدی هم بازی کرده ام، سینما هیچ چیز به من بدهکار نیست زیرا من کاملا شرایط فعلی آن را درک می کنم.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: حکایت های کمال رامین ناصر نصیر سریال شهرزاد اخبار سینما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۸۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنیزاده تا رضا عطاران
همشهری آنلاین: در دهه پنجاه مهمترین شمایل معلم پرویز فنیزاده در «رگبار» بود و در اواخر این دهه فرامرز قریبیان در «جنگ اطهر» نقش معلم انقلابی را ایفا کرد. شاید بتوان گفت تنها در دهه شصت تعداد قابل توجهی کاراکتر معلم به فیلمهای ایرانی راه پیدا کردند؛ از خسرو شکیبایی در فیلم «رابطه» تا هما روستا در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» و علی نصیریان در «جادههای سرد» و مجید مجیدی در فیلم «شنا در زمستان»، چند نمونه از پرداختن سینمای دهه شصت به شخصیتهای معلمند. از دهه هفتاد از تعداد فیلمهایی که معلمها در آنان نقش محوری ایفا میکردند، کاسته شد. آنچه پیش رو دارید مروری است بر ۵معلم بهیادماندنی سینمای ایران در طول ۵دهه.
دهه پنجاه؛ آقای حکمتی (پرویز فنیزاده در فیلم «رگبار»)
بهیادماندنیترین تصویر معلم در سینمای قبل از انقلاب که معمولا عنایتی به حرفه معلمی نشان نمیداد. در فیلم «رگبار» آقای حکمتی معلمی است که به محلهای در جنوب شهر آمده است. مدرسه مهمترین و محوریترین لوکیشن فیلم «رگبار» است و فیلمساز تصویری دقیق و پرجزئیات از فضای آموزشی مدارس در ابتدای دهه پنجاه ارائه میدهد. ادارهکردن کلاسی شلوغ با پسربچههایی شیطان مهمترین مشکل آقای حکمتی در نیمه اول فیلم است. فیلم با علاقهمندی آقای حکمتی به عاطفه، خواهر یکی از دانشآموزان، وارد فضایی عاطفی میشود و درنهایت هم با انتقال از مدرسه و ترک محله به پایان میرسد. معمولا به انبوه تمثیلها و استعارهها در فیلم «رگبار» اشاره میشود و آنچه کمتر به آن توجه شده، تصویر ملموس معلمی است که نمیخواهد تن به آنچه هست بدهد. آقای حکمتی یکی از ملموسترین غریبههایی است که نویسنده و کارگردان «رگبار» در طول دوران فعالیت هنریاش آفریده است.
دهه۶۰؛ بیژن امکانیان در «دبیرستان»
علی ناصری، معلم زیستشناسی در فیلم «دبیرستان» (۱۳۶۶) با ایفای نقش بیژن امکانیان، در دههای که تعداد زیادی از شخصیتهای سینمای ایران معلم بودند، به چند دلیل شاخص و بهیادماندنی است؛ معلمی که خود سابقه اعتیاد داشته و مثل بیشتر معلمهای سینمای ایران در دهه شصت آرمانگراست و میکوشد شاگردانش را از دام اعتیاد بیرون بکشد. فیلم بهعنوان ملودرامی تلخ، یکی از موفقترین آثار سینمای ایران در دهه شصت است که سال۶۶ سینماروهای زیادی را در شهرستانها جذب سینما کرد. شخصیت سمپاتیک معلم و نحوه برخورد و تعاملش با شاگردان و چهره بیژن امکانیان بهعنوان یکی از بازیگران مهم دهه شصت، تصویری از «دبیرستان» برای سینماروهای دهه شصت ساخت که دوستداشتنی و تأثیرگذار بود.
رامین پرچمی در «ضیافت»(۱۳۷۴)
رامین پرچمی در فیلم «ضیافت» تنها کسی از رفقای دبیرستانی است که از محلهاش نمیرود و نخستین نفری هم هست که به کافه ماطاووس میآید تا به عهدی که سالها پیش با رفقا بستهاند وفادار باشد. بین شخصیتهای فیلم «ضیافت»، رامین پرچمی معلم است؛ معلمی که سطح زندگیاش از همه رفقا پایینتر است و ازدواج نکرده و راز علاقهاش به منیر خواهر عبد(پارسا پیروزفر) را هم مکتوم نگاه داشته است. در فیلمی که فرصت کافی برای پرداختن به همه حاضران در کافه ماطاووس ندارد و از نیمه دوم بیشتر بر علی یزدانی (فریبرز عربنیا) و رامین (بهزاد خداویسی) متمرکز است، شخصیت رامین پرچمی بهعنوان معلمی شریف بیشتر در یادها میماند؛ معلمی که پاسدار رفاقت است و گذشته را فراموش نکرده است.
رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع»۱۳۸۹
تصویری طنز آمیز از معلم در فیلمی کمدی که پرفروش و پرتماشاگر از کار درآمد. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» تصویری از معلم در سینمای ایران به نمایش می گذارد که مسبوق به سابقه نبود.مدیر یک مدرسه دخترانه خصوصی با ورود آقایان به مدرسه خود شدیداً مخالف است، اما وقتی دبیر شیمی دانش آموزان المپیادی به علت زایمان، شش ماه مرخصی میگیرد، مجبور میشود تا یک دبیر جایگزین به دبیرستان بیاورد؛ ولی تلاش وی برای یافتن دبیر المپیاد زن در میانه سال تحصیلی بیفایده است و وی مجبور است یک مرد را به عنوان تنها گزینه بپذیرد تا از رقابت المپیاد جا نماند اما ورود این آقای معلم مجرد و بیدستوپا، و شیطنت دختران دانشآموز، و تجرد خانم مدیر جدی و بداخلاق که تا به حال خواستگاری نداشته، باعث ایجاد اتفاقات بسیار خنده داری میشود. دختران دانشآموز دست به یکی کرده و با کمک پدر یکی از دانش آموزان، اردویی را تدارک میبینند تا این دو مجرد میانسال را در روبهروی یکدیگر قرار دهند. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» یکی از بامزه ترین شخصیت های معلم سینمای ایران را ساخته است.