Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این رشد در پی فرهنگ سازی و اقدامات انجام شده در زمینه فرآیند شناسایی بیماران مرگ مغزی، رضایت خانواده و نگهداری بیمار در واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ بیمار مرگ مغزی از خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در این دانشگاه تحت عمل جراحی قرار گرفته و اعضای بدنشان به بیماران نیازمند اهدا شده است.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۱ نفر از این بیماران مرگ مغزی مشهد، هفت نفر سبزوار، پنج نفر  نیشابور و بقیه از بیرجند، تربت حیدریه، تربت جام، قوچان و گناباد بوده اند.

خالقی افزود: اعضای پیوندی این بیماران مرگ مغزی در قالب پیوند‌های کلیه، کبد، پوست، قرنیه و قلب به ۳۶۵ بیمار نیازمند عضو اهدا شده است.
او ادامه داد: کل بیماران مرگ مغزی که طی سال گذشته از شمال شرق کشور اعضایشان به بیماران مرگ مغزی اهدا شده است را ۹۷ نفر عنوان کرد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر شاخص اهدای عضو در واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۲ نفر به ازای یک میلیون نفر جمعیت است که میانگین کشوری آن ۱۳ به ازای یک میلیون نفر جمعیت است.

خالقی افزود: از هنگام تاسیس این واحد تاکنون ۹۳۸ بیمار مرگ مغزی تحت عمل جراحی پیوند عضو قرار گرفته اند و جان سه هزار و ۶۵۴ بیمار نجات یافته است.

او تصریح کرد: فعالیت واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ شروع شده است.

انتهای پیام //ا. ز  
اهدای عضو در شمال شرق کشور ۲۵ درصد رشد یافت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اهدای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار

رضا جعفری  گفت: کبد جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

 وی افزود: این جوان ۴ روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر کرمان  منتقل شده بود و متاسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شد که پس از تایید مرگ مغزی و رضایت اهدای عضو از خانواده، کبد وی برای پیوند به شیراز منتقل شد.

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمان از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر کرمان قدردانی کرد.

وی  علاوه بر کبد قسمتی از استخوان زانو وی نیز برای ترمیم به ۳ بیمار که مشکل حرکتی در زانو داشتند، برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

به گفته جعفری تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند