Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، شنبه ششم مهر ادامه واکنش‌ها به قطع یارانه پردرآمد‌ها در سرویس کارگری ایلنا بازتاب یافت. علاوه بر این در این روز شاهد ادامه واکنش‌ها به ماجرای کارگران هپکو و هفت تپه بودیم. روز شنبه البته همزمان با انتشار خبر خوشی در مورد روغن نباتی جهان بود. در این روز همچنین واکنش‌ها به بازداشت یک مدیر سابق سازمان تامین اجتماعی ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 درآمد ۸ هزار میلیاردی قطع یارانه‌ها

 حسین میرزایی (سخنگوی ستاد تبصره ۱۴) گفت: در مجموع در فاز اول قطع یارانه پردرآمدها، ۲۰۰ هزار سرپرست خانوار از دریافت یارانه شهریورماه سال جاری، محروم شده‌اند که با این اقدام  ۸ هزار میلیارد تومانی صرفه جویی صورت می‌گیرد.

 احتمال افزایش مستمری معلولان

با اعلام این خبر که قرار است درآمد حاصل از یارانه‌های حذفی به معلولان اختصاص یابد، گمانه‌زنی‌ها درباره چگونگی هزینه‌کرد این منابع آغاز شده است. احتمال می‌رود با اختصاص درآمد‌های ناشی از قطع یارانه پردرآمد‌ها به معلولان میزان مستمری ماهانه این گروه افزایش یابد.

 حمایت از کم‌درآمد‌ها با منابع حاصل از قطع یارانه ثروتمندان

مرتضی افقه ( اقتصاد‌دان) گفت: با استفاده از منابع حاصل از حذف ثروتمندان، می‌توان از دهک‌های کم‌درآمد که به دلیل نوسانات نرخ ارز در سال ۹۷ قدرت خریدشان کاهش یافته حمایت کرد.

کارگر اخراجی هفت‌تپه باید به کار بازگردند

علی خدایی  (نائب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار) گفت: به کارگران تعدیل شده بعد از اتمام روز ۳۱ شهریور ماه اتمام قرارداد اعلام نشده است. آنها روز اول مهرماه در محل کار خود حاضر شده‌اند و با توجه به رویه جاری در حوزه روابط کار، وقتی قرارداد قبلی خاتمه پیدامی‌کند و به آنها ابلاغ نمی‌شود؛ حتی اگر یک ساعت از قرارداد قبلی گذشته باشد و کارگر در محل کار خود حاضر شده باشد، قرارداد به صورت ضمنی تمدید شده است.

 کارگران اراک قربانی روند ناصواب خصوصی‌سازی شدند

کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان مرکزی در بیانیه‌ای نوشت: تجمعات کارگران در راستای حفظ سرمایه و تولید است و صرفا صنفی بوده و سیاسی نیست. آنها اجازه نخواهند داد آنانی که با نظام جمهوری اسلامی و مردم عناد دارند، از این تجمعات صنفی سوءاستفاده نمایند.

 بحران در هپکو ریشه کرده است

دولت برای اداره هپکو چند سناریو در آستین دارد. یکی از آنها راه‌اندازی «کنسرسیوم» است. کنسرسیوم بسیار شبیه به «هیات حمایت از صنایع» است و تقریبا همان کارکرد را دارد با این‌حال آگاهان می‌پرسند: چرا دولت می‌خواهد چرخ را از اول اختراع کند؟

 اتهام‌های م.ج ارتباطی با دوران فعالیت‌ او در تامین اجتماعی ندارد

یک منبع آگاه در سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد که اتهام‌های متوجه م.ج ارتباطی با فعالیت‌های او در این سازمان ندارد.

 کارگران روغن نباتی جهان مشغول کار شدند

کارگران روغن نباتی جهان می‌گویند طبق وعده‌ای که کارفرما به آنها داده است؛ فعالیت شغلی خود را از سر گرفته‌اند و در انتظار تحقق وعده‌های کارفرما هستتند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خصوصی سازی معلولان یارانه هپکو نیشکر هفت تپه بسته خبری قطع یارانه افزایش مستمری معلولان درآمد قطع یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد

سرپرست سازمان خصوصی سازی با اشاره به روز جهانی کار و کارگر از آزادسازی وثیقه و به نام شدن سهام ترجیحی متعلق به ۶۴۱۶۱ تن از کارگران خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ابراهیم بازیان با تبریک روز جهانی کار و کارگر و هفته کار و کارگر گفت: تعداد 5،221،627،710 سهم متعلق به 64،161 نفر در 154 شرکت که در سالهای قبل واگذار شده بود؛ از وثیقه آزاد و سهام به نام کارگران منتقل شده است.

واگذاری 305،893،562 سهم دولت به 3008 کارگر از ابتدای دولت سیزدهم

سرپرست سازمان خصوصی سازی ادامه داد: با توجه به سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر گسترش مالکیت در سطح عموم مردم به منظور تامین عدالت اجتماعی ، تشویق اقشار مردم به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری و بهبود درآمد خانوار و در اجرای تبصره (3) ماده «20» قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد 305،893،562 سهم دولت در 10 شرکت مشمول واگذاری به 3008 نفر از کارکنان و کارگران شاغل و بازنشسته به عنوان سهام ترجیحی واگذار شده است.

بازیان در همین زمینه افزود: مطابق مقررات، واگذاری سهام ترجیحی به صورت صد در صد اقساط با مدت 10 سال صورت می­گیرد و بهای سهام واگذار شده از محل سود سهام مورد واگذاری پرداخت می شود.

ارائه تخفیف قیمتی در واگذاری سهام ترجیحی به کارگران

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از برنامه دولت برای حمایت از کارگران خبر داد و گفت: دولت در نظر دارد با هدف حمایت از کارگران؛ قیمت سهام ترجیحی شرکتهای قابل واگذاری را با اعمال تخفیف به آنان واگذار نماید.

بازیان در همین زمینه اضافه کرد: کلیات این پیشنهاد به تصویب هیأت واگذاری رسیده و پس از تصویب جزئیات و طی مراحل قانونی، در واگذاری سهام ترجیحی مبنای عمل قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان خصوصی سازی از یک تصمیم دیگر هیات واگذاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به موجب تصمیم دیگر هیئت واگذاری؛ سهام ترجیحی مستقل از سهام بلوکی به کارکنان واگذار خواهد شد و بر این اساس کارکنان شرکت مشمول واگذاری؛ صرفنظر از فروش یا عدم فروش سهام بلوکی؛ قبل از خرید سهام توسط بخش خصوصی، سهامدار شرکت محل اشتغال خود خواهند شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • محکومیت هزار میلیاردی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک یارانه‌ای
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد