Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:39:03 GMT

فصل خطاب رهبری برای نام شهدا در کوی و برزن ها

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۶۹۹۶۱

فصل خطاب رهبری برای نام شهدا در کوی و برزن ها

پیام مقام معظم رهبری در مورد حذف نام شهدا از معابر شهری نیز فصل خطابی بود برای همه مسئولان تا از نام شهدا در همه عرصه ها صیانت شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، چند وقت پیش، تصاویری از تابلوهای کوچه و خیابان‌های شهر در فضای مجازی بازنشر بود که کاربران با واکنش های زیادی نشان دادند.

 

این تصاویر هرکدامشان از حذف واژه «شهید» در نام معابرخبر می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع انتقادهایی را روانه شهرداری کرد که با واکنش شهرداری تهران هم مواجه شد. این سازمان اعلام کرد:«افتخار ما این است که با تبرک خیابان و کوچه ها به عطر نام شهدا، بتوانیم اندکی دینمان را به اسوه‌های ایثار ادا کنیم.»

از طرفی مدیر مرکز ارتباطات شهرداری تهران هم در دفاع از این سازمان نوشت: اشتباهات معدود سالیان گذشته توسط شهرداری منطقه، اصلاح شد. و در ادامه از شهروندان خواست که هرگونه مشاهده در این زمینه را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

همچنین در این ارتباط، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز واکنش نشاد داد و در جمع حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید «محمدعلی شهیدی» در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه نور ایرانیان بصیر در محل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر گفت: پیش از این در مورد خطر تغییر نام و تصاویر شهدا از معابر عمومی گوشزد کردیم که بخشنامه‌ای از وزارت کشور به تمام استانداری ها فرستاده شد و بر اساس آن هر نوع تغییری در این زمینه ممنوع اعلام شد.

رئیس بنیاد افزود: در مورد اخیر پیش آمده نیز مانند همیشه با جدیت پیگیر موضوع هستیم تا خدای ناکرده فرهنگ ایثار و شهادت کم رنگ نشود ضمن اینکه بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان عنصری مهم و تعیین کننده در جامعه تأکید می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: بنیاد با همه توان حفظ حرمت و جایگاه شهدای والا مقام را پیگیری کرده و بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان عنصری مهم و تعیین کننده در جامعه اسلامی تأکید دارد.

حالا  مقام معظم رهبری در مورد حذف نام شهدا از معابر شهری نیز فصل خطابی ایشان همزمان با پنجمین روز از هفتهٔ دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران، پیامی صادر کردند. متن این پیام به این شرح است:

 

«بسمه تعالی»

یاد و نام شهیدان مایهٔ سربلندی ملت و نشانهٔ راه به سوی پیروزی است. فداکاری شجاعانهٔ آنان است که عظمت ملت‌ها و عمق مبانی فرهنگی و تمدنی آنان را به اثبات می‌رساند. همه وظیفه داریم نام‌های نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کوی‌ها و برزن‌ها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آن‌ها بدرخشد. این موهبت هم اکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد.

 

سلام خدا و اولیائش بر شهیدان عزیز.

 

«سید علی خامنه‌ای»

این پیام فصل خطابی برای تمام مسئولان کشوری بوده است تا از نام شهدا در همه عرصه ها صیانت شود.

 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع اربعین حسینی اصفهان یادواره شهدا مقام معظم رهبری شهدا شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۶۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل

دریافت 20 MB کد خبر 6091802

دیگر خبرها

  • روایت رییس پژوهشگاه رویان از پیام رهبری در خصوص ساخت انسان کامل
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم درباره حمله سپاه به اسرائیل
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است